Beste forumgenoten,
Ik zit met een vraag, en wanneer ik hem stel aan de reisorganisatie waar ik geboekt heb (Ebookers), krijg ik geen helder antwoord, en word ik doorgestuurd naar Visumdienst, en dan weer terug…van het kastje naar de muur…!
Hopelijk heeft iemand er ervaring mee, en kan mij dus wel een antwoord geven:
Ik heb een vlucht geboekt van Londen naar Kathmandu.
Echter het reisschema is met een overstap in Delhi.
Ik zie dat dat tweede traject (Delhi-Kathmandu) met een andere luchtvaartmaatschappij is dan de andere vlucht (Londen-Delhi met Virgin Atlantic, en Delhi-KTM met Jet Airways)…
Maar wel geboekt in één boeking, in één pakket, en ik heb één reisdocument van Ebookers met daarop het hele reisschema…
Ik vraag me af:
Hoe gaat het in zijn werk, als ik van maatschappij wissel bij mijn tussenstop?
Geeft Virgin Atlantic bij de Check-in en Londen ook al mijn boardingpass voor Jet Airways (naar Kathmandu)? Dus dat ik gewoon in Delhi ‘transfer’ blijf volgen en de nieuwe gate opzoek…
Want ik ben bang voor de volgende situatie:
Dat ik in Delhi door de douane moet, en opnieuw inchecken bij de Jet Airways-desk (dus ook baggage afhalen eerst en dan weer bij Jet Airways afgeven…)
Ten eerste zou dat te veel tijd kosten, aangezien ik minder dan 2 uur overstaptijd heb…en ten tweede ben ik bang dat in een dergelijke situatie een (transit)visum is vereisd…(ik mag geen visum aanvragen, omdat ik pas nog in India ben geweest!!)
Dus ik wil graag duidelijkheid.
Heeft iemand ervaring hiermee, of informatie voor me?
Bedankt alvast!
Groetjes Robin