Ook een Turks vriendje

Dit is niet helemaal waar.
Mijn vriend is nog niet in het leger geweest maar heeft al 2x een visum gehad en is hier in Nederland geweest! :dope:
Het gaat ook niet om Turkije die nee zegt maar het gaat erom of Nederland JA zegt dat hij hier mag komen.
Als Nederland denkt dat je vriend of wie dan ook geen bevestigings gevaar is en dat heeft ook te maken of hij een vaste baan heeft dan zeggen ze gewoon JA als alles verder klopt.
Meerdere personen die ik ken hebben een visum gekregen die nog het leger in moesten.
Dus proberen maar :zon02:

Dag lieve allemaal!

Ik kom jullie ff een leuk dingetje melden!
Vandaag ben ik op mijn nieuwe werk begonnen, in een turks restaurant.
Ik kan nou niet bepaald zeggen wat ik er van vind…
Het waren echte turkse mannen, die het op nadruk erg op blond hebben… terwijl ik donker ben.
Samen werkte ik met een blond meisje… en je kon het manier van omgaan met personeel in de zin van " blond / donker " erg goed merken.

Ik belde azim toen ik klaar was, en hij was erg enthousiast!

" Hi my darling! fine that you call me… i miss you…
I am here with my friends now… and tomorrow i will look for a new job and than i have 1 week holiday.

Hij vroeg hoe het op mijn werk was, en toen ik zei dat ik het niet zo goed wist zei die: Gewoon laten zien dat er met jou niet valt te spelen! Anders zal ik er eens heen gaan…

We gingen door praten… en Azim heeft gisteren voor het laats in de hotel Malama in Turgetreis gewerkt, en wilt ergens anders heen.
Of hij blijft in Bodrum… of hij gaat naar Antalya… of naar zijn familie in Istanbul.
Ik wil in het plaatsje Bodrum blijven, en ga er in september weer heen… dus smeekte: Wil je alsjeblieft in Bodrum blijven! Anders zie ik je de zomer niet…

Hij zei: Geen zorgen… al ben ik in een andere plaats, je denkt toch niet dat ik je niet kom opzoeken? Natuurlijk wel!
Enne Jolan, even wat anders…in oktober wil ik je familie komen opzoeken in Nederland, en ik zou het erg leuk vinden… dat je daarna met mij terug wilt voor een lange tijd naar Turkije… wil je dat?

Waaaaauw!

Natuurlijk wil ik dat!

Ik heb het uiteraard aangenomen…
Mijn dag kan niet meer stuk! :slight_smile:

Ik heb een vraag…

Ik probeer al de hele morgen mijn askim te bellen…
Hij gaat wel over… maar er word niet opgenomen.
Nu hebben wij natuurlijk sinds ik thuis ben elke dag met elkaar lopen te bellen, en heeft hij net als ik een prepaid kaart…
Gisteren hebben we nog een fijn gesprek gehad, en nu neemt die niet op…
Hij gaat moeizaam over… en dan is het: " de persoon die u probeerd te bellen neemt niet op… probeer het later nog eens "

Als zijn beltegoed op is… kan ik dan niet bellen?
Kan hij dan niet opnemen zeg maar?

Ik maak me hoe langer hoe ongeruster

Jij belt hem dus hij heeft daar geen beltegoed voor nodig om jouw telefoontje aan te nemen.
Zijn tel is waarschijnlijk gewoon uitgeschakeld of ff niet bereikbaar. Misschien heeft ie gewoon zijn batterij op en heeft geen lader mee. Maak je niet ongerust!

Ik heb me inderdaad ongerust gemaakt om niks!
Wat dat betreft ben ik een behoorlijke zenuwpees…
Naar 30 x bellen ging mijn telefoon 1 keer over, ik keek… Azim
Ik bel terug… en hij zei: Sorry! Ik was weg… en toen keek mijn vriend en zei: Jolanda heeft je een paar x proberen te bellen.

