Hallo mensen,
Ik zit nu voor een jaar hier in Amerika en dan wel in Springfield, Missouri. (Vraag mijzelf ook nog steeds af hoe ik hier terecht ben gekomen maar dat terzijde.) Mijn organisatie heeft voor mij mijn vliegtickets terug naar Nederland geboekt. Ik vlieg op 23 mei 2014 van Springfield naar Dallas naar Newark met American Airlines, en dan vlieg ik van Newark naar Amsterdam met United Airlines. Het zijn dus twee apart geboekte tickets omdat de organisatie een samenwerkingsverband heeft met united airlines. Nu is mijn overstaptijd in Dallas 55 minuten, daar maak ik mij niet al te druk over omdat het twee binnenlandse vluchten zijn en alles dus automatisch gaat, maar mijn overstaptijd in Newark is 2 uur. Hier maak ik mij best wel druk over aangezien United Airlines en American Airlines niks met elkaar te doen hebben en ik dus mijn koffers van de band moet halen in Newark, naar de incheckbalie van United Airlines moet lopen, daar in de rij gaan staan en koffer afgeven, dan door de douane en daar weer in de rij gaan staan. Jullie weten vast wel hoe Amerikanen zijn en hoe het eraan toe gaat op de Amerikaanse vliegvelden… Meestal erg dramatisch… Ik ben nu wel wat gewend met vliegreizen maar ik schiet toch wel een beetje in de stress als ik aan deze overstap denk, want wat nou als mijn American Airlines vluchten zo erg vertraagd zijn dat ik mijn United Airlines vlucht mis? United Airlines is niet verplicht om mij een nieuw ticket aan te bieden en American Airlines ook niet. Is de organisatie verplicht om nieuwe tickets voor mij te kopen dan aangezien zij dit allemaal hebben geboekt en in de programmakosten zitten de kosten van de vliegtickets ook. (Deze waren erg hoog.) Na een jaar mijn ouders en vrienden niet te hebben gezien wil ik natuurlijk onwijs graag naar huis en dat zonder problemen.
Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen, heb namelijk ook geen zin om nog eens 1000 dollar neer te leggen voor een nieuw ticket voor de volgende dag namelijk.
Dank jullie wel!