Ticket Cambodja

Hallo! Ik vertrek in oktober voor minimaal 4 maand naar cambodja, waar ik vrijwilligers werk ga doen in siem reap. Ik wil de terugvlucht nog niet precies vastleggen, gezien ik misschien wil gaan reizen. Ik word er nog niet echt wijzer van wat nou de handigste en (redelijk) goedkoopste manier is om te vliegen! Iemand met ervaring, iemand die kan helpen? Bedankt!!

Hey jij daar!

Ik ben ook van plan om vrijwilligerswerk te verrichten en een tijdje te gaan rondreizen in Cambodja. Alleen ik blijf daar hooguit 4 maanden;-)

De beste en goedkoopste manier om naar Cambodja te reizen is een vlucht te boeken vanaf Dusseldorf naar Bangkok. En vanaf Bangkok zijn er verschillende mogelijkheden om Cambodja te bereiken. Met Airasia kun je voor maar 40 euro ongeveer naar Phnom Penh vliegen! Maar als je nog goedkoper wilt reizen, kun je de bus nemen naar Phnom Penh of Siem Reap. De wegen zijn geasfalteerd en dus goed te bereizen. Het duurt echter alleen een beetje lang;-).

Ik wilde in eerste instantie een enkeltje kopen via vliegwinkel.nl, omdat ik nog niet zeker wist wanneer ik terug zou komen naar NL. Bovendien is het zooooo goedkoop. Het probleem is echter dat je problemen kunt krijgen in Bangkok. Dus dan zou je van tevoren een visum moeten regelen voor Thailand. Mocht je nog vragen hebben dan kun je mij altijd mailen. [EMAIL=“nuth.syvuthy@gmail.com”]nuth.syvuthy@gmail.com.

Succes!

je kan altijd een ticket via Airasia kopen naar een naburig land. Kost je een paar tientjes (2 a 3). Zo heb je een bewijs dat je het land weer uit gaat (ivm visum) maar ze zijn zo goedkoop dat je het niet perse hoeft te gebruiken.

Verder zou je ook met airasia naar Kuala Lumpur kunnen vliegen en dan weer met airasia naar PP. Vandaar bus ritje naar SR (na 2 daagjes PP). Jammer want Airasia heeft net een actie gestopt waarmee je voor een appel en een ei naar KL kon vliegen.

Collega’s!
Ik vertrek ook begin oktober, om dan 2 maanden (okt en nov) vrijwilligerswerk te doen in Seam Reap… Uniek ben ik duidelijk niet! :slight_smile: Helaas is het voor mij een reis van slechts drie maanden. December komt mijn vriend en gaan we zoveel mogelijk van Cambodja en buurlanden bezoeken.

Ik ben van plan vanuit Dusseldorf naar Bangkok te vliegen, en dan bus te nemen naar SR. Jullie hebben toevallig die plannen niet? En met welke organisatie gaan jullie vrijwilligerswerk doen?

Groetjes,
Maartje