Ervaringen met Aeroflot

Over aeroflots hun in Moskou. Ze hebben sinds kort 2 nieuwe terminals geopend waarvan bijna alle vluchten van Aeroflot en alle vluchten van skyteam ( KLM, air france) daar is wel alles netjes in het Engels aangegeven, in het oude terminal ben ik al heel lang niet geweest, en ik weet niet hoe het daar zit.

Nee hoor, ik heb destijds andere keuze gemaakt door mijn medereiziger, die zag het itt mijzelf niet zitten ;).

Zojuist een bom-aanslag gepleegd op vliegveld Domodedovo bij Moskou. Vluchten met onder andere Aeroflot zullen hier wel enigsinds last van krijgen

vlieg over twee weken naar vietnam met tussenstop op moskou. dus zal is zien hoe het er is, zult er denk ik niet heel veel van merken. overigens stap ik over op een ander vliegveld volgens mij. er zijn drie vliegvelden bij moskou hoorde ik.

Voor ons nooit meer Aeroflot: van Amsterdam via Moskou naar Delhi en zowel de heen als terugreis vertraging en aansluiting gemist. De heenreis duurde de vertraging 24 uur en werden we gevangen gezet zoals in een van de bijdragen naar aanleiding van Aeroflot gesproken wordt. De meest negatieve reiservaring ooit. De terugreis vanaf Delhi ook vertraging, anderhalf uur later vertrekken zonder informatie met eerst een smoes schoonmaken van het vliegtuig. In Moskou ruim 8 uur vertraging want de aansluiting gemist. De heenreis overigens Indiers getroffen die op hun heenreis ook al een vertraging en opsluiting beleeft hadden op dit traject van Aeroflot. Ik lees nog een goede tip op deze pagina om het Skyteam een klacht te sturen. Maar nooit weer Aeroflot en nooit weer via Moskou. Klaas.

Ik vlieg in december van Amsterdam naar Moskou en door naar Hanoi met Aeroflot. Ik hoor verschillende verhalen over de reis en overstap. Zou je mij kunnen vertellen wat je ervaring is geweest? Bijvoorbeeld: Hoe verliep de overstap? Kon je in 1 terminal blijven of moest je echt naar een ander vliegveld? Geen problemen met je bagage?

:thumbsup:

hee!
mijn vlucht ging perfect. vliegtuig van moskou naar hanoi wel weinig beenruimte maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik goedkoopste ticket had en langer ben dan 1.90
verder zelfs tv schermpjes in de stoel voor je zodat je zelfs films kunt uitkiezen. gwoon goed eten en drinken inbegrepen etc!
overstap met aeroflot zit qua tijd nog wel wat verschil in. wij hadden anderhalf uur overstaptijd wat uiteindelijk net genoeg bleek te zijn aangezien er wat vertraging was bij de eerste vlucht. maar andere vluchten hebben 4 uur overstaptijd en dat is meeer!! dan genoeg.
wij konden wel min of meer in zelfde terminal blijven maar was wel 10minuten ongeveer lopen. (15minuten misschien). bagage ging allemaal van zelf en goed. geen enkel probleem mee gehad en konden we gewoon weer oppakken in hanoi. zit nog wel een veiligheidscontrole in de tussenstop dus als je iets meer dan een uur hebt om over te stappen en het vliegtuig heeft vertraging dan moet je ff beetje haasten.
bij ons ging het al met al heel goed.
mvg brend

We hebben heen een overstap van 1 uur en 40 minuten dus dat kan nog wel eens spannend worden dan… Helemaal omdat het dan december is en de winters toch iets anders zijn in Rusland. :wink:

Vorig jaar zijn we naar Indonesie gevlogen met Malaysia airlines dus als de schermpjes vergelijkbaar zijn ga ik me prima vermaken…

Bedankt voor de info!

:thumbsup:

hallo
ik was inderdaad ook in de winter. veel sneeuw daar toen maar ging prima. wij hadden ook 1 uur en 40 minuten. werd krap door vertraging en veiligheidscontrole. maar als het echt krap wordt moet je gwoon ff voorkruipen bij veiligheidscontrole. iedereen snapt wel dat je dat doet als je zegt dat je andere vlucht moet halen.
schermpjes zijn idd super! al was film aanbod niet heeel uitgebreid…maar genoeg voor mij hihi.
veel plezier
brend

Beste…,

Ik heb het geprobeerd in het Vietnam forum maar er kwam geen antwoord op mijn vraag. Daarom probeer ik het hier.