Nu kan ik hem voor een lange tijd niet meer spreken…
Ik heb enkel een prepaid kaartje… dat ik vandaag naar het zeggen dat ik gek op hem ben op is gegaan…

In enkele dagen heb ik 80 euro aan beltegoed op gemaakt, en moet ik nu oppassen voor wat de bank betreft, en dus kan ik hem voor een langere tijd niet meer spreken via de telefoon. :frowning:
Ik mis hem nu al…
Misschien kon hij maandag op de msn komen, en kunnen we even kletsen.

Enne… Ik ben ten huwelijk gevraagd!!!

Kijk eens op www.televergelijk.nl daar staan nummer waar je goedkoop mee naar turkije kan bellen,met je mobiel en je vaste telefoon.Is een stuk goedkoper.

Hoi goedemorgen allemaal!

Ik heb ff jullie advies nodig.
Mijn askim heeft vanaf gisteren al de hele dag zijn telefoon uit. Als ik bel, hoor ik een snel sprekende turkse vrouwenstem, en een piep.
Ik dacht, omdat hij van Bodrum opweg naar Istanbul was, en daarna zijn telefoon wel weer aan zou doen.
Vanmorgen probeerde ik het weer… en was het nog steeds uit.

Zoals jullie inmiddels wel weten, maak ik me vaak druk om niets… maar, wil ik toch altijd de meningen van andere horen!

Ik draaide er snachts van, droomde er over…

Ik mis hem enorm…

Denk dat dat de voicemail is kan je na de piep wat inspreken.Als ik met het nummer van televergelijk belde 09001230280 dan kreeg ik als zijn telefoon uitstond ook altijd eerst een turkse vrouw te horen en daarna hoorde ik in het engels dat ik na de piep wat kon inspreken.En misschien is zijn accu wel leeg.

Oke,

Ik vind het best frustrerend.
Je denkt meteen door… het ergste wat je juist niet moet doen.
Ik bedoel, we gaan trouwen!
Maar vrijdag belde ik hem, en zei ik: " Ik kan je een tijdje niet bellen… dat komt, omdat ik enkel prepaid kaarten op mijn telefoon kan zetten, en ik me eigen dan scheel koop aan de kaarten! Het is niet om jou, maar ik kan niet elke dag meer bellen… "

Hij antwoorden: I understand my love! we dont call everyday anymore. I love you!
Always…

En op dat moment, was mijn beltegoed op.
Hij vertelde ook nog… dat hij de volgende dag naar zijn oom en neef zou gaan.
Zijn familie woont in Istanbul.

Toen ik dus gisteren probeerde te bellen, kreeg ik dat… (vrouwenstem… met een piep)
En vandaag de gehele dag ook al.

En dan maak ik me ongerust!

Kan ook zijn dat de verbinding slecht is in Turkije,de lijnen zijn daar niet zoals hier he.Ik vond het ook altijd frustrerend als ik me ex niet te pakken kon krijgen hoor,begrijp je wel een beetje.

Ja, maar hij staat helemaal uit.
Hij gaat ook niet over als ik bel!
Meteen een bandje met een turkse vrouwenstem en dan de piep.

Ik baal er vreselijk van…
Ik mis hem, wil met hem praten, heb hem alweer van alles te vertellen!

Ik snap er niets van… 2 dagen de telefoon uit…

Klopt als de telefoon uitstaat krijg je inderdaad gelijk die stem te horen,heel frustrerend ja.Stuur hem een sms met afleverrapport leest hij het als de telefoon weer aanstaat en jij krijgt een afleverrapport als hij de sms ontvangen heeft,misschien stelt je dat gerust.

Hoe doe ik dat? wat betreft afleveringsrapport?
Ik voel me nu echt down… enkel omdat hij 2 dagen zijn telefoon uit heeft!

