Overal lees ik dat je Bangkok aan het eind het beste kan doen. Wil ik dus ook doen. Maarja kom natuurlijk wel aan op Bangkok. Is het dan slim om meteen door te reizen naar de volgende plaats van bestemming (we komen 's morgens vroeg aan). Of is dat wat te snel gedacht?
Zit namelijk te twijfelen of ik eerste nacht alvast moet reserveren en zoja waar. Ik ga maar 3 weken en wil natuurlijk veel zien (maarja wie niet )
Hoe hebben jullie dat gedaan of heb je goede tips?
Ik weet niet of je lichamelijk nog in staat bent om door te reizen. Ik heb het wel eens gedaan en dan de trein genomen naar Hua Hin maar heb eigenlijk de hele treinrit liggen slapen ik was zo gaar. Daarna een hostel gezocht wat ook niet echt meer goed ging omdat we zo moe waren. Je zou er dus ook voor kunnen kiezen om vlak bij het treinstation te gaan slapen en dan de volgende ochtend de trein te pakken of de nachttrein.
Je kunt ook kijken op www.airasia.com dan zou kun je ook gelijk doorvliegen en kom je het vliegveld niet echt af. Dan zou je bv naar Chiang Mai kunnen vliegen. Ze werken wel hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is.
Ik ben over het algemeen behoorlijk gaar als ik na zo’n 11 uur vliegen in Bangkok aan kom, is natuurlijk aardig lange zit…
Paar jaar geleden zouden wij ook na een paar uur doorvliegen naar Udon Thani, maar kreeg helaas vlak voor vertrek uit NL te horen dat die vlucht geannuleerd was en vervolgens moesten wij de hele dag in Bangkok wachten totdat we 's avonds eindelijk doorvlogen. Was erg vermoeiend.
Je zou er dus voor kunnen kiezen om 1 dag in Bangkok te blijven voordat je verder reist naar de volgende bestemming. Als je van plan bent naar de volgende bestemming te vliegen met bijv AirAsia of Thai Airways, dan zou je een hotel kunnen boeken dicht bij Suvarnabhumi Airport.
Afgelopen april heb ik 1 nacht geslapen in het Queen’s Garden Resort, ook omdat we de volgende dag zouden doorvliegen naar Luang Prabang. Hotel ligt op ongeveer 10-15 minuten rijden van Suvarnabhumi. Simpel hotel, maar goed betaalbaar en schone kamers. Via hotel kan je evt ook vervoer regelen van/naar luchthaven.
Grappig heb ook daar eens 1 nacht geslapen het eten vond ik er best lekker het is inderdaad een simpel hotel. Het voordeel vond ik daar dat ze je ook oppikken en weer terug brengen van het Airport.
Ik zou zelf ook eerst een nacht in bkk blijven hoor. Net als wat de andere zeggen je bent inderdaad behoorlijk gaar na de vlucht. Het voordeel is dat je lekker even een frisse douche kan pakken even wat eten en dan misschien een klein rondje bkk kan doen om er in te komen. In de avond lekker eten en dan lekker slapen dan ben je volgende dag lekker fris en fruitig. En kan je volop gaan genieten van je trip door LOS
Het ligt ook een beetje aan je budget. Wij (gezin met 3 kinderen) hebben een taxi vanaf het vliegveld genomen naar Kanchanaburi. Duurde een uurtje of 2, geen centje pijn. Of misschien richting Ayutthaya? Dat is ook niet zo ver. Het vliegveld ligt in ieder geval gunstig om die kant op te gaan.
Wij vonden het in ieder geval allemaal wel meevallen met de vermoeidheid.
Veel plezier met de voorbereidingen!
T ligt er ook wel aan hoe je slaapt in het vliegtuig. Mijn voorkeur heeft een nacht in Bangkok. Dus aankomen, opfrissen, kijken hoe het met je moeheid gesteld is en aan de hand daarvan kijken wat je in Bangkok gaat doen. Wij kozen er voor om een paar uur te gaan slapen en daarna Bangkok in te gaan. En pas een dag er na echt door te reizen. Moet er wel bij zeggen dat we in het vliegtuig geen oog dicht hebben gedaan.
