Hoi Tinkerbellow, ik heb nu al meer dan 3 jaar een turkse vriend en wil hem graag ook naar nederland halen voor een vakantie om hem bij mij te hebben en alles hier te laten zien
maar weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Als hij een paspoort regelt, wat kan ik hier in nederland dan voor hem regelen en waar? want hij krijgt zijn visa toch niet zomaar? ik hoop dat je mij een beetje kunt helpen. liefs Eline
Hoi Eline!
Het is niet zo moeilijk als gedacht hoor.![]()
Ik heb er alleen iedereen voor moeten opbellen zowel schiphol als de vreemdelingen politie en vervolgens de gemeentehuis.
Hoef jij niet te doen hoor, had ik namelijk ook niet hoeven doen!![]()
Jou vriend moet dus zoiezo een paspoort hebben wilt die naar Nederland kunnen komen.
Als die dat voor elkaar heeft moet hij zijn paspoort nummer aan jou melden.
(zijn adres ook maar ik neem aan dat je die wel al hebt naar 3 jaar een relatie;))
Met zijn gegevens moet jij naar het gemeentehuis en het verhaal uit de doeken doen.
Ze geven jou papieren dat een uitnodiging is voor jou vriend!
Het word gestuurd naar de turkse ambasade die het vervolgens weer stuurt naar het gemeentehuis daar in Turkije.
Ze checken zijn gegevens na en dan duurt het ruim 4 weken dat je te horen krijgt of die mag komen.
Waarom? en waarom een uitnodiging?
Nou, dat doen ze omdat ze in Turkije zeker er van moeten zijn waar jou vriend terrecht is.
Als dat niet het geval was, dat er geen uitnodiging nodig was kon die net zo goed in Nederland wonen!
Om dat te voorkomen en zeker te weten dat die bij iemand op vakantie gaat is zoān uitnodiging nodig. Vrij logisch!:hihi:
Dus, jou vriend moet eerst een paspoort hebben, vervolgens moet jij zijn gegevens melden bij het gemeentehuis en een uitnodiging versturen⦠vervolgens krijgen ze dat aan bij Turkije waar jou vriend heen gaat om zijn uitnodiging op te halen en krijgt hij zijn visa!
Succes gaat je vast lukken!:hihi:
En de groeten van Jolanda
heel erg bedankt voor je reactie! ik ga er snel werk van maken ![]()
liefs Eline
hey! Ik geloof dat het wel wat ingewikkelder in elkaar zit dan dat hier beschreven staat met het verkrijgen van een visum. Het probleem zit hem niet in de de aanvraag van een visum maar in het krijgen van een visum. De Nederlandse ambassade doet wel wat moeilijker over het afgeven van een visum, en deze kan ook zonder opgaaf van reden geweigerd worden. Ik heb hier en op andere sites al van heel veel meiden gelezen hoe moeilijk het is om een visum te krijgen. Het is dus niet alleen een kwestie van een uitnodiging schrijven maar het heeft ook heel veel met geluk te maken. Ik zou hier en op andere sites eens rond kijken naar de ervaringen van andere meiden. Ik zelf heb hier gelukkig geen ervaring mee omdat mijn vriend op dit moment in het buitenland studeert en al in het bezit is van een visum, hij komt nl hier over 5 dagen! Ik wil verder niemand ontmoedigen of zo, maar heb wel het idee dat het moeilijker is dan hier boven wordt voorgespiegeld. veel succes
wat een leuke verhalen allemaal (jolanda/marieke)
@jolandaā¦succes met het krijgen van een visum!! hoop dat het allemaak gaat lukken!!
Dank je filiz!!
Ik dacht zelf eigenlijk ook dat het best moeilijk was om een visum te krijgen.Wij gaan het nu nog niet proberen maar mischien volgend jaar wel.
Nu kennen we elkaar nog niet zo heel lang,dus probeer ik het iedere keer maar van mijn kant te laten komen.Is ook best moeilijk want het kost toch iedere keer best wel wat geld.Maar heb het er echt voor over dat wel!!!
Ja het is wat zeg een mannetje op afstand.Maar het heeft ook weer wel wat vind ik.Iedere keer dat verlangen en het gemis.Maar heb ook wel eens dagen dat ik het wat minder heb en dan denk ik echt van ik pak mn koffers en ik ben weg!!Maarja we hebben hier ook onze verplichtingen he jammer genoeg!!
Heyyy!!!
Bij mij is het echt hetzelfde!!ik ben ook 8 jaar ouder dan hem.Ikzelf ben 28 en hij is 20!Het klinkt mischien raar die leeftijden bijelkaar.Ik merk dus echt geen verschil en het kan me ook niks schelen wat andere mensen daar van vinden of denken.
