Vanmorgen werd ik gebeld door KRAS met de mededeling dat ons Hotel Ocean Bay is overboekt voor de eerste 4 dagen :mad:
Er worden 2 alternatieven aangeboden waar we niet blij mee zijn.
Inmiddels in onderhandeling met KRAS voor een aanvaardbare oplossing.
Zodra ik meer weet zal ik het hier melden :frown:
Welke opties werden er gegeven als alternatief?
Eerste 4 dagen in Hotel Laico Atlantic, Banjul of de gehele vakantie naar Hotel Mansea Beach, Kololi.
De laatste is een 2 sterren hotel waar de recensies niet geweldig van zijn.
Vanmiddag nog ff contact gehad met KRAS, die zijn afwachtend op reactie van Ocean Bay, die moeten namelijk de kosten dragen van de overboeking.
Voor ons de eerste keer dat we naar Gambia gaan.
Al meerdere keren op vakantie geweest en nog nooit een overboeking meegemaakt, dit bederft de vakantievoorpret toch wel een beetje hoor…
Ook eerste keer dat we een vakantie boeken bij Kras, wellicht de laatste keer…
Kan je niet in zijn geheel annuleren??? Dan weet ik een betere reisorganisatie voor je als het op Gambia aankomt.
Senegambia Beach blijft nog altijd onze favoriet. Welke periode gaan jullie? Laico Atlantic, nooit geweest, maar lijkt mij vanwege de locatie niets…
Ik zou het toch meer richting Kololi zoeken als ik jullie was. Wat betreft uitvalsbasis en de restaurantjes op en rond de Senegambia strip toch wel erg prettig. Zéker tijdens een eerste keer in Gambia.
Daar hebben we ook naar gekeken 3Rwin, maar zijn meer voor een rustigere locatie vandaar de keuze van Ocean Bay in Bakau.
En annuleren is het nu erg kort dag voor omdat we begin volgende week al vertrekken
Hmmm… Bijilo niets vrij? Ook net wat rustiger dan in Kololi. Al moet ik wel zeggen dat je de drukte in Kololi ook weer niet moet vergelijken met die in een Europese badplaats ofzo…
Maar hoezo wacht KRAS een reactie van Ocean Bay af? Daar doe jij toch geen zaken mee, maar zij? Zeker als het zo kort dag is moeten zij direct met een oplossing komen. Als ze gaan wachten tot een Gambiaanse manager dat een keer doet…
Mansea is inderdaad 2 sterren, maar om halverwege de vakantie weer te moeten verkassen lijkt me ook niks.
Lemon Creek, Kombo Beach of Coco Ocean anders een optie?
We wachten het nog tot morgen af 3Rwin waar KRAS mee komt, volgens KRAS is alles vol…
Tja, voor mij weer een bevestiging dat ik nooit bij Kras boek.
Vorig jaar al het één en ander meegemaakt in het hotel, Sunset Beach in Kotu.
Zelf zit ik juist liever niet in het Senegambiahotel en in Kololi, want dat is mij te druk. Dit is natuurlijk persoonlijk.
Als ik bij Travelpoort kijk, dan is er veel vol, maar niet alles.
Dat hotel in Banjul ken ik ook niet, nog nooit van gehoord.
Zelf één keer een overboeking gehad, maar dat kwam door meneer de president en is op zich prima opgelost door de touroperator en het hotel. Dat ging ook heel snel, dus het kan allemaal wel.
Sterkte en ik hoop dat er een goede oplossing voor jullie gevonden wordt, want dit is niet leuk, zeker niet als je een eerste keer naar Gambia gaat.
Bedankt voor je reactie, we zullen het morgen wel horen
Hallo 3Rwin,
KRAS is nu bezig om de boeking over te zetten naar Senegambia Hotel, we horen vandaag of dit gelukt is
Ik vind het hier toch te vroeg om op Kras te schieten , zij moeten wel werken met Afrika ,dit is niet met onze normen te vergelijken .
Ik ben ook al een paar keer met hen op reis geweest, voor de prijzen die zij bieden zijn ze zeker niet slecht.
En het toeval wil dat ik mijn reis volledig zelf geboekt heb ,Arkefly en hotel Mansea Beach.
Dit geeft uiteindelijk maar een gering verschil indien ik het met Kras zou geboekt hebben.
Ik vertrek op 27 februari.
