Ik vlieg binnenkort naar Bangkok en kom daar rond 7.15 uur aan s’morgens.
Vervolgens vlieg ik met Bangkok Airways door naar Trat. Heeft iemand hier ervaring mee? De vlucht vertrekt om 9.00 uur.
Is er voldoende tijd om de bagage te halen? En wie weet hoe ik dat doe op het vliegveld. Uitchecken… inchecken en waar?
je komt met een andere maatschappij aan in bkk ? dan moet je wel je bagage halen anders kunnen ze het meestal meteen doorboeken.
maar of dat genoeg tijd is tussen die 2 vluchten , dat weet ik niet.beetje vertaging en je haalt het niet. maar hier hebben vast anderen ervaring mee.
Dank je voor je reaktie. Ik vlieg met china airlines heen… en dan hup meteen door met Bangkok Airways. Maar ik denk dat ik mijn baggage moet afhalen uitchecken en opnieuw inchecken… wie weet heeft iemand anders hier ervaring mee…
ja je moet je bagage halen en door de douane, hierna moet je opnieuw inchecken 1 uur en 45 minuten is op zich genoeg maar niet echt ruim
je moet als je door de douane bent weer naar de vertrekhal de laatste keer dat ik met bangkok airways heb gevlogen was het nieuwe vliegveld er nog niet dus weet niet waar je precies heen moet lopen op het vliegveld maar denk dat er hier wel andere actieve leden zijn die dat wel weten
Het is inderdaad heel krap. Helemaal als het formele gedeelte even duurt.
Je moet inderdaad opnieuw je bagage in en uitchecken.
Wij waren vorige keer ongeveer anderhalf uur bezig totdat we door alles heen waren. Het is wel mogelijk maar het zal haasten worden.
Wat bij ons vooral lang duurde was de bagage.
Niet alles vertrekt vanaf Suvarnabhumi…NokAir vliegt vanaf Don Muang en ook Thai Airways heeft nog steeds vluchten vanaf Don Muang. Bangkok Air vliegt wel vanaf Suvarnabhumi.
Moet zeggen dat de overstaptijd vrij kort is, zoals al gezegd moet je je bagage van de band halen, door de douane en vervolgens opnieuw inchecken voor de doorvlucht naar Trat. Er hoeft maar even iets tegen te zitten en je mist je doorvlucht…tricky, ik zou zelf het risico absoluut niet nemen…
Suvarnabhumi is een groot vliegveld, dat is dus heel krap… Is het mogelijk om online in te checken voor de domestic flight? Incheck balies sluiten nl 30-60 minuten voor vertrek, adhankelijk van de maatschappij.
Gaan er meerdere vluchten per dag naar Trat? Wellicht kun je dan nog op een ander vliegtuig geplaatst worden. Hier zijn mogelijk wel kosten aan verbonden, zeker als je uiteindelijk met een andere maatschappij komt te vliegen.