aeroflot

Na 4 jaar met arabische lijnen ga ik dit keer met Aeroflot. De aansluiting in Moskou is maar 1 1/2 uur en het kost 100 E minder, terwijl ik anders op de terugweg 7 -9 uur in Dubai moest doorbrengen, en ik toch niet de stad in wil. bovendien is de eerste traject 4 uur, goed door te komen, en het tweede 9 uur, zodat je daar met een pil kan slapen, i.p.v. weer voor een maaltijd gewekt wordt. ( de trajecten A’dam of Düsseldorf - Dubai of Abu Dhabi en dat naar Bangkok zijn beiden 6 uur.)
Beetje spijt ben ik bang voor, de sfeer op de Ar. lijnen is goed en het uitzicht geweldig als je aan t raam zit. alle bergketens onderweg gezien, alpen, Himalaya, woestijnen, schitterend. Dat zal ik missen. Of het tussen de russen bevalt? Bedacht dat ik met een t-shirt ‘sorry, forgot my BUK’ door het vliegtuig zou gaan lopen…

Nou Rob, ik ben heel benieuwd hoe het je bevalt.
Wij hebben ons nog steeds aan onze regel; vlieg niet met Aeroflot! vastgehouden.
Maar ze hebben idd. mooie overstaptijden en sterke prijzen naar Azië.
Laat je het weten hoe het je bevallen is? Misschien hebben wij steeds nog wel een enorm vooroordeel…?
Ik zou dat t-shirt niet aandoen als je wilt dat de stewardessen je nog een beetje vriendelijk benaderen… Al zou het wel een mooie stunt zijn [emoji6]

Afgelopen zomer zijn wij met Aeroflot naar Japan gevlogen, met onze kinderen. Het was prima. Aandacht en attentie voor de kinderen, prima service en inderdaad goede prijs en overstaptijden.
Het eten was matig, zeker na de overstap en je Russisch eten krijgt. Maar van Tokio naar Moskou hadden we sushi!

Varkensvlees zeker, kan ik slecht tegen.
Heb een T-shirt laten bedrukken met een foto die ik nam aan de Thai-Birmese grens, van een T-shirt dat te drogen hing, met de tekst: Freedom is not for free…
een sterke lading vind ik, misschien vind ik in Bangkok een zaakje waar ik er wat meer van laat maken.
KaterK, wat is je vooroordeel?
Het mijne heet Poetin, plus dat ik een keer eerder met Aeroflot vloog , en er spullen uit mijn bagage verdwenen waren. Maar dat is 30 jaar geleden.
Ik vlieg over een maandje, dus geduld…

Zo, ook weer overleefd. Weinig mooie stewardessen maar online ingecheckt dus een mooie plaats aan t raam achterin, een tweezitter voor mij alleen, geslapen zelfs, de tijd vloog om, en ja het eten was wat weinig maar ok’e, maar alleen frisdrank, terwijl in het easyjet-achtige vliegtuigje van a’dam-moskou, krap aan de knie"en, 2x een limonadeglas wijn, waarvan ik de helft gelukkig voor de 2e traject bewaard heb.En niet te versmaden, bij zonsopkomst wel 10 minuten langs de Birmese kust, gewelidig alleen maar pure natuur daar beneden, prachtig. en ja de aansluiting kon niet beter dus kortere vluchttijd.

1 like

en die foto zit in mn camera, een chinees of thai die toch geen engels kon wilde m wel nemen.
morgen in Bangkok zal ik m oploaden en op mn facebook zetten. Hoop dat de tekst van het papier dat ik vast hield te lezen is, van mn t-shirt niet want ik hield net mn arm er voor.