Tijd tussen vluchten

Ik vertrek 1-11 naar Bangkok en kom aan op BKK 2-11 9.45.
Nu wil ik direct doorreizen naar Vientiane op 2-11.
Er wordt een vlucht aangeboden om 11.45 2-11 maar ik kom aan om 9.45.
Hebben jullie ervaring of ideeën en meningen over tijd tussen vluchten, als je de tickets los van elkaar boekt? Ik twijfel namelijk of dit voldoende tijd is, en ik misschien toch iets meer tijd nodig heb dan 2 uur?

Tevens vertrek ik weer 28-12 om 20.55 (BKK) en moet ik vanuit Vietnam komen. Adviseren jullie dan om te vliegen 's ochtends de 28ste of een dag eerder?

Alvast heel erg bedankt voor reacties :chin:

De tijd tussen de vluchten is vrij kort. Als alles meezit en het niet te druk is mag het geen probleem opleveren maar zoals gezegd het is kort… Vergeet niet het is dan hoogseizoen en de drukste tijd van het jaar wachttijden van 2,5 uur bij de douane zijn dan geen uitzondering.De terugweg zou ik zeer zeker een dagje eerder doen en even lekker relaxen in BKK

1 like

2 uur is idd kort …immigratie , bagage ophalen , terug inchecken en/of vertraging , bagage komt niet aan …
beter een nachtje BK Sananwan Palace - bangpli.com Bangkok regional information , lekker uitrusten en 's anderendaags verder ; je hebt toch 2 maand !

@Rik 2,5 uur voor immigratie is toch wel erg lang of bedoel je als je het land verlaat dat het zo lang kan duren ?

1 like

:chin:Ik vindt 2 uur wel heel kort eerst Thailand in en dan weer in de rij om in te checken ik zal het er niet op gokken straks heb je een paar minuten of langer vertraging haal je het zeker niet en de hele tijd stressen of dat je het wel haald nachtje Bangkok is zeker niks mis mee.:thailand::cambodia:

1 like

Ja ze moet het land in en daarna meteen er weer uit…

1 like

เข้าใจ …begrepen:o:o 2x immigratie formaliteiten

1 like

Ik had gehoopt dat ik niet het land in en uit moest, mede ivm visum kosten… Gewoon lkkr overstappen :frowning:
Bangkok staat sowieso gepland als ik terugkom 2-1. Dan ga ik 6 weken in Thailand zelf rondreizen!

S avonds gaat er ook nog een vlucht naar Vientiane, denk dat ik deze dan pak of anders inderdaad “one night in Bangkok”. En dan doorvliegen… maar dan twijfel ik tussen Luang Prabang of Vientiane. Keuzes, keuzes!

niet twijfelen , Luang Prabang !!

1 like

Het is vientaine geworden goedkoper en wilde de stad toch even zien… Vanuit daar door na Luang Prabang en verder staat nog niks op het lijstje heb 18 dagen, 20-11 moet ik in Siem Reap zijn.

Als jullie nog tips over hostels, plaatsen etc. hebben hoor ik het GRAAG!!!

:chin:Als het land in komt heb je geen visum kosten voor Thailand zeker als je binnen een paar uur(dagen) weer het land verlaat.:thailand::cambodia:

Hoi,

Wij doen deze trip regelmatig. 2 uur kan krap zijn, reisburo adviseerd 3 uur. ivm eventuele vertraging etc.
Laat in NL gelijk je bagage door labelen naar VTE. dit is mogelijk. Je hoeft niet door de paspoort controle, je kan gelijk naar de transferdesk en daar inchecken.

Let op als je bagage niet laat doorlabelen dan moet je door de paspoort controle, bagage ophalen en opnieuw inchecken je betaald dan opnieuw luchthaven belasting a 700 bath. Geniet van Laos en kom gerust langs.

1 like

Luchthaven belasting is toch al enkele jaren afgeschaft???

1 like

Nee vaak in de tickets prijs. China airline had de bagage van verloofde en haar familie niet doorgelabeld dan zijn de KLM grond staff (junior agent) dus het hele circus doorlopen en tijdens het inchecken 700b pp betalen. Wat overigens China Airlines wel vergoed heeft nadat ik een klacht had ingediend omdat we het wel expliciet hadden aangegeven.

Houd er wel rekening mee dat je dan een visum nodig hebt :slight_smile:

Ik hop even de grens ergens over… Of denken jullie dat dat niet gaat?

Ja hoor, je kan een visum bij aankomst kopen