@ Kaat45 Hoe was je herfstvakantie in Valencia. Wij willen ook graag naar provincie Valencia. Eerst huren om te kijken of het daar wel bevalt. Wij zitten te denken aan 1 van de plaatsjes boven Valencia. (Ten Noorden, dus) Waar willen jullie heen?
Na heel sites te hebben bekeken van makelaars rond Malaga, kom ik momenteel steeds uit in het gebied wat men Axarquia noemt. Het moet een prachtige streek zijn, met ook nog eens het mildste klimaat van Europa.
Ga in het voorjaar daar maar eens rondkijken en denk dat ik dan een hotelletje in Nerja neem.
Weet iemand of er rond die tijd (februari-maart) leuke folkloristische activiteiten in de buurt zijn? Wil mijn bezoek daar op afstemmen.
Voor degenen die over Valencia denken, vergeet niet dat daar Valenciaans gesproken wordt. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat op universiteiten ook het geval is. Geloof me, voordat je een taal op een dusdanig niveau spreekt dat je erin kunt studeren ben je jaren verder. Dan helpt een Teleac cursusje je niet. Misschien dat de internationale universiteiten nog een uitkomst bieden, maar die zullen ook erg prijzig zijn.
Succes, vanuit Javea.
Paul
Ben in het voorjaar in Nerja geweest. Ik had vooraf al wat twijfels hoe het wonen op het platteland zou zijn of ik dan niet te ver van mijn buren zou wonen. Toen ik Frigiliana bezocht zag ik daar tegen de hellingen heel veel huizen staan, maar er was een flinke afstand tussen de huizen.
Toen drong het tot me door dat ik beter voor een woning in een dorp kon kiezen, vooral omdat ik er alleen ga wonen. Regelmatig contact met de buren vind ik toch wel belangrijk. Ik dacht dat Nerja een klein dorp was, maar dat was niet waar. Hoe langer ik er was, hoe meer verliefd ik op Nerja werd. Is wel toeristisch, maar daardoor is er altijd wel wat te beleven. Ook in de dorpen er om heen is het gehele jaar wel wat te doen. Dit voorjaar ga ik een aantal woningen bezoeken om te zien of deze aan mijn wensen voldoet. Heb Torox Pueblo ook bezocht. 1 van de vele prachtige dorpen in die omgeving Ga nu ook meerdere plaatsen bezoeken tussen Nerja en Malaga.
Groetjes
Theo
www.thelatinworld.nl