12 uur doorbrengen in Bangkok

Goedemiddag allemaal,

Ik ga in juni een reis maken vanaf noord Vietnam via Cambodja naar Bangkok, maar op de heenreis zit ik met een dilemma. Ik kom om 0640 aan in de ochtend en ik ga pas weer om 1825 weg (Ik kan ook om 12 uur weg, maar dan betaal ik 2 keer zoveel aan ticketkosten met z’n tweetjes). Nou wil ik graag weten of die 12 uur de moeite waard zijn om naar Bangkok te gaan, want ik hoorde dat het wel een stuk reizen is vanaf het vliegveld. Tevens weet ik niet of je je bagage normaal gesproken zo vroeg kan inchecken, of dat er kluizen zijn op het vliegveld? En hoe zit het met een visum. Ik heb al het 1 en ander gelezen, maar ik wordt er niet heel wijs van. Ik hoef niet persé alles te zien van Bangkok, want aan het einde van mijn reis heb ik daar nog enkele dagen voor. Het gaat dus meer om lekker tijdverdrijf en een eerste indruk te krijgen.

Ik hoop dat jullie me een stukje op weg kunnen helpen. Bedankt alvast in ieder geval

Lars

hallo Lars

ik zou mijn begage in een kluis doen op het vliegveld en een taxi nemen naar khao san road en daar lekker een biertje gaan drinken daar ontmoet je heel veel andere reizigers en die hebben allemaal wel hun eigen tip voor bangkok zo heb je zat dingen die je kan doen voor deze dag en ook voor de laatste dagen van je vakantie wanneer je weer in bangkok bent

je zou naar het royal palace kunnen gaan of een fiets tocht door de stad doen (echt een aanrader)

een visum krijg je een visum voor 30 dagen aangezien je een ticket hebt dat je binnen deze 30 dagen thailand weer verlaat

zelf zou ik deze dag een fietstocht doen, je hebt er net een lange vliegreis op ziten en voor je gevoel is het dan ongeveer middernacht en op deze manier knap je lekker op en zie je echt een verassende kant van deze metropool

groetjes dirk

Hallo,

Ja wat Dirk beschrijft zou ik ook doen en anders zou je even aan de vliegmaatschappij kunnen vragen of zei weten wat je kunt doen. Ik heb namelijk geen idee of er wel kluizen zijn op het vliegveld.

gr van Moira

er zijn zeker plaatsen waar je je bagage kunt laten op het vliegveld.

als je met dezelfde maatschappij doorvliegt dan labelen ze je bagage ook door en dan heb je er dus helemaal geen last van. dan zorgen zij ervoor dat het in het goede vliegtuig komt.

Ja er is een bagagestorage in de vertrekhal op de 4th floor aan de achterzijde van de incheckbalies waar je ook wat winkels en banken zitten.

Theo

Wow, bedankt voor alle tips. Klinkt inderdaad als te doen. Ik ga met 2 verschillende maatschappijen (It’s all about the money ;)), dus kan m’n bagage helaas niet door labelen. Is het verstandig om geld op te nemen op het airport of is meenemen een beter idee?

nee niet meenemen ,moet je weer meer betalen om te wisselen , gewoon pinnen.