Overstappen Schiphol

Hallo, volgende maand gaan we voor een maand naar Bangkok - Vietnam en Cambodia!
Ik heb zopas vliegtickets geboekt en had eigenlijk een vraag over het overstappen!
Wij vliegen vanuit Brussel naar Amsterdam en dan vanuit Amsterdam naar Bangkok! Ik vraag mij af hoe dit gaat met de bagage en inchecken, gaat dit gewoon automatisch?
En dan bij het terugkeren moeten we wel 12u wachten in Amsterdam (18u45 aankomst en vertrek 6u50) waardoor we een nachtje daar op hotel zullen verblijven, moeten we dan bagage ophalen en 's morgens terug inchecken of ook niet?

Misschien domme vraag maar ik heb altijd rechtstreekse vluchten gehad dus vraag ik het eens liever zodat ik zeker ben de dag zelf :slight_smile:

Alvast bedankt voor de hulp!!!

Grtjs :dag:

Hallo vanesje,

Als de reis als één geheel geboekt is, dus niet eerst geboekt voor de trip naar Bangkok en dan de reis naar Amsterdam (of omgekeerd), dan krijg je in Brussel bij het inchecken de boarding passen van beide vluchten, en hoeft dus in Amsterdam niet opnieuw in te checken, je kunt dan gelijk naar de vertrek gate gaan. De bagage gaat ook automatisch mee, geen omkijken naar! Houdt er dus rekening mee, dat je bij terugkomst weliswaar lang moet wachten, maar dat je geen bagage hebt, behalve je handbagage!

Goede reis, en behouden terugkomst!

Franil.

P.S.: Bij de meeste maatschappijen kun je 48 uur van te voren online inchecken, en je stoelen uitzoeken.

Zelfs al heb je de reis in één keer geboekt, controlleer altijd bij het inchecken (in dit geval op Brussel en voor de retour in Bangkok) of de bagage wel degelijk wordt doorgelabeld! Gewoon vragen aan de medewerker aan de balie.

Niets is zo vervelend als aankomen in Bangkok en dat de koffer per ongeluk toch nog in Amsterdam staat. :wink: