Half 3 op Bangkok airport en dan..?

Op dinsdag 10 februari kom ik om half 3 in de ochtend aan op Bangkok airport. Nu wil ik o.a. het noorden bezoeken van Thailand, Chiang Mai etc. Maar wat is dan de beste oplossing/? Snachts meteen doorreizen aangezien je toch pas tegen 6en in de ochtend naar buiten loopt vanaf het vliegveld of raden hjullie aan om eerst een paar dagen door te brengen in Bangkok voordat ik doorreis naar het Noorden. Mijn idee was namelijk op de terugreis een paar dagen door te brengen in Bangkok!
Misschien kunnen jullie tips en ervaringen met mij delen.

grt. Jeroen

Ik weet natuurlijk niet hoe JIJ er aan toe ben na een half etmaal in een krappe stoel maar meteen doorreizen zou ik niet aan moeten denken.
Neem lekker de taxi naar khao san of naar een mooi plekje aan de rivier , ga een paar uurtjes liggen en ga dan de omgeving verkennen.
Hapje eten, relaxen , op tijd naar bed en de volgende dag op weg naar het noorden … zo zou IK het doen.

zo raar uur 2:30am om aan tekomen in Bangkok?met welk maatschappij vlieg je?ik ben ook voorstander om eerst uit te rusten alvorens door te reizen naar het noorden,ben een beetje op leeftijd en ik recupereer wat minder.Maar niets belet je om door te reizen,als je fysiek in orde bent.gegroet:georgessiam.

1.das helemaal geen rare tijd-Swampy werkt 24 uur.
2.je bent niet tegen 6 uur (dan wordt het licht hier=prachtig gezicht op die airport) buiten=met je bagage door controle etc heen.-maar net na 3 uur-als die plane op tijd aankomt. zo slecht als vaak op Schiphol is het hier helegaar niet
3.als CMai zo aanlokkkelijk is dan zou ik niet eens posten-maar zelf koppie gebruiken en meteen een eerste vlcuht-AirAsia of wie dan ook-boeken op die dag voor onward-met wat geluk een paar 10tjes
4.in een plane kan je niet veel anders doen als slapen en eten-dus moe wordt je er niet van. Als je rechtstreeks uit EUR komt is het wegens de jetlag voor je gevoel nog pas 20.00.
5.zwicht je toch voor de verlokkingen van BKK hier (koud deze week!) dan is het een gouden tijd: geen trafficjam-met een taximtr ben je in 25-30 min tegen 7-8 EUR op Khaosarn waar 99% van de guesthouses 24 uur open is en met wat zoeken plexat. Kan je alsnog pitten.

In het verleden twee keer gedaan landen in BKK vervolgens een paar uurjes wachten en door naar Chiang Mai, zelfs met gezin en kinderen. Geen punt. Had Bangkok altijd achter in mijn reisschema zitten. Maar ja er zijn vele wegen die naar Rome leiden…

:chin:Ik snap de tijden niet half 3 landen en pas om 6 uur buiten lijkt me sterk over dreven ik zelf zal een dagje :slapen:bangkok nemen en dan de Nachttrein naar het Noorden:THAILAND::cambodia:

ja ik bedoel ruim genomen, maar ik zal het wel zien dan kan allebei dus goed! bedankt voor de reacties/

Half drie (AM ) das pech niets te doen daar op de luchthaven !
Heb je een definitieve reisroute naar het noorden je kan naar chiang mai of chiang rai gaan , bekijk eens de uurroosters van air asia ( of het duurdere thai )je kan misschien toch doorbijten en doorvliegen !?
Of de optie van een dagje of twee BKK.
Wij vliegen volgend jaar naar BKK ,dan vier uur wachten en dan naar CEI.
Uitchecken in BKK kan soms lang duren ( tot zelfs twee uur ).

Mvg

we hebben besloten om maar meteen door te vliegen naar chiang mai en dan daar maar verder kijken wat we doen. thanks