Onze vakantie begint slecht met een overboeking bij KRAS!

Je kunt Kunta Kinte heel goed combineren met een dag de Gambiarivier op.
Er zijn excursies van oa Arch Tours (vind ik erg goed - hebben ook een site) en dan ga je met de boot naar Juffereh en ook het slaveneiland. Dit zijn trouwens geen goedkope excursies en je bent een hele dag weg.
Maar het is wel indrukwekkend en echt iets natuurlijk van Gambia / Afrika.
Zelf ga ik ook niet elke dag weg hoor en zeker niet hele dagen op excursie. Ik wil en moet ook hele andere dingen doen en daarbij heb ik al veel gezien natuurlijk.
Je kunt trouwens ook aan het eind van middag met een sunsetcruise mee. Dat heb ik ook eens gedaan, met de oudste dochters van het gezin, dat ik help. Echt prachtig, een enorme belevenis, zeker voor de meiden en juist door hen weer voor de hele groep.
Geniet alvast maar lekker, voorpret is ook belangrijk!

1 like

Het lijkt wel schering en inslag al die overboekingen. Net terug van twee heerlijke weken Djeliba. Zelf geen last gehad van een overboeking. Maar de week voor wij aankwamen 21 man een overboeking . Moesten naar een ander hotel. Meneer de eigenaar heeft kontrakt afgesloten met Gambia Bird( vliegtuig maatschappij) voor 5 jaar. Waar die overigens zelf ook deels eigenaar van is. Inmiddels met 2 vliegtuigen dus ook 2 keer zoveel personeel. Dus de toerist die al maanden van te voren heeft geboekt moet wijken.

Toch een leuke vakantie gehad Raymond?
Hier ook een overboeking op het laatste moment. In dit geval met corendon. Ik zou naar Djeliba hotel in Kololi, alternatief is nu bungalow beach in Kotu. Iemand ervaring mee? Ik baal er wel van , maar ja, ik laat m’n voorpret er niet door bederven. Kan er sowieso niet veel aan veranderen, heb simpelweg geen tijd om in discussie te gaan, ik moet nog een nachtdienst draaien en vertrek zondag al. We gaan het zien…

Ik wil niet veel zeggen, maar dit alternatief zou ik beslist niet accepteren.
Het is totaal geen vergelijk, Djeliba en Bungalow Beach.
Bungalow Beach is eenvoudig en Djeliba is gewoon luxe.
Je zit nu wel vlakbij mij, want ik zit straks in Sunset Beach.
Krijg je nu dan geld terug, want ik zou dit beslist niet zo accepteren. Ongelooflijk zeg!

Dat je vlakbij Lighthouse zit is dan wel weer heel veel waard natuurlijk! lol2

Maar zonder gekheid, wat Lighthouse zegt zal ongetwijfeld kloppen (ik ken ze beiden persoonlijk niet) maar zou op voorhand in ieder geval bezwaar maken. Kan me voorstellen dat je een dag voor vertrek geen sores wilt dus misschien moet je het inderdaad maar over je heen laten komen. Maar ik zou in ieder geval bij Corendon je bezwaar bekend maken voor vertrek, en ter plaatse bij de reisleiding.
Misschien valt er ter plaatse nog wat te regelen.

Dank je wel voor je snelle reactie Lighthouse. Zo kon ik het nog net even doorbellen aan D reizen. Wat is volgens jou wel een goed alternatief? Kombo beach misschien? Weet niet of corendon deze aanbied hoor.
Wat ze verder als optie gaven was

1. seaview
  2. Bamboo
  3. Mansea

Lol, het is maar wat je wat waard vindt!!!
Ik begrijp niet dat maatschappijen dat zo maar kunnen en mogen doen en echt, dit is geen vergelijking.
Ik ken de hotels wel en het is een wereld van verschil. Dan inderdaad nu laten rusten en ter plekke kijken wat er te regelen en / of compenseren valt.
Beanca, je ging toch maandag? Nu heb je het over zondag, maar ik meende dat je het over 4 maart had.
Probeer er zeker een fijne tijd van te maken, want op zich is Kotu ook echt wel fijn.

O, we waren tegelijk … Kombo is zeker een goed alternatief. Dat is min of meer vergelijkbaar met Djeliba.
Sunset is net wat minder, maar bevalt mij dus prima.
Ik weet alleen dat zij pertinent niet met Corendon in zee wilden gaan, omdat Corendon zowel naar toeristen als naar hotels toe niet altijd even eerlijk is. Het is dat je geen tijd meer hebt, maar anders zou je daadwerkelijk eens moeten vragen of Djeliba wel vol zit, want soms …
Op zich ken ik de andere hotels niet, maar net even op Zoover gekeken. Mansea scoort daar niet geweldig en de laatste reactie is ook van mensen, die zijn overboekt bij Djeliba. De andere twee zien er goed uit, maar ik ken ze niet. Ze lijken mij in ieder geval een betere deal dan Bungalow Beach.
Echt balen voor je, het brengt toch spanning met zich mee.
Sterkte en ook werkze nog!

Klopt, lighthouse, ik zou maandag vertrekken, maar ook mijn vlucht is vervroegd, dus nu zondagnacht op pad, vliegen om 9.00 maandag. Nu snel naar m’n werk, daar heb ik vast nog wel even tijd om uitgebreider te reageren. Super bedankt voor het meedenken in elk geval en ja, is balen, grrr

Hoi Beanca da s balen zeg wat ik lees! Kom gezellig bij ons in Baobab beach lees de beoordelingen maar ns op de site van Arke! 2 sterren maar iedereen vol lof! Weet alleen niet of Correndon of d tours daar connecties mee heeft! En lighthouse is aftellen nu hƩ? Heb je nog contact gehad met onze vriend??
Beanca laat nog ff van je horen ! Groetjesss voor ons schiet t ook lekker op:zon02:

Hoi Moon,

Dank je wel voor je berichtje. Baobab is helaas niet meer boekbaar, zou het anders zo doen. Ik heb zo een afspraak op het reisbureau, maar eens kijken wat ze voor me kunnen doen. Dit drukt de voorpret behoorlijk.

Pffff hoop dat t goedkomt! Succes! Ik hoor het nog wel van je!:thumbsup: