zo dat is een mooi cadeau, en je hebt er natuurlijk zelf ook wat aan;)
Haha, wat turks betrefd moet ik nog allemaal een beetje onder de knie krijgen.
Binnenkort ga ik een curses volgen!
Is niet duur, ik betaal dan maar € 200,- plus hulp en een bandje.
Maar inderdaad mijn vlam heet Azim. ![]()
Maar even om over de telefoon terug te komen, wij hebben geen vaste lijn!
Ik heb in 3 dagen achter elkaar 20 euro aan beltegoed opgemaakt niet gezond meer.
Ik heb mijn pinpas even een tijd opgeborgen want ik mag er even echt geen beltegoed meer van halen!
Eerst de ticket rond zien te sparen voor hem en dan zien we wel verder.
Ik heb gisteren samen met mijn vader op een bazar in Tiel gestaan.
Hij werkt in een groothandel met schoonmaakartikelen en dus ging ik hem mee helpen voor de ticket van Azim. ![]()
tinkerbellow, thuis studie turks dus? leuk zeg! en askim wordt hier veel gezegd en daar wordt dan je vriend mee bedoeld. Ja dat is een uitgave zo’n ticket, en als je dan je oom helpt weet je in je achterhoofd dat je weer een stapje dichterbij het ticket bent:D goede motivatie!
Dus jij bent al begonnen aan een studie turks? Knap hoor!
Oeps, iets te veel dingen te gelijk aan het doen, sorry. Lees net dat je er aan wil beginnen
roma, weet niet zeker of je mij bedoelde, maar ik volg idd een studie turks en mijn askim leert het mij ook, is nml wel erg handig als ik daar volgend jaar werk
tinkerbellow- via wie ga jij het volgen?
Seray, waar en hoe volg je de studie? en wat voor werk ga je volgend jaar doen?
We blijven deze keer in ankara.Ga niet naar zn ouders.Maar heus nog wel een keertje!
Dus geen ontmoeting met de hele familie? Dat betekend wel meer tijd samen! Ben ook wel benieuwd naar Ankara. Daar wil ik de volgende keer turkije ook wel heen. Maar weet je al wel hoe zijn ouders zijn? Gelovig of niet? Modern… etc?
Ik heb dan wel geen Turks vriendje, maar wel veel vrienden in het buitenland. Zelf bel ik hen nooit met mijn mobiel, maar gebruik ik altijd Skype (http://www.skype.com, met zo’n koptelefoontje). Wanneer zij ook Skype hebben, is het helemaal gratis! Kun je voor niks uren bellen ![]()
Wanneer zij geen Skype hebben, kun je ook naar een vast/mobiel nummer bellen. Dit kost wel geld, maar is stukken goedkoper dan wanneer je met je mobiel belt!
Misschien een goede tip?
En succes allemaal met jullie relaties!!!
Heyy!
Nee nu nog geen ontmoeting.Hij wou het wel maar omdat de vlucht zo moeilijk is,en vooral december rond die tijd erg duur.Wachten we er nog ff mee.Maar ken al wel een klein deeltje van zn familie(heel klein ze zijn groot daar he de families).Maar we hebben tijd genoeg,komt goed!
Ankara lijkt me ook heel leuk,ben benieuwd.
Over zn ouders weet ik nog niet zo heel veel,natuurlijk wel wat maar zal dat pas t beste weten als ik er geweest ben.En ja gelovig dat zijn er heel veel in turkije,maarja er zal verschil in zitten.Ik zie het allemaal wel haha.
Ja inderdaad tijd genoeg. Mijn vriend heeft maar een kleine familie. Tenminste voor turkse begrippen. Enigst kind en ook zijn nichtjes en neefjes zijn bijna allemaal alleen. Dus niet al te gek veel mensen. Met mijn brabantse roots is mijn familie veeeeel groter. tja en gelovig, de mensen die ik daar ontmoet heb deden allemaal niet veel meer met het geloof, maar het schijnt nogal te verschillen daar.
![]()
Ik heb slecht nieuws gehoord…
Hij kan niet komen.
Hij wilde me niet ongerust maken en dus had hij niet verteld dat die niet zo goed lag met zijn geld.