Ik heb hem leren kennen in gumbet.En ja het was eigenlijk liefde op het 1ste gezicht.(maar bij mij zit er nog wel een klein verhaaltje achter,ik was op dat moment getrouwd toen ik hem voor het eerst zag,dat ben ik nu nog steeds,maar zijn druk bezig met de scheiding ed.)Maar het voelde zo goed toen(hij liet iemand anders aan mij vragen of ik een relatie had,echt lief)en het is alleen maar beter geworden.Het voelt gewoon heel goed!!!Nou we houden elkaar hier wel op de hoogte haha.![]()
Merhaba,
Wat een leuke topic is dit. Heb het met belangstelling gelezen. Wel grappig dat je je vriend in Ortakent heb leren kennen. Ik ben daar toevallig afgelopen september 1 dagje geweest vanuit Marmaris. Mijn vriendin is diverse keren in hotel Sardunya geweest en wilde me het daar graag laten zien. Dus als jij erover verteld zie ik het voor me daar! Valt niet mee om je grote liefde zo ver weg te hebben. En ik hoop dan ook van harte dat het je gaat lukken om hem hierheen te krijgen voor een paar weken. En volgend jaar kunnen jullie dus langer samen zijn omdat jij daar gaat werken! Wat heerlijk zeg. Geniet maar van alles en laat je niet gek maken door de meningen van de mensen om je heen. Jij alleen weet wat je voor hem voelt en jullie samen moeten toch de toekomst gaan maken. Ik wens je heel veel geluk en liefde toe in elk geval.
Nee hoor, dat is niet waar. ![]()
Ik heb ook contact gehad met de nederlandse ambasade en zolang er maar een uitnodiging is, kan die gewoon komen.
Alleen met een criminele achtergrond spreken we over moeite.
Maar goed, dat is hartstikke logisch natuurlijk.
Vandaar dat er een uitnodiging van toepassing is oa.
Alleen duurt het wel 4 weken voor je antwoord krijgt!
Succes Eline!
Liefs Jolanda.
tinkerbellow- wat roma zegt is echt wel juist, meerdere die hier op het forum zitten zijn er mee bezig of hebben het geprobeerd, en is het helaas niet zo eenvoudig om alleen uitnodiging voor hem te regelen. En er zijn ook een aantal eisen waar hij en jij aan moeten voldoen en ook al is dat allemaal in orde, dan nog is er geen zekerheid dat hij een visum krijgt.Kijk maar er eens rond op het forum bij deze onderwerpen, daar kan je het terug lezen.
Ik wil je niet de hoop ontnemen dat ie komt in december, maar hou er rekening mee dat er een kans is dat het niet gaat lukken, anders is de teleurstelling zo groot. Maar iig succes
Tinkerbellow, inderdaad is het niet zo makkelijk als dat het lijkt!! Er worden zooooveel visa afgewezen!! Hoop natuurlijk voor jou dat het gaat lukken⦠maar het zal moeilijk worden!!!
Marieke: waar werkt je vriend in Gumbet? Mijn vriend komt ook uit Gumbet :hihi:
Ow!
Mij is verteld door de turkse-nederlandse ambasade dat het allemaal wel mee valt, dat alleen als hij geen goede achtergrond heeft en een strafblad heeft of dergelijke het lastig word.
Maar goed, we zullen zien!
Hij is nu opweg naar het politie bureau voor een paspoort.
En mocht het allemaal niet lukken dan is er nog weinig aan de hand, want dan ga ik naar Istanbul om hem alsnog te zien! ![]()
Hey cynthia!!
Mijn vriend werkte afgelopen zomer bij siesta soccer bar.
Die van jou bij wonders of world toch.Hadden we bij aftellen deel2 ook over gehad,maar maakt niet uit hoor!!hahah.
Volgend jaar wil hij daar weer gaan werken als het allemaal meezit.De bar is van zn oom namelijk.
Ik kreeg vandaag dit berichtje van hem:
Youāre the one who stole my heart,how can take my breath away.
Youāre the one that make my,in everything you do and say.
Youāre the one i am dreaming off,you are in my dreams every night
Youāre the one want by my side,so can hold me so tight.
Youāre the one i want in my arms to hold just all night long.
Youāre the one my passion burns for to show your love is
ik heb m precies zo overgenomen zoals hij t schreef omdat ik jarig ben vandaag.echt zo lief!!
Wauw wat een lief gedichtje zeg! ![]()
Van harte gefeliciteerd Marieke!
Wat werken er veel van jullie mannen in Gumbet zeg!
Daar ga ik ook altijd heen, ken het zo langzamerhand uit mijn duimpje haha.
Ik ken ook iemand die in Gumbet werkt.
Sebastian heet hij, en hij heeft in Cafe crazy smile gewerkt.
Hij vertelde ook dat hij een vriendin uit Nederland had uit Alkmaar. Cynthia jij misschien?
Dank je!!!
Leuk he in gumbet!!De smiley bar is naast de bar van mijn vriendje.
Maar ik denk dat hij niet het vriendje van cynthia is want die werkt in wonders of world.Kan mischien wel maar dat zal ze je zelf nog wel laten weten denk ik haha.
Nee mijn vriend werkt niet in de Crazy Smile⦠Hij werkt in het World of wondersā¦
Marieke: haha sorry!! Ben nog niet echt wakker vandaag!
:kus:
Haha geeft niet hoor!!
Al moet ik het 1000 keer vertellen dan vind ik het nog niet erg!!
Is juist leuk.
Jaaa dat is waar!!! Ik vind het ook heerlijk om er over te praten!!! :wub:
De zenuwen slaan me nu wel goed toeā¦
Ik weet dat die nu op het politiebureau is voor mijn paspoort!
Maar goed ik heb mijn ⬠20,- er weer door heen gedraait dus ik zou moeten wachten tot die me het komt melden op de msn. ![]()
Leuke verhalen hier ! :wub:
marieke : gelukkige verjaardag hoor ! :king: