Komende zomer willen we met ons drieen naar Cambodja, zo’n drie en halve week is nu de verwachting
De eerste uitdaging is natuurlijk hoe naar Phnom Penh. Met LTU vanuit Dusseldorf naar Bangkok vliegen? We hebben hiermee een goede en betaalbare ervaring. Maar ja hoe dan verder, heeft iemand hier goede ervaringen mee en dan tips natuurlijk.
Gewoon naar Bangkok vliegen en dan maar zien wanneer we verder kunnen Of hier boeken, en is dan Phnom penh of Siemreap een betere keus.
Of is een overstap in Kuala Lumpur een betere keus.
We willen op de heenreis het liefst zo kort mogelijk in Bangkok verblijven, op de teugreis drie dagen of zo.
Normaal gesproken vind je goedkopere prijzen vanaf Amsterdam/Dusseldorf naar Bangkok dan naar Kuala Lumpur. Van Bangkok kan je verder vliegen naar Phnom Penh, bijvoorbeeld met de Aziatische lowcost-maatschappij AirAsia (www.airasia.com), Thai Airways (www.thaiairways.com) of Bangkok Airways (www.bangkokair.com); de laatste vliegt vanuit Bangkok ook naar Siem Reap.
He bedankt vor de weblinks, ga ik verder zoeken,
Vliegen naar Bangkok dus, maar adviseer je dan om een los ticket naar Cambodje te boeken of een pakkage deal. En kunnen we direct doorvliegen of is een overnachting in BKK noodzakelijk. We willen eigenlijk het liefst direct doorvliegen.
Er wordt vanuit Europa niet rechtstreeks op PP gevlogen en Bangkok is eigenlijk de beste optie. Doorvlucht met Air Asia is het goedkoopste en kun je on-line boeken. Werkt probleemloos. Op Bangkok airport is alles 1 terminal dus je moet met de gewone overstaptijden rekening houden. Let erop dat je je bagage niet door kunt labellen naar PP als je met Air Asia vliegt, dus eerst ophalen in BKK en dan weer inchecken. Reken minimaal met een 2 uur overstap. Voorzover ik me kan herinneren, is er slechts 1 vlucht per dag BKK/PP vv en afhankelijk van jouw aankomst kun je direct door. Teruggaand ligt het vaak lastiger omdat de Air Asia vlucht doorgaans slecht aansluit op alles wat naar Europa vertrekt. Check de schedules op het web.
2 uur overstaptijd in BKK lijkt mij wat weinig. afgelopen januari duurde het 1 1/2 uur voor wij
door de douane waren en dat op het nieuwe vliegveld waar alles sneller zou moeten verlopen.
Voor zover ik weet vliegt AirAsia alleen vanaf Suvarnabhumi Airport, de luchthaven waar ook de intercontinentale vluchten aankomen en vertrekken…
NokAir daarentegen vliegt wel vanaf de oude luchthaven, Don Muang.
Goed op de 3-letter codes letten, BKK is Suvarnabhumi en DMK is Don Muang.
**** Which airport does AirAsia fly to in Bangkok?**
**Answer :
***All AirAsia flights to/from Bangkok will arrive/depart at Bangkok Suvarnabhumi Airport. Our Thai AirAsia check-in counters are located on the 4th Floor, Row D and E. *
Klopt, wij zijn afgelopen jaar ook vanuit Suvarnabhumi verder gevlogen naar PP.
Is trouwens een aanrader, maar zo vroeg mogelijk boeken ivm de prijzen.
Dus resume, vliegen naar BKK, doorvliegen naar PP.
Hier boeken meer dan twee uur rekenen voor een overstap. Het dubbele vier uur voor uittrekken??
Hoe zit dat met bagage kan niet doorgelabeld worden dus visum Thailand halen en dan weer opnieuw inchecken PP.
Nog even de site van airasia bekeken, wat bedoeld men met checked bag, handbagage of normale bagage of toch weer iets anders??
Checked bag is “normaal” de ingecheckede (grote) bagage. Wij zijn twee dagen eerst in Bkk geweest, maar een aansluiting hadden we sowieso niet gehad met LTU. Vrienden zijn laatst met Finair naar Bkk gevlogen en die hadden +/- 3 uur tussen aankomst en vlucht van Airasia naar PP. Het kan dus passen, maar moet niet…
Nog even aanvullend over de overstaptijd. 3 uur is echt minimaal denk ik. Mocht je een uur vertraging hebben, dan zit je al snel met een probleem. Zoals aangegeven, kan het wel eens lang duren voor je de douane door bent. Twee uur is in principe genoeg, mits je kan doorlabelen. Wachten op een luchthaven is nooit leuk, maar het is wel veilig om meer marge in je tijd te nemen. Ter plekke rekent Air Asia het volle tarief mocht je de vlucht niet halen…!
-een visum voor Thailand is niet nodig
-er zijn dagelijks 2 vluchten van Air Asia;opgelet ze worden regelmatig gecancelled, wat wij nu zelf ondervinden: we werden wel 3 weken op voorhand verwittigd via email dat onze vlucht 's morgens om 7u vanuit BKK naar PP niet doorgaat, en we deze van 15.15u moeten nemen; ik hoop dat ze ons dit niet lappen bij de terugvlucht, als we de internationale vlucht van Qantas moeten halen. Ik weet ook niet hoe we dit moeten teweten komen als we 3 weken in Cambodja onderweg zijn.
-bagagegewicht: je mag slechts 15 kg meenemen ; weet iemend hoeveel er moet betaald worden per kg overgewicht???
hi hans,
my son is flying to bangkok then after a few days travelling on to PP, do you know if its possible for me to pay for an airasia ticket here in holland (internet) with my credit card! sometimes compaines insist that the traveller has it with him!(no way!)
Yes you it is possible to book a airasia ticket on his name with your creditcard. Your son only need a copie of your creditcard and pasport. So he can proof it when they are asking for it. I did this with friends with also airasia. They never asked for it. But if you want to be sure you can call airasia.