Hij heeft deze zomer flink gewerkt in het hotel maar niet voor zijn eigen, nee voor zijn familie zo gaat dat daar he, dus hij belde me verdrietig op dat hij zijn moeder het geld van zijn werk had gegeven en niets mocht lenen voor een paspoort…![]()
Een paspoort daar is duurder dan hier in Nederland, ik kan het geld niet opsturen anders had ik het zeker gedaan.
Ik zit nu in huilbuien ben zo verdrietig, weet me geen raad!
Ik heb altijd gezegd niet met mijn kop op de buis te willen voor één of andere ‘‘love programma’’
Maar ow wat hoop ik nu dat familie of vrienden mij sneaky hebben opgegeven voor All you need is love.
Als ik hem maar zie!![]()
Jemig wat balen zeg!!!
Ik kan het me echt goed voorstellen als je huilbuien hebt,zou ik ook hebben!!
Kost het daar zo duur dan een paspoort??
Nou ik hoop dat het nog een beetje goed gaat komen!
Jeetje ik vind het echt heel erg voor je. Is er geen mogelijkheid dat jij daar heen kan gaan zodat jullie elkaar iig toch nog zien?
Hey Tinkerbellow, wat een domper zeg! Huil maar eens even flink uit en probeer dan te bedenken of er nog andere opties zijn om elkaar toch te kunnen zien. Misschien is het een beter idee dan als jij daarheen gaat in de Kerstvakantie, of kan/mag dat niet?
Heb geen idee hoe jong je bent, dus misschien krijg je daar geen toestemming voor.
En je zei dat je hem geen geld kan sturen voor een paspoort. Heb ook geen idee wat dat kost daar. Heb je er t geld gewoon niet voor of weet je niet hoe je dat naar hem zou moeten sturen? Als je wilt stuur me dan even een pm. Misschien kan ik je verder helpen.
Haai,
Marieke: eerst gefeliciteerd met je verjaardag!!!
t wordt echt steeds meer een op elkaar lijkend verhaal!:paranoid: Bij mij zit er dus ook nog een verhaaltje aan vast: ook ik ben getrouwd geweest!! Nou ja, officieel nog steeds getrouwd, ook in scheiding.
Ben niet om mijn vriend gescheiden, lag al in scheiding toen ik op vakantie was.
Vreemd, die overeenkomst.
Ik heb mijn vriend in Marmaris leren kennen. Toen ik later nog een keer terug kwam, sloeg de vonk een beetje over. We hebben samen wel een leuke tijd gehad, maar ik dacht dat het alleen voor mijn vakantie zou zijn.
Echt! Misschien een keer een smsje of een keer msn, maar niets is minder waar. Elke dag smsjes en ook nog meerdere keren per week op msn contact. Nu is de vlam echt in de pan geslagen; ik ben echt verliefd op hem geworden en hij zegt dat ook op mij te zijn.
Helaas gaan er ook wel eens wat dingen iets minder: Vanavond via msn wat woorden gehad. Voel me er niet echt lekker onder. Maar dat komt ook wel weer goed.
Groetjes
Tinkerbellow:
Wat een narigheid zeg! Ik leef met je mee. Kan me voorstellen dat je je er stiekum al op verheugd hebt dat je vriend zou komen!
En dan nu dit! Sterkte ermee.
oh dat is heel vervelend, maar door dit lange afweizigheid maakt het band tussen jullie hechter omdat je nog meer elkaar gaat verlangen:frown:
trouwens enkele leden hier hebben mij toestemming gegeven om mijn liefde verhaal te vertellen van mijn japans vriendin hoewel ik turks ben…
nou kom tie dan he…
ik ken mijn vriendin nu 18 jaar hoewel ik ik nu 22 ben…
mijn vader en haar vader kennen elkaar van het werkverleden…dus ik kende haar daardoor…onze band tussen haar familie en onze waren net of we echte families waren omdat japanse cultuur exact hetzelfde is alleen is bij turkse cultuur wel enkele dingen verschillend, bijvoorbeeld aan uithuwelijken…
nou ik ken mijn vriendin nu 18 jaar…we waren beste harts vrienden…maar ik voelde meer dan dat ik was op mijn 8de erg verliefd op haar, maar ik durfde het niet te zeggen…op mijn 13 (volgens mij) hoorde ik haar horen dat ze al een vriendje heeft met haar vriendinnen…dus ik was toen teleurgesteld, toen besloot ik haar te vergeten…maar toen op mijn 17 kwam ze aanschoffelen en wou iets tegen mij zeggen…
Yukie (mijn vriendins naam) “ik wil je iets vragen”
Ik: "oh? wat is het?
