Overstaptijd binnenlandse vlucht op internationale vlucht

Hoi allemaal,

Aangezien ik hier al heel veel zinvolle tips en hulp gevonden heb, heb ik nog een vraag.
Op donderdag 9-8 vliegen wij om 0.20 met Finnair terug naar huis. Aangezien wij onze laatste dagen doorbrengen op Ko Samui willen we op woensdag 8-8 in de middag/avond van Ko Samui terug naar Bangkok vliegen (vanwaar af we ook naar huis gaan).
Aangezien we met 2 verschillende maatschappijen vliegen verwacht ik dat we bij aankomst in Bangkok onze tassen zelf weer moeten pakken en opnieuw in moeten checken. Hoeveel tijd moet er tussen onze aankomsttijd en vertrektijd zitten zonder dat we moeten stressen?
Alvast bedankt!
grt Corine

Volgens deze site kun je je bagage laten door labelen zodat je je bagage niet hoeft op te pikken in bkk en je kunt ook alle douane formaliteiten regelen, maar dus dan denk ik dat je aan max 2 uur genoeg hebt

http://www.bangkokair.com/en/passenger-services/check-in-through.php

Met medewerking van mijn goede vriend Google

1 like

Ja, ik zou ook voor 2 uur gaan, plus ben het met Baco eens dat doorlabelen en immigratie op Samui kunnen.
Eventueel kan die 2 uur ook nog wel een half uurtje minder zijn, maar ik zou het bij voorkeur niet te krap maken.

1 like

Bedankt voor de link!
Heb ik blijkbaar m’n huiswerk niet goed genoeg gedaan…
Bedacht me net dat een andere maatschappij de terugweg verzorgde. Dit is Qantas airways. Hierbij kan zo te zien we doorgelabeld worden, maar kun je geen bordingpasses krijgen op Samui.
Wat doet dit met onze overstaptijd?
Bedankt weer!

Ik zou zeggen weinig want je baggage ben je al kwijt dus een kwestie van ff bij een balie een boarding pass ophalen kun je de boarding pass niet zelf printen bij quantas moet je ff checken