Ik heb op het forum al wat langs zien komen over de overstap maar ik kon zo snel geen duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.

Is er iemand die de afgelopen maanden de overstap heeft gemaakt op Moskou Sheremetyevo met Aeroflot? Ik ben vooral geïnteresseerd hoe nou daadwerkelijk de overstap is tussen terminal f en d?

Aan de ene kant lees ik verhalen over een voetgangerspad die ons in de transit zone zou houden, maar aan de andere kant lees ik verhalen over shuttlebusjes.

Is er een ervaringsdeskundige die de overstap duidelijk kan verwoorden?

thanks,

Appelsaps

Dag Brend,

mijn ervaring staat op dezelfde pagina als jouw bericht: onze ervaringen waren zo slecht dat ik nooit van mijn leven weer met Aeroflot zal vliegen en nooit van mijn leven via Moskou. Lijkt me duidelijk. Succes Klaas Bouma.

Wat is jullie ervaring inmiddels?

We zijn inmiddels weer terug in Nederland. De heenweg was dramatisch!!! Zoals in een eerder bericht hadden we 1 uur en 40 min om over te stappen. Het vlegtuig van Moskou naar Nederland had een uur vertraging dus wij vertrokken 1 uur en 20 minuten later, hetgeen betekent dat we nog maar 20 minuten voor een overstap hadden. Erg spannend allemaal! In het vliegtuig hebben we de stewardes nog om informatie gevraagd maar die sprak geen engels. Lastig!

Aangekomen in Moskou liepen we naar de transfergate (niet te missen) maar we werden al snel tegengehouden en op een bankje gezet. Niemand sprak engels dus een en al onduidelijkheid. Na wat handen&voeten werk kwam er iemand die zei ‘You missed flight’. We gaven aan dat we nog 20 min hadden maar het antwoord daarop was ‘We changed rules’. Er zijn zelfs momenten geweest dat de mensen waar we informatie aan vroegen wegwandelde midden in het gesprek.

Een uur of twee later moesten we de paspoorten inleveren en werden er tickets geregeld. Dit bleken tickets naar Peking te zijn. Na weer een handen&voeten sessie kwamen we erachter dat vanuit daar een vlucht naar Hanoi zou worden geregeld.

De vlucht naar Peking was ongeveer 24 uur later dus we werden naar een ‘hotel’ gebracht. Via een achterdeur van het vliegveld werden we in een busje gestopt en ergens gedropt. We werden aan de achterkant van het ‘Novotel’ in Moskou afgezet en naar binnen gesommeerd. Na het inleveren van de paspoorten kregen we een sleutel. Een bewaker gaf aan dat we mee moesten lopen richting de lift. Aangekomen op de derde etage bleek dat dit een vleugel was voor gestrande mensen zonder visum. We mochten de vleugel niet verlaten en werden op gepaste tijden opgehaald om te eten. Ik ga jullie niet vervelen met verhalen over eten maar stel je heel verdrietig en uitgekookt voedsel voor dat binnen 20 min naar binnen moet worden gewerkt want anders wordt de bewaker zenuwachtig. Dit alles in een ruimte waar niemand je kan zien.

Uiteindelijk werden we opgehaald en op het vliegtuig naar Peking gezet. Daar aangekomen stond er een medewerker van het vliegveld met een bordje op ons te wachten en kregen we nieuwe tickets. Na een visum voor 1 dag te ontvangen mochten we gaan en staan waar we wilden. De reis van Peking naar Hanoi met Vietnam Airlines verliep prima.

Aangekomen in Hanoi bleek dat de bagage nog in Moskou was. Dit zou de volgende dag meekomen met de rechtstreekse vlucht Moskou - Hanoi. We sliepen in het oude centrum van Hanoi en dat betekent een uur met de taxi naar het vliegveld. Goed… Uiteindelijk hadden we de volgende dag onze baggage en kon de vakantie beginnen!

