Afgelopen december met Aeroflot gevlogen en schandalig behandeld. Op de heenweg naar Delhi landden we uiteindelijk in Mumbai. Gelukkig was er 1 Russisch sprekende passagier aan boord die de rest van het vliegtuig kon inlichten waarom we op Mumbai waren geland en niet op Delhi. Niemand van het cabinepersoneel nam de moeite om enige informatie te verschaffen (niemand sprak ook maar een woord engels van het Aeroflot personeel). Het bleek mist te zijn. Niet dat Aeroflot hier iets aan kon doen, maar probeer in ieder geval te communiceren. Na 8 uur vertraging uiteindelijk toch in Delhi geland.
Op de terugvlucht van Delhi naar Moskou was er wederom mist. Laat Aeroflot het vliegtuig eerst 3,5 uur lang met passagiers stil staan op de baan om ze vervolgens weer terug naar de terminal te brengen. Daar eerst 3 uur in een lunch moeten doorbrengen zonder dat er iets gemeld werd. Niemand van Aeroflot aanwezig dus passagiers deden zelf maar alles wat ze moeten doen om aan informatie te komen. We hebben elkaar op de hoogte gehouden over wanneer het vliegtuig zou vertrekken. Alle andere maatschappijen werden weer opgeroepen (na 9 uur!) behalve Aeroflot passagiers, die moesten het zelf maar uitzoeken.
Uiteraard connecting flight van Moskou naar Dusseldorf gemist. Na eerst uitegekafferd te worden door het grondpersoneel van Moskou Airport met 20 passagiers onder begeleiding van bewaking naar een “hotel” op de luchthaven gebracht. Ik snap dat we geen visum hadden voor Rusland, maar werden werkelijk waar als criminelen behandeld. Na een uur opgesloten te hebben gezeten kwamen er 2 vrouwen van Aeroflot binnen met bewaking die alleen “PASSPORTS” riepen. Die ingeleverd waren ze zonder een woord weer verdwenen. 1 van de medepassagiers die er achteraan wilde lopen om te vragen wat er aan de hand was werd hardhandig “teruggeslingerd” het hok in. Na weer een uur werden we met zijn allen op de 5de verdieping opgesloten van het hotel. Geen nood-/branduitgang…
Uiteraard werd er helemaal NIETS verteld en moesten we zelf maar bellen of we nog iets te eten kregen (na 10 uur niks te eten of te drinken gekregen te hebben en ook nergens de mogelijkheid hadden iets te kopen). Ook wisten we niet hoe laat we de volgende dag opgehaald zouden worden.
De volgende ochtend kreeg de helft van de passagiers wel ontbijt en de andere helft niet. Wederom een vreemde zaak die niet uitgelegd kon worden omdat niemand van Aeroflot of het hotel Engels of Duits sprak.
Enfin, weer onder begeleiding van bewaking naar het vliegveld gebracht. Op de terugreis kreeg ik als toetje ook nog een kop koffie over me heen gesmeten van een stewardess en wat denken jullie dat die zei? Helemaal niets, kon geen sorry van af. Heb uiteindelijk aan een andere steward een doekje moeten vragen.
De vakantie was leuk, maar reizen met Aeroflot is vreselijk. Weinig beenruimte, smerig eten, chagrijnig personeel en geen comminucatie. Afrader!!!
Gelukkig hebben we met alle passagiers (Indisch, Duits, Oostenrijks, Zweeds, Nederlands)nummers en e-mail uitgewisseld en zullen dan ook een klachtenbrief sturen naar zowel Aeroflot, maar ook zeker Skyteam en zijn partners. Ik heb het idee dat ze daar niet weten hoe passagiers behandeld worden door hun “partner”…