Eerste dag Bankok

Zit nu al een tijdje met de volgende vraag in mn hoofd:

Hoe kan je het beste de eerste dag indelen??

We komen 'smorgens aan, uurtje of 9 in het hostel waarschijnlijk. Hebben er dus net een lange vlucht op zitten, zijn moe, moeten wennen aan het weer en de drukte van de stad. Slapen is geen goede optie ivm jetlag maar midden op de dag een paleis in volle hitte en drukte bezoeken lijkt ons ook niet heel relaxed. Maar zo’n eerste dag wil je ook niet weggooien door te nietsen…

Dus… zijn er tips? Vroeg me af wat jullie ervaringen zijn!
:chin:

Ik zou als ik mijn hostel was, eerst een lekkere douche nemen.Daarna maximaal twee uurtjes een tukkie gaan doen. Als ik mij na het slaapje fit zou voelen dan zou ik erop uittrekken. Zowiezo eerst eens lekker Thais gaan eten. Mocht ik na het eten alsnog instorten, dan zoek ik het zwembad op, trek een paar baantjes en ga voor een uurtje naast het zwembad liggen acclimatiseren :vak02: Hierna zou ik een lekkere Thaise massage nemen. In de avond zou ik naar Chinatown of de Khao San road gaan voor een paar uurtjes. Daarna weer terug naar het hostel, vroeg naar bed en de volgende dag vroeg op om het Grand Palace/Wat Po etc. te bezichtigen. Kijk dus gewoon hoe je je voelt en beslis ter plekke of je genoeg energie hebt om Bangkok te verkennen. Relax je hebt per slot van rekening vakantie. In ieder geval veel plezier toegewenst. Groetjes CarlMarius

Ik sluit me helemaal bij CarlMarius aan. Zou de eerste dag weinig bijzonders doen. Idd paar uurtjes slapen (niet te lang anders heb je 's avonds misschien moeite om in slaap te komen), paar uurtjes bij het zwembad liggen en misschien een shoppingmall bezoeken.
Volgende dag zou ik pas (uitgerust en geacclimatiseerd) op pad gaan om een aantal toeristische bezienswaardigheden te bekijken (Koninklijk Paleis & Wat Phra Kaew, Wat Po, Wat Arun, Chinatown).

Weet niet hoe veel dagen jullie totaal in Bangkok blijven, maar ook het fietsen door Bangkok is absoluut de moeite waard. Kijk hier:

http://www.bangkokbiking.com/ voor meer info of lees het interview met Andre Breuer, manager van Bangkok Biking:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=75849[URL=“http://mutsje251.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=75849”]

Thnx voor t advies. Helaas hebben wij geen zwembad bij het hostel (Shambara hostel) dus dagje dobberen zit er niet in.

We willen sowieso een paar dagen in Bangkok verblijven. We komen donderdag 11 feb aan, die dag dus lekker relaxed. Vrijdag wat bezienswaardigheden aandoen, zaterdag fietstocht bij Andre Breuer en zondag wellicht chinese nieuwjaar in Chinatown meemaken. Daarna waarschijnlijk richting Kanchanaburi… maar vanaf daar staat het eigenlijk helemaal open!

beste Eefiejj,het beste wat je kunt doen is ff slapen,daarna ga je naar de chao praya river(halte;banglamphu)je neemt de gewone boot kost 13bath,je zet je eigen neer in de stoel.En je vaart van de ene kant naar de andere kant(nontawong)1uurtje!voordeel;je kunt alle bezienswaardigheden zien van op het water!(wat arun,wat prakeo,etc…)en je moet je eigen niet inspannen,zoek de koelte van het water op!voor de prijs 13bath hoeft je het niet voor laten.conclusie:een frisse neus nemen,uitwaaien op zen Belgs!gegroet:georgessiam.:chin:

een paar uurtjes gaan slapen is aan mij niet besteed als ik dat doe heb ik heel de dag een lamlendig gevoel
ik ga meestal even naar het zwembad als dat aanwezig is en probeer iets van actie te zoeken zoals bijvoorbeeld de fietstocht die dave voorsteld (echt een aanrader) 's avonds lekker eten en vooral niet te vroeg
dan hierna lekker vroeg naar bed en de volgende dag fris weer op

groet dirk :chin:

1.shambr is GEEN hoStel-ik hecht eraan om de juiste woorden vooor de juiste dingen te benutten., het is een guesthouse, tamelijk upmarket. Als we elke A een B gaan noemen-het is tog een letter? dan wordt deze wereld erg verwarrend.
2.ga dus niet slapen om 9.00-bovendien slaap je slecht in vanwege het lawaai dat overal hier in BKK heerst. En wie zegt dat je kamer dan al vrij is? als het heel druk mis moet je echt wachten tot 12.00-na de cleaning-dat is een in deze hele wereld gebruikelijke regel in elk hotel.
Maar je bent niet moe van zitten in een plane-je bent dizzy door de jetlag-je lijfie denkt om 9.00 Thaitime dat het nog 3.00 NL-time is-dus als je dan gaat slapen slaap je gegarandeerd de hele dag en wordt bezweet rond dusk=18.00 wakker. dan kom je nooit in het ritme hier.
Helaas maar waar-het passeert mij ook steeds weer-je bent pas na 3-4 dagen een beetje aan de dagorde hier aangepast.

