Bangkok Airport

Hoi allemaal,

Even een vraagje. Wanneer ik aankom op bangkok airport, en ik heb na ongeveer 3 uur weer een vlucht met een andere maatschappij (air asia) moet ik dan door de douane?

Ik reis met handbagage en ik ga van te voren online inchecken.

Dank je!

Hee Ontheroad ,

Ik weet 99 % zeker van wel. Waarom zou dat voor jou niet gelden en voor alle anderen wel ?

Misschien dat je denkt: Omdat je volgende vlucht op een ander internationaal vliegveld in Thailand landt ?

Dat lijkt me geen reden. Dan zou men ook alle anderen moeten gaan controleren.

Wellicht kun je de crew van je vlucht op de hoogte stellen van je situatie, misschien kun je dan bij de landing wel plaatsnemen op een stoel die zich dichtbij de uitgang bevindt, en dan… rennen !!!

Hans.

Ligt eraan als je met airasia doorvliegt naar buiten Thailand en als je bagage doorgelabled kan worden dan niet maar zover ik weet kan dat niet met airasia dus zul je door de douane moeten en dan kan 3 uur erg krap zijn

:chin:hij heeft alleen hand bagage dus over stappen hoeft echt geen probleem te zijn maar wel door de paspoort controlle .:thailand::cambodia:
ps wat gebeurd er met je ticket als je vertraging hebt met je eerste vlucht?>>>

de paspoort controle kan lang duren had laatst een klant en die had 2 uur in de rij gestaan.

denk dat ze bij air asia zeggen pech gehad bij vertraging eerste vlucht maar dat is een gevoel

ok, ter verduidelijking.

Ik moet dus na landen door de douane. Stempel Thailand in. Ik loop direct door naar boarding gate, weer Thailand uit stempel en ga op zoek naar mijn vlucht voor welke ik al ben ingechecked (alleen handbagage?) Het is wel een vlucht naar een ander land.

Ik vond dit namelijk niet logisch klinken, vandaar mijn vraag.
Maar als het zo moet dan doen we dat maar.

Ontheroad, voor jou en mij klinkt het onlogisch…welkom in Thailand!!
Er is een kans dat je gebruikt kunt maken van een transit-mogelijkheid, maar dat weet je pas op het moment van aankomst.

Kan dat niet en moet je officieel Thailand in en weer uit dan zou 3 uur tussen de vluchten voldoende moeten zijn.

Als je de volledige informatie geeft neemt de kans op een correct antwoord enorm toe.

Heb je 1 ticket of 2 tickets, heb je de ticket(s) apart of samen geboekt, en als belangrijkste: over welke trips (vertrekpunt en maatschappij - aankomstpunt en maatschappij) praten we?

ik boek 2 aparte tickets. Dus Amsterdam - bangkok en dan vlieg ik door met Air asia naar myanmar. (geen refund dus als ik vlucht mis). Ik kom aan in bangkok om half 2 's middags.
Deze vlucht bkk - myanmar heb ik nog niet geboekt.

Wanneer ik genoeg tijd heb om ook 2x door de douane te gaan dan boek ik liever de vlucht meteen door. Anders zou het een nacht in Bangkok moeten worden.

Duidelijk, dat betekent opnieuw inchecken en 2x door douane. Ook je bagage kan niet doorgelabeld worden, dus moet je van de band halen en daarna afgeven bij incheckbalie Air Asia.

Hmmm… kan aan ons liggen, maar

We zijn op BKK overgestapt van en naar Thai Air, beiden internationale vluchten, en hoefden (i.t.t. zoals bijvoorbeeld in de USA geeist wordt) niet door de douane. Gewoon net zoals op Schiphol of Frankfurt of Londen 2e boarding card hebben/halen en door naar de andere gate.

Omdat Ontheroad alleen handbagage heeft lijkt me dat dit ook voor haar zou gelden. Tenzij het echt 2 totaal aparte terminals zijn, lowcost voor Air Asia en highcost voor de andere vluchten, en die twee terminals geen ‘gedeelde airside transitzone’ hebben?

Hoor 't graag,

<Erik> & [Sandya]

Nee. Air Asia is point to point hier in Thailand, dus heel eenvoudig: door de douane en opniew inchecken. Heeft nioets met terminals te maken.

Vandaar de eerdere vraag naar welke maatschappij en bestemming, want met sommige andere maatschappijen kan dit wel.

Sorry, ik blijf superdom. Als ik bijvoorbeeld op Schiphol aankom met KLM en vertrek met Easyjet, ook een echte point to point, dan kan ik gewoon airside blijven als ik al ingecheckt ben op Easyjet met alleen handbagage. En ze schrijft
" ik ga van te voren online inchecken." en dat ze alleen handbagage heeft.

Dus waarom zou ze nu beslist door de douane moeten en nog moeten inchecken?

Tnx,

<Erik>

Erikdr, dit was ook mijn idee!
Ik reis idd met handbagage en check online in.
Maar ik hoop dat iemand nog een duidelijk uitleg kan geven, waarom wel/niet door douane.

"This is Thailand , mensen. Daarom heeft forumlid Baco MEESTAL de volgende boodschap onder aan zijn stukjes staan:

Doe 'm nog effe van mij, Baco !!!

Hans

Omdat dat de Air Asia regels zijn. Je moet in Bangkok inchecken, kun je ook vinden op hun website.

Hmmm… heb je een citaat van hun website? Heb 'm juist net grondig doorzocht en kon niets helders pro/con vinden. Alleen zeer duidelijk dat web checkin voor deze vlucht mag en dat je indien je web checkin doet en alleen handbagage hebt niet langs de checkin counters hoeft :foto:

Tnx,

<Erik>

Misschien helpt dit: "AirAsia operates on a point-to-point basis, or a per sector basis.

This means onward flights are considered as separate journeys, or separate sectors. Therefore, you need to claim your baggage from your first sector flight and re-check them in for the subsequent flight. You will have to go through immigration check (if arriving from an international sector) and must check in again at the check-in counter to obtain your boarding pass. In this context, AirAsia will not be held responsible for the consequence of any delays experienced while flying AirAsia. "

Nee, zoals ik het lees lijkt het juist de tegenovergestelde visie te ondersteunen. Want als je web check-in hebt en alleen handbagage, dan is die hele point-to-point niet relevant; je hebt de boarding pass voor de Air Asia vlucht al, zelf afgedrukt, en hebt geen bagage in te checken.

Nogmaals, op de Easyjet site staat exact hetzelfde en ik weet van genoeg vrienden dat die bij alleen-handbagage, of het nu overstap EZ-EZ is of van KLM naar EZ, geen enkele reden hebben om door Immigrations te gaan.

Dus gaarne duidelijker redenen waarom Ontheroad door Immigration zou moeten gaan, en bij check-in een papiertje moet gaan halen dat ze via web check-in al in bezit heeft.

Nogmaals, er kunnen andere redenen zijn. Bij zelfde grapje in Kuala Lumpur moet je meen ik wel altijd door Immigrations omdat o.a. KLM in de gewone terminal aankomt en Air Asia van de Lowcost terminal vertrekt, en die twee hebben (i.t.t. een Heathrow) geen verbinding airside. Maar BKK heeft geen echte aparte terminal voor lowcost…

Hoor 't graag,

<Erik>

Tja, hoe eigenwijs kun je zijn?