Bangkok/vietnam

Hoop dat iemand me kan helpen

Ik vlieg eind januari naar Bangkok. Dan wil ik graag de volgende dag vliegen naar vietnam (Hanoi) vliegticket via airasia.com wat is verstandig. In Nederland een visum aanvragen. Of op luchthaven Hanoi ?

Bangkok kan ik ook een visum aanvragen maar duurt 2a3 dagen (geen optie)

hou er in bangkok rekening mee dat air asia vanaf een andere luchthaven vliegt als de luchthaven waar je vanuit europa op aankomt, hou dus genoeg overstap tijd aan

Ik denk dat je het antwoord zelf al hebt gegeven… Gewoon in Nederland aanvragen, waarom moeilijk doen!?

Hallo AZ,

Neem even aan dat je overnacht in Bangkok en dan vliegt naar Hanoi?

Niet moeilijk denken en doen en gewoon via VOA naar Hanoi via dit stappenplan.

Het stappenplan.

1
kijk of jullie paspoorten bij binnenkomst Viet Nam nog minimaal 6 maanden geldig zijn

2
Zoek op internet naar een visumbureau.
Biv cheapvietnamvisa.com ( goedkoopste ), myvietnamvisa.com (20 usd ) enz.

3
de aanvraag invullen en betalen.

4
Na enige dagen krijg je een mail met de LOA ( letter of aprovall ), betekend dus dat je touestemming krijgt om op de luchthavens van Hanoi, Saigon en Danang deze brief ( is meestal de bijlage bij de mail ) in te wisselen tegen een vietnamees visum tegen betaling van 25 USD pp. ( Moet met dollars en deze moeten ook nog eens onbeschadigd zijn.

5
Wanneer je deze brief hebt, deze thuis even 2x printen ( dus pp 1 Loa )

6
Dan deze link downloaden en 2 x printen
Deze dus.

7
Deze thuis invullen; anders krijg je deze uitgereikt op het vliegveld wanneer je eerst in de rij hebt gestaan en dan moet je hem daar invullen en dan weer naar naar de balie. scheelt je wat tijd dus.

8
Maak nu een setje per persoon.
Dus 1 x de LOA + 1 x de thuis ingevulde form on arrival ( punt 6 ) + 1 pasfoto pp.

9
lever dit setje ( punt 8 ) + het bijbehorende paspoort in bij de balie voor VOA.
Kan 1 van jullie inleveren en je hoeft dus niet met tweeën in de rij te staan.

10
Na enkele minuten wordt je naam omroepen tegen betaling ( 25 usd ) dan krijg je paspoort terug met een zegel ( is het visum ) en kan je naar de douane.

11
Daar dus dan je paspoort laten zien en na wat stempels ben je in Viet Nam en kan je je koffer ophalen.

gr.
Ton.

Idd. Dirk ik verblijf een nacht in Bangkok. Dan heb je geen gehaast. En idd. Het is een andere luchthaven.

Bedankt Gr. Feike

Idd. Zaan ik vraag het visum hier in Nederland aan.

Hoi Feike,

Ik hoop dat je voldoende antwoord hebt op je vraag!

Ik heb je berichtje even verplaatst. Ben je daarvan op de hoogte.

Groetjes, Anne

Heey Anne jitse

Weet inmiddels genoeg.

Bedankt

Gr.