Amsterdam - Bangkok - Ho Chi Minh

Ik ben van plan om in augustus van Amsterdam naar Bangkok te vliegen en dan dezelfde dag door te vliegen van Bangkok naar Ho Chi Minh City met AirAsia (dus andere luchtvaartmaatschappij). Hoe gaat de procedure op het vliegveld van Bangkok in z’n werk? Bagage ophalen en dan opnieuw inchecken? Moet ik dan eerst een visum voor Thailand halen of is dat niet nodig? Hoeveel tijd zou zo’n overstap me kosten?
Er is vast wel iemand die hier ervaring mee heeft…

geen ervaring mee. maar je moet zeker je bagage ophalen en opnieuw inchecken. je hoeft voor thailand geen visum te hebben, je krijgt een gratis stempel omdat je bewijs hebt dat je binnen 30 dagen weer vertrekt.

hoeveel tijd er tussen moet zitten weet ik niet maar ik zou het niet te krap nemen. kost even tijd bagage halen en inckecken en als je nog vertraging hebt.

Je bagage doorlabelen zal niet mogelijk zijn. Je moet door de douane, je bagage ophalen en weer opnieuw inchecken. Hou er rekening mee dat de rij bij de douane best lang kan zijn, er moet een foto gemaakt worden en dergelijke. Nadat je bij Air Asia hebt ingecheckt moet je weer opnieuw door de douane en veiligheidscontrole. Ik zou dus zeker ruim de tijd nemen, want je vlucht naar BKK kan natuurlijk ook zomaar wat vertraging oplopen. Maar je moet dus sowieso de hele procedure van begin tot eind doorlopen.

Ik zou toch minimaal 3 uur overstaptijd aanhouden…en waarschijnlijk nog wel wat langer. Je weet natuurlijk nooit van tevoren of je intercontinentale vlucht wel op tijd landt in Bangkok…

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om 1 nachtje in Bangkok te blijven en dan de volgende dag verder vliegen. Wij komen zelf dit jaar op 16 mei aan in Bangkok en willen dan doorvliegen naar Luang Prabang (Laos). Allereerst zouden we dit ook dezelfde dag doen (vlucht naar Luang Prabang vertrekt om 11:40 uur), maar bij nader inzien toch maar besloten om 1 nachtje in Bangkok te blijven zodat we ons ook geen zorgen hoeven te maken over de doorvlucht en ook niet paar uur op de luchthaven hoeven te hangen na een lange, vermoeiende vlucht uit NL…

Zonder eventuele vertragingen tijdens de intercontinentale vlucht heb ik exact 4 uur.

Hoi Martijn,

Wij hebben een aantal maanden hetzelfde gedaan, nou ja, van Amsterdam (via Helsinki) naar Bangkok. Daar hadden we ong. 3.5 uur en toen vlogen we met AirAsia naar Hanoi. Wij hadden zoiets van, je bent toch al een hele dag kwijt met reizen, dan kun je het net zo goed iets langer maken, goed slapen en dan begint de vakantie! Anders ben je toch weer een dag kwijt aan reizen…maar ja, dat was mijn ervaring!

We waren wel blij dat we ruim de tijd hadden genomen, we hadden ook weer rijen bij de douane en opnieuw inchecken. Verder vond ik het ook een fijne terminal dus het is ook prima om nog even rond te lopen.

4 uur is dus echt wel prima!
Fijne reis alvast :slight_smile:

Hoi Martijn,

Wij gaan op deze manier dit jaar ook naar Vietnam. We hebben al wel eerder via Bangkok naar Laos gevlogen en na aankomst in Bangkok stonden we binnen 1 uur buiten op de luchthaven. Dus douane, bagage ophalen, bagage naar locker gebracht en toen de stad in. Onze vlucht was pas uren later naar Laos. Dit was ook al op de nieuwe airport. Dus met 4 uur overstaptijd moet het lukken…

gekke vraag misschien…maar waarom niet gewoon een ticket Amsterdam- Ho chi minh boeken? ik zie dat je dan een overstap hebt in Singapore of Frankfurt. Of is dat een heel gek idee?

Waarschijnlijk omdat je dan een stuk duurder uit bent. Bangkok wordt door vele maatschappijen aangevlogen en tickets naar Bangkok zijn vaak goedkoper dan naar andere Aziatische bestemmingen. AirAsia is een lowcost-maatschappij dus als je op tijd boekt heb je kans dat je een mooie prijs hebt hiervoor.

Voordeel van 1 ticket Amsterdam-Ho Chi Minh v.v. (bijvoorbeeld met Singapore Airlines) is natuurlijk wel dat je bagage wordt doorgelabeld naar de eindbestemming dus bij tussenstops op de route heb je daar geen omkijken naar en dat als je 1e vlucht bijv. vertraagd is waardoor je de aansluitende vlucht mist de maatschappij verplicht is om je op de eerstvolgende beschikbare vlucht te boeken.

Bij losse tickets, dus Amsterdam-Bangkok & Bangkok-Ho Chi Minh is dit niet het geval…

Wij willen volgende zomer ook naar Vietnam. Waar boeken jullie de tickets naar Bangkok en verder naar Ho Chi Minh?
Graag jullie ervaringen ivm deze verbinding AUB?

Een los ticket Bangkok-Ho Chi Minh kan je boeken op bijvoorbeeld www.airasia.com
AirAsia is een lowcost maatschappij die op veel bestemmingen binnen voornamelijk Azie vliegt.

Ik zou indien gewenst t.z.t. eens voor je kunnen kijken naar de prijs voor een ticket vanaf Amsterdam naar Bangkok (ben zelf werkzaam bij Vliegtickets.nl en kijk de prijs graag voor je na, uiteraard geheel vrijblijvend). Momenteel zijn er nog geen prijzen bekend voor zomer 2010, maar over een paar maanden kan je me altijd een PB’tje sturen.

Wij vliegen op de terugreis van Hanoi naar Bangkok. We komen om 11.00 uur in Bangkok aan en vliegen 's nachts om half 3 pas richting Amsterdam. Is het dan mogelijk om Bangkok in te gaan of moet je op het vliegveld blijven?

Nee hoor, je kan gewoon Bangkok ingaan…je zal alleen in het vliegtuig ff een formuliertje moeten invullen…

ok bedankt!!

Wij gaan over 11 dagen :slight_smile: en hebben een overstap van 12 uur. ruim genoeg om even de stad in te gaan denk ik maar is er iemand die tips heeft om even wat te zien of is het af te raden?

gr,
kees

Je kan natuurlijk even een paar hoogtepunten van Bangkok bekijken, zoals het Koninklijk Paleis en de Wat Phra Kaew waar zich het heiligste boeddhabeeldje van het land bevindt, vervolgens zou je naar de Wat Po kunnen gaan (oudste tempel van Bangkok) en vanaf daar naar de Chao Phraya rivier lopen en een bootje naar de andere kant nemen om de Wat Arun, Tempel van de Dageraad, te bezichtigen.
Deze 3 hoogtepunten liggen dicht bij elkaar en zijn in een aantal uur te bezoeken…

Wel even tegen de taxi-chauffeur zeggen dat 'ie de tolweg moet nemen naar de stad. Wij waren dat vergeten toen we in Bangkok waren en dan duurt een ritje van 30 minuten ineens bijna twee uur.

Hartelijk dank voor de tips, deze gaan we zeker meenemen!!
hier heb ik wat aan!!

Graag gedaan :slight_smile:

Mocht je nog meer vragen hebben, dan kan je ze altijd in dit forum stellen ! Genoeg leden hier die veel kennis van Thailand hebben en je graag verder willen helpen !