shambara is volgens jou mischien geen hostel maar zo noemen ze zich zelf wel op hun eigen website verder zijn er in thailand uberhaubt weinig echte guesthouse en aangezien ik er maar heel weinig ken met een slaapzaal (dorm) en het verschil tussen een guesthouse en een hostel is mij eigenlijk ook niet echt duidelijk

lol :hihi:

Als onervaren backpacker is het me nog steeds niet duidelijk wat de verschillen zijn… en naar mijn mening ook totaal off topic aangezien het ging om een zwembad dat ik dus niet tot mijn beschikking heb. Wat voor naam je het beestje ook geeft!

En over dat niet slapen, daar was ik dus ook al uit. Maar alsnog bedankt voor de extra beargumentatie :chin:

Georges, das echt een top plan!! Bootje, water, bijkomen van de vlucht. Staat met stip op #1!

Moet je zeker doen Eefiejj!! Bij mij help het,ik heb het al dikwijls gedaan,dan ben je van dat slaperige gedoe vanaf!Ook als je aankomt in je logement,direct een bijna koude douche nemen,dat helpt ook.Ik zou zeggen probeer maar eens Eefiejj!en weet me tezeggen achteraf of dat het heeft geholpen!gegroet:georgessiam.:vak01:>>> donderdag:15:15pm

Wij komen meestal toe 06 am ( lokale tijd ) vooralleer je in het hotel toekomt ben je al een paar uurtjes kwijt , komen effen toe rust drinken iets en gaan dan naar de MBK shoppen ( airco ).
tegen 19 pm iets eten in MBK en dan vroeg naar bed ± 21 pm en zo ben je de andere dag gelijkgesteld met de thaise tijd. ( we trachten wel te slapen op het vliegtuig ).

succes

Ik zat ook al te kijken naar die fietstochten. Heb je toch een beetje kunnen snuffelen aan de stad en even de beentjes gestrekt.
Iemand ervaring met vroeg aankomen en s middags gelijk op de fiets?
Oja, iemand tips voor een plekje om niet te dure luchtige kleding te kopen.
we gaan in april en volgens mij kan je het beter niet meeslepen vanaf huis.
En kan je er goede wandelschoenen kopen? iemand tips waar?
alvast bedankt :chin:

heb net ff de site van dat shambara hostel bekeken 700 baht voor een double met aircon en geen eigen douche en toilet vind ik heel duur voor die prijs heb je ook een kamer met douche en toilet op de kamer. double fan voor 500 zonder douche en toilet vind ik ook prijzig.

heb in villa cha cha geslapen voor 800 baht met douche en toilet op de kamer en het hotel had een klein zwembad.

Efiejj, ben benieuwd hoe je je eerste dag bent doorgekomen?

Als we vroeg aankomen dan duiken we eerst het hotel in voor een douche (tot nu toe geluk gehad dat de kamer vrij was) dan een paar uur slapen (ik doe dus echt geen oog dicht in het vliegtuig) en zo rond 15.00 op ons dooie gemakkie Bangkok in. Die avond maken we het niet al te laat. Laat bij ons is na 00.00 (wij zijn nogal nachtbrakers;-)) dus reken maar zo rond 22.00 uur bed in. Maar als we nog niet moe zijn gaan we ons zelf niet dwingen om te gaan slapen, werkt alleen maar averechts. Maar iig wel iets rustigs doen we dan, lekker tv kijken ofzo.
De volgende dag helemaal fris en fruitig! Ik moet zeggen, de heen weg heb ik weinig tot geen last. De terug weg is bij mij een drama, ben minstens een week “ziek”.

We zijn de eerste dag prima doorgekomen :slight_smile:
Beetje geslapen, beetje rondgelopen. Op zoek gegaan naar 2 caches in de buurt (wwwgeocaching.com voor meer info). En een heerlijke voetmassage gehad! Daarmee kneed je die vlucht wel uit je lichaam!

De fietstocht hebben we zaterdag gedaan… was echt super!! Mooie en indrukwekkende plekjes gezien, en op de fiets is de temperatuur dragelijk. Want wat moeten we wennen aan de hitte hier… :wink:

Inmiddels zitten we in Kanchanaburi, morgen een tocht maken… ben benieuwd!

goed te horen dat je het tot nu toe leuk hebt gehad in thailand veel plezier nog voor de rest van de reis (ik denk dat dat wel gaat lukken)