Overstap Moskou Aeroflot

Over 2 weken vliegen we naar Hanoi met Aeroflot. In Sheremetyevo bij Moskou hebben we een overstap waar we 1 uur en 40 minuten voor hebben. Nu hebben wij niet eerder gevlogen met een overstap en ik vroeg me af of we hier voldoende tijd voor hebben om over te stappen. En hoe gaat het eigenlijk moet je dan je koffers weer halen en je bagage opnieuw inchecken?

Lijkt me genoeg tijd voir een overstap, als je geen vertraging hebt. Op het vliegveld vertellen ze je of je je koffers zelf moeten overzetten of dat zij dat voor je doen, ik denk dat zij dat doen, maar dat word duidelijk als je in checkt in nederland

veel plezier!!

ik heb geen idee maar ik ben benieuwd naar je ervaring.

Je koffers krijgen (als het goed is) gelijk een label met de eindbestemming, in dit geval Hanoi. Je hoeft dus niet eerst je koffers te halen en dan weer opnieuw inchecken.

Hoi,

Als je de vlucht hebt helemaal hebt geboekt, dan worden je koffers in Nederland bij het inchecken al gelabeld voor naar Hanoi en worden deze zelf in Moskou op het goede vliegtuig overgezet. Mocht je twee losse vluchten hebben geboekt (dus van Nederland naar Moskou en van Moskou naar Hanoi) dan moet je zelf voor je bagage zorgen.

Alvast veel plezier gewenst!

Groetjes, Anne

Bedankt voor jullie berichtjes!
Ik ben gerustgesteld…dan moet het vast goedkomen, ik zag ons al met 2 kinderen en koffers op het vliegveld van de een naar de andere kant rennen!

Beste,
Ook wij hebben een vlucht geboekt via Moskou, met aerflot . Maar dit met vertrek in Juli. intussen zijn jullie hopelijk al aan het genieten in Vietnam.
Wilt u bij thuiskomst u ervaring omtrent deze vlucht mededelen ?
Dank bij voorbaat , en geniet van jullie vakantie.
Ps alle tips en reiservaringen neem ik met grote dank aan .
Groet carine

Hoi Bruintje,

Ik ben ook enorm benieuwd wat jouw ervaringen zijn met Aeroflot.
Ik zit in dubio om ook een vlucht te boeken van AMS naar Hanoi (voor november) - en zo weer terug (december). De prijzen zijn aanzienlijk goedkoper…

Ik denk dat wij ongeveer dezelfde dag vertrekken! Ik vlieg de 15e met Aeroflot naar Hanoi met een tussenstop op Moskou. De minimale overstaptijd is 1 uur en 10 minuten (heb de maatschappij gemaild) en wij hebben dus 30 minuutjes speling, niet super veel…
Hopen op geen vertragingen en tegenwind :wink: Bagage omzetten wordt geregeld (ook via de mail bevestigd gekregen). Onderstaand de mail:

Minimum connective time between terminal E and terminal D Sheremetyevo airport in Moscow is 1h 10min:
*SU-SU II 1.10 TRM E - D *
*As the Sheremetyevo airport in Moscow is transfer (a stop in intermediate point no more than 24 hours) point between two international flights, you don’t need Russian visa. On arrival in Moscow, it is necessary for you to address on TRANSIT desk without leaving a transit zone. *
It is necessary to check-in your luggage in Amsterdam and receive it only at Hanoi airport.

Mocht het toch voorkomen dat je de aansluiting mist dan plannen ze je in voor een volgende vlucht…

groet,
Fleur

Bedankt voor je berichtje, wij vertrekken 1 dag eerder de 14e. Jee ik hoop maar dat we geen vertraging hebben en de aansluiting halen. Weet jij ook of je met een pendel naar de andere terminal moet gaan of dat dat lopend te doen is?

Dat zou ik niet durven zeggen… Volgens mij is er een nieuwe terminal die o.a. deze overstap nu stukken makkelijker maakt, maar ook dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zou het vragen in het vliegtuig, ik vermoed dat de sterwardessen dit wel moeten weten!

Fijne vakantie!

Dat is ook zo, we wachten het maar. Iedereen die ook nog gaat een goede reis en ik hou jullie op de hoogte van onze ervaringen met Aeroflot!

Is het mogelijk om met Aeroflot naar Hanoi te vliegen en terug van HCM naar Nederland. Wij willen namelijk 3 weken naar vietnam en dan van Noord naar Zuid.

Hallo Leon,

Zoals je wel zult weten zul je altijd moeten overstappen met aeroflot.
Heen 1 maal
Heenreis
A’dam - Moskou - Hanoi

Terug minimaal 2 maal.

dus bijv. met lokale vlucht naar Hanoi ( VA ) - Moskou - a’dam (aeroflot )
Of bijv. een stop in China en dan naar Moskou en dan naar A’dam

gr
Ton.

Ton,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb mijn vraag verkeerd geformuleerd. Ik bedoelde eigenlijk of het mogelijk met aeroflot heen te vliegen naar Hanoi en terug met aeroflot van af saigon.

Hallo Leon,

Ik heb het volgens mij wel goed begrepen, maar misschien wat onduidelijk geformuleerd.
.
Je kan dit boeken , maar aeroflot vliegt alleen op Hanoi en niet op Saigon.
Vandaar mijn antwoord van de de 2 overstappen ( vanaf Saigon ), die wel via de site van aeroflot zijn te boeken.

Dus wanneer je weer terug wilt met aeroflot vanaf Saigon wordt dit altijd naar Hanoi of naar een andere luchthaven ( in China, Thailand ez. ) en daar overstappen op aeroflot naar Moskou.

Saigon - Moskou met Aeroflot, de gehele route gaat niet.

gr
Ton.

Hoi, ik ga zaterdag naar Hanoi met aeroflot, zelfde tijd tussen de overstap, kun je mij vertellen hoe dit verlopen is? Ik hoor nogal wisselende verhalen…

Bedankt! Gr. Lydia

Voor mij ook een retourtje met aeroflot in Augustus! Heb eerder gereisd naar Sri Lanka met een tussenstop in Jordanie, onze vlucht vanaf Amsterdam had toen vertraging maar het vliegtuig in Jordanie heeft toen op ons gewacht. De helft van de passagiers uit het vliegtuig van Amsterdam had namelijk als eindbestemming Sri Lanka. Het wordt voor hun anders veel te duur om weg te vliegen zonder jullie en iets nieuws voor jullie te regelen. Dus dat is denk ik wel fijn voor je om te weten. Al heb ik natuurlijk nog geen ervaring met Aeroflot…

Het is ook zo dat als jij een vlucht Amsterdam-Moskou-Hanoi als één vlucht boekt en jij mist bijv. door de schuld van Aeroflot je doorvlucht vanaf Moskou naar Hanoi dan moeten zij een nieuwe vlucht voor je regelen. Als je de reizen los hebt geboekt (eerst amsterdam-moskou en dan een ticket moskou-hanoi) dan is het je eigen verantwoordelijkheid en dat geldt dan ook voor de bagage zoals hierboven als is vermeld.

Oh hihi zie nu pas dat dit bericht oorspronkelijk van januari 2011 is… oeps! Nou misschien is het voor iemand anders dan nog relevante informatie

Hoi Lydia,

Is prima verlopen hoor destijds, was qua tijd ook te doen en het staat ook goed aangegeven waar je naartoe moet.