De terugreis was een heel ander verhaal. De vlucht was prima, op tijd en met stewardessen die redelijk engels spraken. Aangekomen in Rusland werd, in goed Engels, uitgelegd hoe we bij de juiste gate kwamen. We hadden een overstap van ruim 3 uur dus alle tijd. De wandeling naar de juiste gate was prima verzorgd door duidelijke pijlen op de grond en bordjes in de lucht. Het is wel een flinke wandeling dus dat verklaarde waarschijnlijk ook waarom we de vlucht hadden gemist op de heenweg, het blijft echter gissen want de comminucatie verliep nogal stroef zoals geschetst.

Kort samengevat: Prima maatschappij mits je voldoende overstaptijd hebt! :smiley:

:thumbsup: JJ

We hebben in mei 2011 gevlogen( beetje noodgedwongen) van Bangkok via Moskow naar amsterdam…inderdaad prima vliegtuigen want ook zij moeten aan de vluchtregels volddoen willen ze overal kunnen vliegen/landen.
Personeel zou wat vriendelijker kunnen zijn en op het vliegveld van Moskow was echt een ramp.
geen valuta uit de automaten te krijgen…dus geen geld om iets van eten/drinken te kopen…2 uur gewacht op de doorvlucht en hoogst irritant de rook plekken op de luchthaven waar grote getalen lui staan te paffen terwijl er bijna geen normaal afzuigsysteem werkt.
Kortom we zijn een heel stuk verder gaan zitten om uit de rook te zitten.
ook de toiletten waren erg smerig.
Dit zou toch wel een stuk beter kunnen.
Ook na de landing op Moskow hebben we er een 1 1/2 uur over gedaan om door de gate te komen omdat er maar 2 personen de controle deden en we inderdaad behandeld werden als halve crimminelen.
Maar het is erg goedkoop vliegen dus nemen we dit er maar bij…als je dit niet ziet zitten zou ik een andere maatschappij verkiezen.
heb een aantal malen BC gevlogen met Mahan Air via Theheran ( perfecte BC lounge met gratis eten en drinken ) naar Bangkok…goedkoop en prima service…BC vliegen voor bijna de zelfde prijs als ECCO bij andere maatschappijen. Daarbij heb ik ook met hun enkele vlucht gevlogen voor de helft van het geld!..Zoals het hoort enkele vlucht, enkele prijs!
Goedkoop hoeft niet altijd slecht te zijn…tis maar wat je wilt.

Is er iemand met recente vliegervaringen?
Ik sta op het punt een last minute te boeken (moet plots naar Nederland) en Aeroflot is momenteel het goedkoopst. Maar ben nog een beetje huiverig…

Inmiddels alweer ruim twee weken terug van een trip naar Japan, retourvlucht naar Tokyo met AeroFlot via Moskou. Vooral gekozen vanwege de lage prijs in combinatie met praktische vluchttijden, het retourtje kostte me slechts €440, oftewel zo’n driehonderd euro minder dan de alternatieven. De werkelijke ticketprijs was zelfs maar €100, de rest was luchthaventax. Opmerkelijk daarbij was dat wijzigen eventueel zelfs nog mogelijk was, uiteraard worden hier wel kosten voor gerekend (€75 plus eventueel verschil in ticketprijs), maar bij de meeste airlines zijn de goedkoopste tarieven zo flexibel als een eikenhouten deur. Heb daar dan uiteindelijk ook geen gebruik van gemaakt, maar goed ook aangezien ik me voor de aanleiding van de beoogde wijziging een maandje verkeken had op de kalender

Over de airline zelf: dat is me prima bevallen. Moderne vliegtuigen met alle voorzieningen die je daarvan mag verwachten: fatsoenlijke stoelen, topklasse entertainmentsysteem, USB-aansluiting en tegen betaling ook internet. De service liet ook weinig te wensen over, hooguit kwam een deel van het personeel door gebrekkig Engels een tikje nors over. En wat me vooral meeviel (en waar ik vooraf ook juist het minst van had verwacht): de meeste maaltijden behoorden tot de besten die ik ooit in een vliegtuig gehad heb.