Yukie: “Yusuf heb jij een vriendin?”
ik: "dat weet je toch? je hebt altijd naast mij gestaan en lette je altijd op mij net een babysitter…
Yukie: “oh okey…wil je naar mij luisteren?”
ik: “afhankelijk wat jij gaat zeggen grapte ik”
Yukie: “nou…ik ben verliefd op je”
ik: “ja echt niet! je maakt zeker geintje…”
mijn vriendin ging meteen barstend huilen en knielde neer en ging met haar handen haar gezicht verbergen…ik was stom verslagen…
en vroeg
ik: “waarom huil je?”
Yukie: “je hebt me afgewezen, ik was verliefd op je sinds wij samen naar school gingen, nu omdat jij mij niet accepteerde voel ik me gekwets en voorschut gezet”.
ik: “oh sorry, maar ik dacht dat jij al een vriendje had”
Yukie: “hoezo waar had jij dat gehoord?”
ik: “ja dat zei jij, toen ik je hoorde op middelbare school Vossener met jou vriendinnen dat jij vriendje had”
Yukie: “nee, ik durfde het niet tegen mijn vriendinnen te zeggen dat ik op je was, sinds jij zo’n maffe lastpak in de klas was…”
ik: “waarom zou jij op een lastpak vallen?”
yukie: “omdat jij me beschermde, me in de kleuter jaren altijd hand in hand naar school ging en altijd maffe dingen deed die me deed lachen…”
ik: “…”
wij naar elkaar staren…en yukie ging nog meer huilen…
ik: “ik was ook altijd verliefd op je…maar durfde niet te zeggen…maar nu ik wil dolsgraag met je uit…sinds nu mijn oude verliefde gevoel voor jou nu terugkomt…”
en toen huilde ze nog meer…toen zei ik
ik: “wat nou weer!? heb ik iets verkeerd gezegd? jij bent echt wel een baby”
yukie stonde op en duwde me per ongeluk in de fonteinenbad, die fonteinenbad is er in ROC eindhoven bij sterrenlaan 10…
iedereen mij uitlachen en mijn vriendin ook en veegde haar tranen…enige wat ik dachte is op “REVENGE” op haar…niet negatief bedoeld…wij hebben inmiddels nu 5,5 jaar relatie…
toevallig zagen onze vaders ons in de markt tegen hand in hand…en toen zag mijn vader en mijn vriendins vader ook elkaar en riepen van “eeej ken ik je niet ergens van?”
mijn vriendin heeft me vader heel weinig gezien…want mijn vader is er niet echt enhousiast…terwijl haar vader wel is…toen zei haar vader van…waarom laten we die 2 jonge koppels niet met elkaar trouwen? zoals ik al zei…me vader is er niet snel mee eens…
maar vorigjaar is mijn vriendin naar japan geemigreerd…omdat haar vader een baan heeft…nu zit ik zonder mijn vriendin hier…ik verlang haar erg en mis haar…we spreken heel af en toe op msn…maar door die tijdverschil hier en daar spreek ik haar niet zo vaak…op email heeft geen nut…omdat we niet veel mee kan vertellen…dan dat we elkaar direct zien, vasthouden en uitgaan…ik ga dit jaar voor de 2de keer naar japan om naar haar te gaan voor 4 weken…en ik wil ook later gaan emigreren naar japan en mijn leven daar voort te zetten…mijn moeder houdt zielsveel van mijn vriendin en haar moeder…
daar zit ik dan hier…helemaal alleen in nederland…en hopen dat ik kans krijgt om daar naar toe te emigreren…:tear: