Minimale tijd tussen 2 vluchten

Hallo allemaal!

Ik ben bezig met de planning van onze reis naar Thailand in februari, maar ik kom er niet helemaal uit…

We willen graag van Chiang Mai naar Siem Reap vliegen. Hebben jullie enig idee hoeveel tijd ik moet tellen tussen de vluchten Chiang Mai - Bangkok en Bankok - Siem Reap?

En is het safe om de laatste vlucht Phuket - Bangkok te boeken (van Thai Air), of is er een risico dat deze vlucht komt te vervallen als er te weinig klanten zijn? Ik had namelijk begrepen dat dit wel eens gebeurt bij Air Asia…

Alvast bedankt!

Groetjes, Joyce

Als je naar hetzelfde vliegveld vliegt als vanwaar je weer vertrekt: 2 uur, anders 4 uur.

2 uur.

laatste vlucht van Phuket naar Bangkok met Thai air is geen enkel probleem, deze vlucht is altijd als eerste vol. Om met deze mee te kunnen moet je redelijk op tijd boeken.

Persoonlijk zou ik nooit een laatste vlucht boeken wanneer je met VERSCHILLENDE maatschappijen vliegt. Een vliegtuig kan door weer, materiele gebreken, of wat dan ook altijd vertraging hebben en je wilt je intercontenitale vlucht echt niet missen! Ikzelf zorg dus altijd voor een dagje speling.

We hebben deze vlucht al een keer of acht gehad, nog nooit een probleem. Ik neem aan dat de vlucht Phuket-Bangkok, voorafgaand is aan de vlucht terug naar Nederland. Dan wil je meestal direct naar Nederland en niet nog eens een dag naar Bangkok.

Dank jullie wel voor de reacties! Helemaal geweldig!

We vertrekken de ochtend na de vlucht vanaf Phuket om 11:50 uur naar Dusseldorf…
Het is het fijnst inderdaad om zo lang mogelijk in Phuket te blijven (ik neem aan dat hier meer te beleven is dan in ons overnachtigshotel bij de luchthaven???).