Bij berichten op je gsm zit ook een knop van zendopties en volgens mij kan je het daar instellen,maar denk dat het ook verschilt per toestel,ik heb het zelf nooit gebruikt,maar hoor van anderen dat het wel handig is.

Ja ik geloof dat het niet op alle toestellen zit…Bij de mijne wel.En ik vind het altijd handig,want als ik askim probeer te bellen en zijn telefoon staat uit of hij is in gesprek dan stuur ik m meestal een berichtje en dan kan ik precies zien wanneer hij hem aanzet.Erg handig!!

Ja maar dat werkt niet bij alle providers. Ik heb de optie wel op mij telefoon maar T-mobile heeft die dienst niet! heel irri!!

Ik heb wel T-mobile. Als ik een sms stuur en de andere telefoon staat uit, dan krijg ik als bericht ‘‘bericht is onderweg’’. Als de telefoon wel aanstaat dan krijg ik als bericht afgeleverd. Ik heb een samsung g600. Dit staat bij mijn sms en mms instellingen.

Ik heb me weer eens behoorlijk druk gemaakt om helemaal niets!
Wat dat betreft ben ik een behoorlijke zenuwpees.
Slechte eigenschap…
Ik moet me toch eens niet meteen zorgen gaan maken.

Ik werk in een turks restaurant, en dan heb ik mijn telefoon altijd op stil.
Wanneer ik klaar was straks, en op mijn telefoon keek… zag ik: 3 gemiste oproepen… AZIM!

Ik belde meteen op, we waren toch al klaar… en enthousiast riep die uit: Hi darling! I am in my city with my uncle and i am talk about you!
He is happy that i am happy with you.

We kletste in 1 stuk door… tot ik niets meer hoorde, en mijn beltegoed op was.

In het restaurant zat een jonge vrouw… met een andere vrouw… en ik heb een armbandje om, dat ik nooit af doe… met zijn naam er op.
Ze keken er naar en zeiden: He wat een leuk armbandje, wat staat er op?
Dus ik: Azim… dat is mijn vriend. Hij is turks, en hij woont er ook.

Dus dat vrouwtje: Ik ben ook turks! Knap dat je dat kan, zo’n lange afstand relatie!

Toen vertelde ik over mijn prepaid kaartje, dat dat zo snel op was…
Ze zei: Oh, mijn vader belt elke dag naar onze familie… met de mobiel, en dan gebruikt die een " Lebara prepaid kaartje " dan betaal je mobiel 9 cent per minuut.

Dus ik fietste, al was mijn verbinding verbroken… met een big smile naar huis!

Ten eerste: Hij heeft eindelijk zelf 3 x gebeld…
Ten tweede: Hij vertelde in geuren en kleuren over mij tegen zijn oom…

En ten derde: Ik kan eindelijk in alle rust, met mijn mobiel… goedkoop naar mijn askim bellen!

Morgen is dat het eerste wat ik doe!

Ik heb Orange en ik moet bij elke sms apart instellen dat ik een afleverrapport wil ontvangen. Onhandig want soms vergeet ik dat en heb ik al op verzend gedrukt.

Maar ik doe dat ook altijd als mijn vriend zijn tel. uit heeft (meestal omdat hij ergens is als zijn batterij op heeft en geen lader bij de hand heeft). Dan stuur ik een berichtje met afleverrapport en weet dan gelijk wanneer die het heeft ontvangen en dus zijn tel. weer aanstaat.

Je moet ff puzzelen en zoeken Jolanda, mij duurde het ook een tijdje voordat ik dat had gevonden op de telefoon.

Maar joh wees niet ongerust het is echt vast niks ergs als hij zijn tel. uit heeft staan.

Ah je hebt al wat van hem gehoord !! Mooi zo.

Ja ik moet ook ff een keer naar de Lebara en Ortel gaan kijken en andere belkaarten maar ben er nog niet aan toe gekomen.