Wij hebben deze reis geboekt bij KRAS en bevestigd gekregen zowel per email als in de reispapieren, alles was geregeld dus…
Ik doe zaken met KRAS en niet met Afrika, daar heb ik hun voor ingehuurd dus ze lossen het maar op.
Hun probleem, punt
In de kleine lettertjes van elk reisbureau staat de naam van een hotel, óf een gelijkwaardig hotel indien het oorspronkelijke hotel niet beschikbaar is. Met ‘gelijkwaardig’ wordt over het algemeen iets in dezelfde klasse bedoeld. Indien je boekt bij hen, ga je akkoord met deze leveringsvoorwaarden. Dus écht niet alleen hun probleem!
Ik heb ook wel eens gehad (niet bij Kras) dat mijn oorspronkelijke hotel vol zat. Ik kreeg een ander hotel aangeboden. De ligging was minder centraal, maar er was meer luxe. Achteraf een veel beter hotel.
De aanbiedingen die ik tot nu heb gehad als alternatief zijn slechter dan het door ons geboekte hotel, dus ze moeten beter hun best doen. Met minder nemen we geen genoegen, anders hadden we dat zelf ook kunnen boeken.
Lijkt me handig als je de bevestiging naar je klant stuurt dat je dan ook je zaakjes voor elkaar hebt.
En allerlei flauwe uitvluchten van ‘overboekt’ is stierenpoep, een bevestigde reservering en betaald betekent voor mij dat de zaak rond is.
Nu begrijp ik ook wel dat er ter plaatse gesjoemeld wordt door de hotels zelf doordat b.v. een ontevreden klant een andere kamer wil of als er in een ander hotel een kwade klant is die een ander hotel eist. Alleen wil ik daar niet de dupe van worden.
KRAS is een professionele organisatie en dient daar naar te handelen. Je kunt en mag niet jojo-en met je klanten.
Voor jou wel. Als je direct bij een hotel boekt is dat misschien zo. Bij een reisbureau niet. (Een van de redenen waarom ik altijd direct met een hotel zaken doe.)
Jij kan van alles vinden, maar in dit geval staat Kras in zijn recht.
Vind ik niet hoor Jenny, ik bestel een produkt op 3 januari en betaal op 3 januari. Vervolgens krijg ik de bevestiging per email dat het akkoord is.
Even later krijg ik de reispapieren waar nogmaals het door mij bestelde produkt bevestigd wordt incl. vouchers/tickets etc.
Dan is voor mij de koop gesloten zoals overeengekomen in de aangegane transactie/overeenkomst, simpel toch? Wat is hier moeilijk aan te begrijpen?
Dat een reisorganisatie later terugkomt op de overeengekomen afspraken is not done. Zo ga je niet met je klanten om.
En ja, de kleine lettertjes om ergens onder uit te komen hebben veel organisaties. Dit zou eigenlijk bij de wet verboden moeten worden.
**Geïnformeerd voor vertrek
**Als u wordt door de reisorganisator dat er een overboeking is kan het zijn dan er een gelijkwaardig alternatief wordt aangeboden binnen 3 werkdagen. (dit is niet verplicht!)
Wat kunt u doen:
[ul]
[li]u gaat akkoord met het aangeboden alternatief.[/li][li]u gaat akkoord met het alternatief, maar met en tegemoetkoming als het aangeboden alternatief minder is.[/li][li]u gaat niet akkoord met het alternatief en ontvangt het betaalde bedrag retour.[/li][li]u gaat vrijwillig akkoord met een beter alternatief en betaalt de meerkosten bij . (deze zijn vaak gereduceerd door de touroperators).[/li][/ul]
Hier de rest van de tekst. Ik snap je woede
Ja duidelijk hoor die ‘kleine lettertjes’ :crybaby: :dag:
Oke inmiddels overeengekomen met KRAS dat we de eerste 4 dagen in een ander hotel zitten met als compensatie All-Inclusive ipv logies/ontbijt, en daarna naar ons geboekte hotel. Hier kunnen we wel mee leven, het is niet anders.
We konden er ook voor kiezen om te annuleren en het volledige reisbedrag terug te krijgen maar dat klinkt op zich leuk maar als je verder alles al voor je vakantie hebt geregeld zoals vrije dagen op het werk, medicatie etc. etc. is dat geen optie en hadden ons al verheugd op een kennismaking met Gambia. Dus…Gambia here we come :cheer:
Mooie oplossing, gefeliciteerd!