overstappen en bagage

Dit wordt voor zowel mijn dochter als voor onszelf de eerste keer vliegen buiten Europa.

Daarom nog een vraag…

Als je met meerdere maatschappijen vliegt, hoe gaat het dan met de bagage? Zorgt de maatschappij dat hij mee overstapt?

Op de site waar we geboekt hebben staat dat de maatschappijen een samenwerkingsverband moeten hebben, maar welke dat hebben staat niet op de site.

Dus wat is jullie ervaring?

Hangt af van de maatschappij. Als je de tickets tegelijkertijd bij dezelfde maatschappij boekt, dan gaat je bagage meestal door. Je krijgt dit ook te horen wanneer je in checkt voor je vlucht, het kan echt niet mis gaan!

Ik controleer het toch altijd even, op Schiphol, of ze doorlabelen naar het eindpunt.

Bedankt voor de antwoorden, stelt ons weer gerust.

Mijn dochter heeft bij Cheaptickets geboekt en wij bij E-bookers.

Het is bij mij nog nooit mis gegaan, vorige maand zelfs niet met maar een half uurtje overstaptijd in Doha. Maar het kan wel… vorige reis kreeg een groepsgenoot zijn bagage pas na afloop van de trekking naar Everest. Kwamen we na 3 weken terug in het hotel: meneer, uw bagage is er. Ja fijn, al mijn trekkingspullen die ik nu niet meer nodig heb!

Maar laat ik je niet ongerust maken, ik reis aardig wat af en maar 1 keer, in 1984, was mijn tas een dag later op Schiphol, verder ging het altijd prima.

Dat klinkt goed!
We gaan het op schiphol nog wel controleren hoor.

Ook gaat een setje kleren in de handbagage, zodat als de bagage later komt we niet helemaal onthand zijn.

Wij hebben in Frankfurt maar een uurtje en mijn dochter in Doha anderhalf uur, zij heeft in Londen 3 uur.

O, dan heb je “mijn” vlucht. Frankfurt is een beetje saai, Doha heb je lekkere koffie in het food court! Als je online gaat inchecken, kijk dan of je na Doha links bij het raam kunt zitten. Kun je de Himalaya vast bekijken. En na een klein uur of zo zie je recht onder je, met wat geluk, die palmeilanden van Dubai, heel surrealistisch!

officiceel moet je op de eerste intercontinentale stop je bagage ophalen ofzo, ivm doune.

Als je dus naar LA vliegt via Atlanta oid , dan moet je eerst in atlanta samen met je bagage door de grenspoortjes.

Klopt, maar ze gaan naar Nepal :slight_smile: