Bangkok Airport

The proof of the pudding is the eating. Ontheroad heeft de vluchten zotezien al geboekt, en zal gewoon bij aankomst op BKK aan de ground staff melden dat ze alleen handbagage heeft, boarding card Air Asia tonen en vragen of ze door mag naar Departure gate.
Na afloop zal ze hier wel rapporteren wat 't geworden is…

Tnx,

<Erik>

Volgens mij moet je in dit geval gewoon door Immigratie, ook als je al online bent ingecheckt en je boarding pass hebt geprint. Heb onderstaande info kunnen vinden:

**14. I did self check-in at home. What should I do when I arrive at the airport? **
[ul]
[li]If you have baggage, please proceed to the Baggage Drop-Off Counter to drop your baggage and verify your travel documents.[/li][li]If you do not have any baggage, kindly proceed to the Document Check Counter to verify your travel documents. For stations that do not have a dedicated Document Check Counter, kindly proceed to the Baggage Drop-Off Counter to verify your travel documents.[/li][/ul](Bovenstaande info komt van de Air Asia-website).

De Baggage Drop-Off counters bevinden zich in de vertrekhal. De zogenoemde Document Check counters ken ik niet op Suvarnabhumi.

Ook het volgende heb ik nog kunnen vinden:

Please note that your boarding pass is not a valid pass until your travel documents are checked and your boarding pass verified and stamped at designated document check counters at the airport.

1 like

Ja, dat soort tekst zocht ik op hun site maar vond niet snel genoeg. Klinkt inderdaad als door Immigratie gaan omdat de web checkin boarding pass geen echte boarding pass is :cheer: In Azië kun je je daar iets bij voorstellen, veel meer visa-barrières met name voor locals dan in NL…

Tnx,

<Erik>

Eerst wil je me niet geloven en nu is het logisch?

Overigens…al zou je niet door Immigratie hoeven en 3 uur tussen beide vluchten hebben, dan nog zou ik het risico niet nemen. Mocht je vlucht van aankomst een paar uur vertraagd zijn, dan heb je dus al een probleem. Mis je dan je vlucht met Air Asia, dan heb je pech en mag je een heel nieuw ticket kopen.
Ik zou gewoon een airport hotel boeken (Queen’s Garden Resort, The Cottage Suvarnabhumi, of wat luxer Suvarnabhumi Suite) en de volgende dag op je gemak verder reizen.

Allemaal bedankt voor het meedenken!
Ik kon inderdaad de tekst zelf ook niet vinden op de air asia site, dus dank voor de duidelijkheid

Gelukkig heb ik de vlucht nog niet geboekt, en besloten om de vlucht de volgende dag te nemen.