Mee eens… Ik ben iemand die echt niet kan slapen in het vliegtuig, probeer het elke keer weer, maar geef het weer snel op. Heb 1x Business Class naar Hong Kong mogen vliegen waarbij de stoel helemaal plat kon. Van te voren dacht ik: NU gaat het eindelijk gebeuren, slapen in het vliegtuig ! Maar nee hoor, bijna geen oog dichtgedaan…
Als je aardig kan slapen in het vliegtuig, kom je nog enigszins uitgerust aan en kan je best nog een stukje doorreizen (Ayutthaya).
:chin:Ik zal de eerste dag lekker in de buurt van Bangkok blijven een hotel voor een nacht boeken kan je je lekker op frissen en wennen aan het klimaat de eerste avond op tijd naar bed en je voelt je dag 2 weer 100% en kan je als nog verder reizen
tenslotte heb je vakantie al dat met al dat jakkere kom je zelf de eerste dagen niet echt tot rust
of overdag in een hotel verblijven en de nacht trein naar het noorden of zuiden nemen net wat je het beste lijkt ik zelf zal voor optie 1 gaan
Slapen in een vliegtuig zowel business class als economy class nog niet echt gelukt, dan alleen een vluchtig hazen slaapje.
Verschillende rituelen al gehad, 2 dagen in Bkk blijven en dan door reizen, landen in de auto stappen en 600 km rijden naar de Isaan of 200 km rijden naar HuaHin(auto), of landen en een binnenlandse vlucht nemen, of landen dan naar de tandarts afdeling in een private hospitaal om 2 bruggen in me gebit voor te bereiden daarna in de auto stappen en 200 km rijden tot de plaats van bestemming.
Het ligt een beetje aan je persoonlijke gesteldheid wat je kan hebben of mee om kan gaan.
Ik zou zeggen Bangkok in het begin en op het eind want het is een geweldige stad.
Ik kon voorheen ook nooit slapen in een vliegtuig maar de laatste jaren slaap ik als een blok haha. De laatste keer heb ik alleen avond eten en ontbijt gehad in de tussentijd was ik weg
Terug weg trouwens 5 uur achtereen geslapen!!!
Heenweg kon ik gewoon geen houding vinden, irritante kerel achter me, rumoerig, dat soort dingen. In bussen slaap ik ook snel en vaak nog lekker ook. Dus een vliegtuig zou voor mij geen problemen moeten opleveren.
Bij mij idem,kan niet slapen tijdens de vlucht,gewoonlijk luister ik naar muziek van mijn I-pod!
Nu vermits ik s’avonds arriveer in Bangkok(21:30pm)ben ik wel verplicht om te overnachten in Bkk!
Ik kan wel slapen in een vliegtuig. Misshcien niet als een blok, maar heb er geen probleem mee. daarom dacht ik misschien nemteen door te gaan naar Ayutthaya of een andere bestemming. dan daar uitrusten en bijkomen en de boel verkennen. Bangkok wil ik op het laatste doen. Lijkt me ook zo groot om de eerste dag te beginnen, want waar begin je en hoe kom je de volgende dag op de plaats van bestemming waar je heen wilt. Vandaar dat ik eingelijk door had willen reizen en dat al vanaf NL had willen regelen met een hotel en vervoer bekijken.
Meteen de trein naar Chiang mai gaat me te ver. meer dichtbij Bangkok dingen.
Maar wat ik eigbelijk begrijp is dat weinigen dat maar doen… Zet je toch aan het denken haha
Dan zou ik gewoon na aankomst doorreizen naar Ayutthaya, niet zo heel ver bij Bangkok vandaan.
Ben ook nog eens direct na aankomst doorgereisd naar Kanchanaburi met een minivan en dat was ook goed te doen.
Ben het eens met Jan, wij vonden Bkk een ongelofelijk interessante stad! We gingen hier na aankomst een paar dagen blijven, we hebben er uiteindelijk een week bij aankomst en 3 dagen voor de terugreis van gemaakt…
Helemaal mee eens. Je zou de eerste dag eens goed uit kunnen rusten en de 2de dag gaan proeven aan de Thaise sfeer. Misschien zelfs meteen het Grand Palace, of een marktje kunnen pakken. Is behoorlijk rustgevend. Persoonlijk zou ik pas de derde dag (of daarna) op doorreis gaan.