Bijkomstigheid van vliegen met Aeroflot is uiteraard een transfer in Moskou (Sheremetyevo), daar had ik wel een wat dubbel gevoel bij. Op de heenreis had ik een kleine twee uur, moest van het ene uiteinde van de (oude) F-terminal naar de andere uithoek van de (veel modernere) D-terminal, en was het sowieso ontiegelijk druk. Een fors eind lopen, waarbij je je in de oude terminals echt door een mensenmassa moet wurmen, in combinatie met de bijkomende controles heb je dan die tijd echt nodig om bij de gate te komen. Ook niet prettig daarbij is de minimale informatievoorziening, direct bij de aankomstgate stond een bord met informatie over de vluchten van alle terminals, maar daarna kom je nog slechts een handvol borden met zeer summiere informatie tegen, als er dan onafgebroken praktisch onverstaanbare berichten over gate-wijzigingen voorbij komen is dat toch niet prettig. Daarnaast vond ik het opmerkelijk dat het personeel bij de gate van een internationale vlucht werkelijk geen woord Engels sprak. Kortom, geen beste indruk.

Op de terugreis was de ervaring echter een stuk positiever. Toen had ik sowieso ruim een uur meer de tijd, leek het een stuk minder druk, en toen kwam ik ook juist aan op de ruime, moderne D-terminal. Weliswaar blijft het dan een fors stuk lopen en blijft de informatievoorziening ondermaats, maar nu had ik rustig de tijd bij de vele leuke souvenirwinkeltjes te kijken, nog lekker wat te eten, en dan eindigde ik in de chaotische maar daardoor wel gezellige F-terminal. En dan ervaar je zo’n transfer toch totaal anders.

1 like

@Wizard, informatief stuk ik heb U bedankt

Het klinkt inderdaad verleidelijk om voor die 440 EUR met Aeroflot te vliegen. Ik blijf echter een beetje huiverig door de enge verhalen die ik gelezen heb. Onder meer dat je in een cel opgesloten kunt worden als je buiten jouw schuld om, of om wat voor reden dan ook, een aansluitende vlucht mist op moskou. Momenteel vind ik het op geen enkele datum voor die 440, maar 480 is uiteraard nog steeds een habbekrats. Het is voordelig als je alleen naar Tokio wilt, maar niet echt meer als je nog verder moet naar Naha, Fukuoka, Osaka of Sapporo waar Lufthansa bijvoorbeeld voor 100 EUR meer direct naar toe vliegt. En die honderd euro zou ik dan toch wel kwijt zijn aan de shinkansen of binnenlandse vlucht met ruimbagage. Direct wil zeggen vanaf Munchen of Frankfurt. Om die reden ben ik toch voor Lufthansa blijven kiezen en heb ik toch liever Duits dan Russisch aan boord :slight_smile:

Ik waag te betwijfelen of je die enge verhalen heel serieus moet nemen. Maar inderdaad, ook ik zat toen aan Tokyo vast, voor andere bestemmingen in Japan was Aeroflot geen optie. Op zichzelf geen straf, maar aangezien ik tijdens die trip ook naar Hokkaido, Osaka en Okinawa ben geweest was Tokyo geen ideaal begin- en eindpunt, daar waren wel wat extra vluchten voor nodig. 2x JAL (wel prettig: op alle binnenlandse vluchten voor slechts 1000 yen upgrade naar de zeer comfortabele J-class, altijd doen!) en 2x lowcost airline Peach. Maar dat was altijd nog fors goedkoper dan hetzelfde reisschema met een andere airline.

Maar eerlijk is eerlijk: Lufthansa is ook uitstekend, en biedt inderdaad (eventueel i.c.m. Star Alliance-partner ANA) meer bestemmingen in Japan aan. Van Frankfurt ben ik dan weer niet zo’n fan, het vliegveld van München bevalt me dan toch altijd beter.

Ik heb 2 jaar geleden nog met Aeroflot gevlogen van NL via Moskou naar Bangkok en ook naar Delhi gevlogen en ik vond het allemaal prima! Ik ben 160 cm lang dus misschien scheelt dat?? Ik had echt geen klachten! Ook de overstap stond duidelijk aangegeven. Je meot het wel in de gaten houden.