Vlucht gewijzigd - overstap nu 2 uur

Hoi allemaal,

Wij hebben een tijdje geleden 2 vluchten geboekt. 1 vlucht (Air Asia) met vertrek vanaf Phnom Penh (Cambodja) om 16.30 en aankomst Bangkok om 17.40. Onze volgende vlucht (Bangkok Air) vertrekt vanaf Bangkok om 20.30 uur met aankomst op Koh Samui om 22.00 uur.

Totale overstaptijd van 2 uur en 50 minuten waarin wij de koffers moeten halen (Air Asia labelt de bagage niet door) en moeten inchecken voor de volgende vlucht. Dit was wel krap, maar volgens info op dit forum nog wel te doen.

Helaas kregen wij afgelopen week een sms van Air Asia dat onze vlucht vanuit Cambodja is verlaat. Nu vertrekken wij vanaf Phnom Penh om 17.20 uur met aankomst Bangkok om 18.30 uur.

Door deze wijziging is onze overstaptijd gekrompen naar precies 2 uur…, wij komen nu om 18.30 uur aan op BKK Airport en onze vlucht naar Koh Samui gaat dan om 20.30 uur, is dit te doen? Of raden jullie ons aan om toch maar de vlucht te wijzigen naar de volgende morgen en een overnachtingshotel op Bangkok Airport te boeken? Of zijn er mensen die met deze overstaptijd toch hun volgende vlucht hebben gehaald?

Wij twijfelen of we de gok moeten nemen en als we geen vertraging hebben het redden om 's avonds laat op Samui aan te komen. En als we de vlucht missen, boeken we ter plekke een hotelkamer op het vliegveld en boeken we ons ticket om naar de volgende morgen (vast tegen een hogere prijs…). En anders boeken we nu alvast een hotelkamer en komen we de volgende morgen aan op Samui. Wat nu te doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

moet opzich te doen zijn, maar houd niet over.

Ikzelf heb wel een een kortere overstap gehad…en dat ging ook goed.

1 like

:chin:paspoort controlle bagage op halen op weer inchecken lijkt me wel heel krap(bijna niet te doen) als je kosteloos kan wijzigen zal ik dat zeker doen .anders de gok maar wagen.:thailand::cambodia:

1 like

denk wel dat het te doen is,wel krap, heb zelf wel eens met een vlucht uit ned binnen 40 min alles gedaan,moest ook nog een ticket kopen voor bangkok airways voor naar samui.(had gewoon een koffer.

het mooiste zou zijn als je alleen handbagage zou hebben.

maar bangkok airways is meestal niet moeilijk als je te laat bent en er is nog plek op een latere vlucht dan zetten ze je daar op.
dit doen ze alleen niet als je de goedkoopst tickets hebt, de zgn early bird en late owl tickets.

1 like

Je moet bij Air Asia uiterlijk 45 minuten voor vertrek ingechecked hebben (dus om 19.45 uur in jouw geval). Dat betekent dus dat je tussen verlaten toestel en inchecken (bij op tijd aankomen) zo’n 1 uur en 15 minuten zou hebben. Je moet eerst lopen naar de bagageclaim/hal, de koffers zullen vrij snel komen, dus dat zal niet het probleem zijn. Dan moet je door de immigratie en paspoortcontrole. Mijn ervaring is dat je circa 60 minuten kwijt bent vanaf het moment van verlaten toestel tot en met bereiken taxistandplaats. E.e.a. afhankelijk van het aantal vluchten dat binnenkomt rond dat tijdstip.
Als je op tijd aankomt, snel wandelt, zal het net kunnen. Als je maar op tijd ingechecked bent. en let op, na het inchecken moet je weer door de douane, bagagecheck etc (dat kan ook weer tijd kosten, afhankelijk van de drukte van vertrekkende toestellen).

Als ik jouw was zou ik nu al eens kijken op dezelfde weekdag als jouw aankomstdag (dus ma, di, wo etc) in Bkk naar het aantal vluchten dat ook binnenkomt en vertrekt op zo’n dag rond dat tijdstip. Dan kan je een betere schatting maken.

1 like

ze vliegen niet met air asia naar samui,air asia vliegt niet naar samui.

Bedankt allemaal voor het meedenken! We denken dat we de gok maar moeten wagen. Het ticket is helaas niet kosteloos te wijzigen (we hebben early bird tickets). Het is ook nog eens de laatste vlucht die dag.
We nemen de gok en doen ons best om deze vlucht te gaan halen. Ik ben in elk geval blij te lezen dat sommigen van jullie hun volgende vlucht zelfs met minder overstaptijd hebben gehaald.

En als het niet lukt, hopen we ter plekke een vroege vlucht voor de volgende ochtend te kunnen boeken tegen een niet al te hoge (meer)prijs. Een hotelovernachting op het vliegveld is -denk ik- altijd wel te regelen.

Nogmaals bedankt!

Lekker belangrijk
Maakt voor mijn verhaal niets uit hoor. Ook Bangkok Air hanteert uiterlijk 45 minuten voor vertrek sluiten van de incheckbalie

lekker belangrijk
ben bij bangkokair een keer 20 min voor vertrek ingechecked.
denk dat air asia wat strenger is met alles want het is een budget airline en die verdienen hun geld met overgewicht en bijv als je te laat bent want dan kun je hoogst waarschijnlijk xtra betalen voor het omboeken naar een andere vlucht.
mijn ervaring is dat bangkokair net wat flexibeler is dan air asia

helaas, als je te laat bent heb je de vlucht gemist. Niets omboeken, geld kwijt en nieuw ticket kopen.

:chin:Op vliegveld nog weinig mogelijk heden zou toch naar bkk gaan om te slapen :slapen:als je de vlucht niet haalt
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

Er zijn ook hotels/guesthouses in de omgeving van het vliegveld! Zal het “draadje” even zoeken. Er staan weliswaar niet veel hotels vermeld in het “draadje” maar wel voldoende overige info om zelf even te googelen en zo iets te vinden.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=86651

p.s bij ons duurde het heel lang eer dat we door de paspoort controle waren. Bijna 1,5 uur! Maar het was toen wel extreem druk, s’ochtends rond 7 uur.
Om 6.30 zijn we geland, om 8.30 zaten we in de auto naar Bangkok.

Hoi allemaal,

Even een update, het is alweer ruim een half jaar geleden, maar we hebben ruim op tijd onze vervolgvlucht gehaald. Wij hadden van tevoren met het cabine personeel van Air Asia geregeld dat we onze buggy direct uit het vliegtuig terug kregen (dus niet op de bagageband) en nadat we om 18.30 uur op BKK waren geland, kregen we direct onze koffers van de band en om 18.50 uur waren we alweer door de douane en konden we inchecken voor onze volgende vlucht naar Koh Samui met Bangkok Air die pas om 20.30 uur vertrok.

Heel erg bedankt voor je update.
Wij komen namelijk 28 december aan op bkk om 14.30 en vertrekken met air asia weer om 17.00.
Zat ook eerst te denken of het wel haalbaar was, maar ben enigzins gerust gesteld.
Ff flink doorlopen dus en hopen dat alles meezit.
gr Connie