OVERSTAPPEN vlucht andere maatschappij...??

Beste forumgenoten,

Ik zit met een vraag, en wanneer ik hem stel aan de reisorganisatie waar ik geboekt heb (Ebookers), krijg ik geen helder antwoord, en word ik doorgestuurd naar Visumdienst, en dan weer terug…van het kastje naar de muur…!

Hopelijk heeft iemand er ervaring mee, en kan mij dus wel een antwoord geven:
Ik heb een vlucht geboekt van Londen naar Kathmandu.
Echter het reisschema is met een overstap in Delhi.
Ik zie dat dat tweede traject (Delhi-Kathmandu) met een andere luchtvaartmaatschappij is dan de andere vlucht (Londen-Delhi met Virgin Atlantic, en Delhi-KTM met Jet Airways)…
Maar wel geboekt in één boeking, in één pakket, en ik heb één reisdocument van Ebookers met daarop het hele reisschema…

Ik vraag me af:
Hoe gaat het in zijn werk, als ik van maatschappij wissel bij mijn tussenstop?
Geeft Virgin Atlantic bij de Check-in en Londen ook al mijn boardingpass voor Jet Airways (naar Kathmandu)? Dus dat ik gewoon in Delhi ‘transfer’ blijf volgen en de nieuwe gate opzoek…

Want ik ben bang voor de volgende situatie:
Dat ik in Delhi door de douane moet, en opnieuw inchecken bij de Jet Airways-desk (dus ook baggage afhalen eerst en dan weer bij Jet Airways afgeven…)
Ten eerste zou dat te veel tijd kosten, aangezien ik minder dan 2 uur overstaptijd heb…en ten tweede ben ik bang dat in een dergelijke situatie een (transit)visum is vereisd…(ik mag geen visum aanvragen, omdat ik pas nog in India ben geweest!!)

Dus ik wil graag duidelijkheid.
Heeft iemand ervaring hiermee, of informatie voor me?

Bedankt alvast!
Groetjes Robin

Als je maar een ticketnummer hebt dan vallen alle vluchten daaronder en wordt de bagage doorgelabeld.
Anders even contact opnemen met Virgin, dan weet je het zeker.

Mijn ervaring is zoals bovenstaande zegt. Heb je alles geboekt als 1 ticket dan wordt je baggage automatisch in het volgende vliegtuig geladen. Heb je apparte vluchten geboekt, dan sta je zelf in voor je baggage. Meestal bij goedkope samengestelde deals moet je ook zelf je baggage verplaatsen.

Veel succes!

Bedankt voor jullie reacties!

Na enkele malen Virgin te hebben gemaild, kreeg ik eindelijk het antwoord waar ik op wachtte:
Het klopt ja. Echter kan dit per maatschappij verschillen.
Jet Airways is een ‘through-check-in’ partner van Virgin, dus die hebben een samenwerkingverband.
En inderdaad omdat het om 1 boeking gaat, wordt dit dus automatisch doorgelabeld.
Ook krijg ik mijn Jet Airways-boardingpass (voor Delhi-Kathmandu) al bij de Virgin check-in balie in Londen.
Zo zit het dus…!!

En daarbij:
Ik blijf dus op de luchthaven in Delhi binnen de transfer-zone.
Ik ga er dus vanuit dat ik geen (transfer) visum nodig heb in dit geval…
Alleen lees ik zojuist dat India alle binnengekomen passagiers screent op Mexicaanse griep…
Ik hoop dat dat niet te veel tijd in beslag neemt, omdat mijn overstaptijd maar een kleine 2 uur is…

Geen paniek. Als je eventueel je vlucht zou missen dan word je op een van de volgende vluchten gezet.