Hallo allemaal,
Over een maand vlieg ik vanaf Amsterdam naar Bangkok (China Airlines) en direct door naar Luang Prabang in Laos met Bangkok Airways. Mijn vraag is hoe het gaat met mijn bagage? Kan ik dit in Amsterdam al laten doorlabelen ivm met verschillende vliegmaatschappijen? Ik heb een overstaptijd van 5 uur, is dit voldoende (Hoe groot is de luchthaven van Bangkok/ afstanden terminals)?
En kan iemand me vertellen hoe het gaat met het visum? Heb ik ook een visum nodig voor thailand als ik de luchthaven niet verlaat? Hetzelfde geldt als ik terugvlieg vanuit Laos…
Over het doorlabelen kan ik je geen raad geven. Ik zou er gewoon vanuit gaan dat je zelf moet gaan slepen, kan t altijd nog meevallen;) Maar je zult hier vast wel antwoord krijgen op deze vraag.
Maar 5 uur op BKK lijkt me wel voldoende. T is wel een enorm groot vliegveld en de afstanden zijn best lang. Maar ik vind t wel een heel praktisch vliegveld en heel overzichtelijk allemaal. Het staat overal duidelijk aangegeven hoe en wat.
Over je visum, deze krijg je in het vliegtuig! Wij hebben vorig jaar nog gevlogen met China Airlines en daar deelden ze papiertjes uit die je moest invullen en bij je paspoort moest houden. Deze laat je samen met je paspoort zien en je krijgt je stempel. Ik weet niet hoe lang je blijft maar als ik me goed herinner is het visum 30 dagen geldig. Maar ik hoop dat iemand hier dat nog even kan bevestigen.
Ik vermoed dat je 2 aparte tickets hebt, dus 1 voor China Airlines voor Amsterdam naar Bangkok v.v. en 1 voor Bangkok Airways van Bangkok naar Luang Prabang. In het geval van 2 tickets is het niet mogelijk om je bagage te laten doorlabelen naar de eindbestemming. Voor de Bangkok Airways vlucht zal je dus opnieuw moeten inchecken met je bagage.
Indien alle vluchten wel in 1 ticket zijn geboekt, kan de bagage wel doorgelabeld worden naar de eindbestemming Luang Prabang.
Als je 5 uur overstaptijd hebt, is dit ruim voldoende, don’t worry. Volgens mij is de minimale overstaptijd hiervoor 75 minuten, dus je hebt genoeg tijd.
Voor Laos kan je een visum op Luang Prabang Airport kopen (ca. 30-35 USD, pasfoto meenemen).
Visum voor Thailand is niet nodig bij verblijf van minder dan 30 dgn.
Ben zelf meerdere malen met Bangkok Air van Bangkok naar Luang Prabang gevlogen en vind het altijd een heel relaxt vluchtje. Wel een raamplaats nemen, want persoonlijk vind ik de landing bij Luang Prabang helemaal geweldig.
Kan ik me goed voorstellen ! Ik vind Laos helemaal geweldig, met name Luang Prabang ! Daar kan je je zeker wel een aantal dagen goed vermaken ! Alles is zo lekker ‘laidback’ daar…
*Over je visum, deze krijg je in het vliegtuig! Wij hebben vorig jaar nog gevlogen met China Airlines en daar deelden ze papiertjes uit die je moest invullen en bij je paspoort moest houden. **Deze laat je samen met je paspoort zien en je krijgt je stempel. **Ik weet niet hoe lang je blijft maar als ik me goed herinner is het visum 30 dagen geldig. Maar ik hoop dat iemand hier dat nog even kan bevestigen.
*Wat ik hier dus eigenlijk mee wou zeggen was dat je zelf geen extra handelingen hoeft uit te voeren (moeite, tijdsverlies?)
Even off topic, jij weet dit vast. Ik vlieg met Turkish Airlines, dus vanaf Amsterdam via Istanbul naar Bangkok. Alles staat op hetzelfde ticket (e-ticket) Deze word dus wel doorgelabeld?
Excuus…maar wat ik met mijn eerdere quote op jouw bericht eigenlijk wilde zeggen, is dat het formulier dat je in het vliegtuig krijgt geen visum is (VISA EXEMPTION FORM = VISA UITZONDERINGSFORMULIER)
Reizigers met de Nederlandse nationaliteit zijn vrijgesteld van een visumplicht indien men korter dan 30 dagen in Thailand verblijft.
Ja, als je gewoon een ticket AMS-IST-BKK-IST-AMS hebt gekocht worden de koffers gewoon doorgelabeld naar Bangkok. Daar heb je dus in IST (Istanbul) geen omkijken naar !
Ik snapte wel wat je bedoelde hoor, maar zo leek het net dat jij aangaf dat ik foute info gaf. In feite deed ik dat ook, door het simpele feit dat ik zei dat je m in het vliegtuig krijgt. Had eigenlijk moeten zeggen, de “rompslomp” krijg je in het vliegtuig en bij de douane word het afgehandeld.
En uiteindelijk bedoelen we hetzelfde! Als ik duidelijker was geweest dan had jij mij niet hoeven corrigerenlol2 Want we snappen allebei hoe het zit met een visum;)
En het was mij bij de eerste reactie al duidelijk! Haha!
Ik weet dat dit het Thailandforum is, maar heb je nog een leuke aanrader voor een hostel in Luang Prabang? Tis mijn eerste keer naar Laos namelijk!
Ik koop altijd 2 losse tickets, en kan wel degelijk doorlabelen.
Naar lp met bangkok airways kan dat volgens mij ook, en dan heb je niets met immigratie te maken.
Doorlabelen bij 2 losse tickets is ook zeker mogelijk, maar het zal afhankelijk van de airline zijn en de bereidwilligheid van degene bij de incheck of ze het ook willen doen. Veel maatschappijen zullen bij 2 losse tickets echter niet doorlabelen. China Airlines heeft wel een samenwerkingsverband met Bangkok Air, dus je kan het altijd aangeven bij de check-in hier in Amsterdam. Labelen ze niet door, dan is het jammer, doen ze het wel, dan scheelt dat weer. Niet geschoten is altijd mis geschoten…
Ik vertrok 2 jaar geleden vanaf phuket naar bangkok met thai airways en gelijk daarna met china air terug naar amsterdam…
Het vriendelijke personeel vroeg ons of ze onze koffers vast mochten doorlabelen voor de vlucht naar amsterdam.
dus het kan wel volgens mij…Ik zou het bij het inchecken even vragen…