Ervaringen en tips overwinteren

mijn man en ik willen graag 2 maanden naar gambia in jan. en febr.
Wij hebben voor Baobab Holiday Resort gekozen.
Heeft iemand ervaring met dit resort?
En misschien nog tips?
Vr.gr. Ineke en Ben.:zon02::zon02::zon02:

Is een evenoudig resort, en lekker dicht bij het uitgaans cntrum,van gambia,geniet ervan ,ook meen goede tijd voor het klimaat,reken maar op de dag van 30.35. en de nachten rond 18 21
graden.gr prof nob

1 like

bedankt voor je berichtje

Eenvoudige accomodatie is geen probleem, als het maar schoon is. En de mensen vriendelijk. Ben je nog in zee geweest (dit vanwege de stroming) En we vragen ons af hoe we het het beste met de financiel kunnen doen i.v.m. de lengte van de reis.
Heb je nog tips voor ons?
Groetjes Ineke.

Hoi Ineke en Ben,

Wat een heerlijk vooruitzicht te gaan overwinteren in Gambia.
Als betaalmiddel is handig een visacard mee te nemen, in Gambia kun je hiermee bij verschillende banken de munteenheid Dalasi pinnen.
Mijn partner komt uit Gambia en wij runnen samen een guesthouse in het zuiden van Senegal, gelegen in het artistieke dorpje Abene en drie minuten lopen van de Atlantische oceaan www.guesthousediabatalo.com
Mochten jullie tijdens verblijf in Gambia een uitstapje van een paar dagen willen maken, dan heten wij jullie van harte welkom.
Wij begeleiden ook bij excursies door Gambia en hebben hier veel ervaring mee. Alvast veel plezier met de voorbereiding van jullie reis.

Hartelijke groeten van Mieke en Bakary.

Hallo, is dit de eerste keer dat jullie naar Gambia gaan?Toevallig gaat mijn dochter ook naar Boabab Resort.Die komt op 14 dec. voor 15 dagen.Zwemmen is daar te doen,maar ga niet te ver.Ook daar is de zee erg gevaarlijk.Dan kan je beter naar Cape-Point gaan.25 tot 30 dal.Is ong. 1 euro.Dat ligt in een baai.Wij verblijven er 3 maanden.Van 14 nov. tot 14 febr.We nemen altijd Euro,s mee.Het beste is een kluisje huren of een koffer met cijferslot.Voor noodgeval de vis van de A.N.W.B.Die kost ook het minste.Kijk een onder googel naar Boabab resort Gambia.Krijg je een beetje een indruk .Het ziet er zeker ook s.avonds zeer leuk uit.Beetje romantisch.Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.Weggaan kan je het beste lokaal doen en niet met een reisorganisatie.Je ziet dan veel meer en ze komen op plaatsen waar de organisatie niet komt.Ook de prijs is goedkoper.Verder wens ik jullie een :zon02:vakantie toe.Het is ook een goeie tijd om te gaan.vr. groetjes Tilly

Hoi Tilly
Bedankt voor je reaktie.
Leuk om elkaar zo te ontmoeten.
Mag ik vragen waar jullie dan 3 maanden verblijven?
Bij de reisbureau’s boeken ze geen reizen langer dan 64 dagen.
Vriendelijke groetjes Ineke.:dag::dag::dag:

Wij hebben alleen een ticket van Brussel-Airlines .Dit ook omdat we vlakbij Belgie wonen en je veel kilo.s mee mag nemen.2 x 23 p.p +8 kg handbagage.Buiten een boek en paraplu :vak02:Dit valt niet onder handbagage.Wij verblijven in ons eigen huis in Tanji ong. 15 km van Bijilo.Onze dochter gaat naar Boabab omdat wij geen electra en stromend water hebben.Dus ze komen(met haar man)af en toe een nachtje over en ik kan lekker daar douchen.Een ticket van B-A komt op 750 euro p.p.Welke datum vertrekken jullie dan?Misschien zien we elkaar daar wel.vr. groetjes Tilly

1 like

http://http://www.accessgambia.com/hotelweb/small/baobab-resort-sign.jpg

Hallo Tilly.
Lijkt me leuk om elkaar te ontmoeten.
We treffen jullie dochter en haar man ook.
We hebben vanmiddag geboekt.
Wij vertrekken 5 jan. en zijn tot 9 mrt. in Gambia.
Lijkt me heerlijk. Het is onze 1e kennismaking met Afrika.
Heel bijzonder dus.
Een hele andere ervaring erbij.
We staan altijd open voor tips en dergelijke.
Groetjes Ineke.

Dag Mieke.
Leuk dat je reageerde. Heb net je webside even bekeken.
Ziet er erg mooi en kleurrijk uit.
Het lijkt ons leuk om wat meerdaagse trips te maken, dus wie weet zien we elkaar nog.
Heb nu geen idee hoe moeilijk/gemakkelijk het is om trips te maken.
Alvast bedankt voor de tips.
Groetjes Ineke.

Hallo,ik heb een foutje gemaakt.Onze dochter gaat van 1 tot 15 dec.Dus die zal je niet tegenkomen.Wij zijn er dan nog wel.Maar hoe kwamen jullie erbij om gelijk 2 maanden te gaan zonder het land te kennen.Er zijn mensen die na een paar dagen alweer weg willen.Hopenlijk hou je het vol.Ik wil niet te negatief zijn,maar je moet goed van je af kunnen bijten.En trap niet in de leugens en zielige verhalen.Zijn meestal niet waar.Ga je weg,neem een gids mee.Ook niet bij iedereen op de compound gaan.Je zal wel zien hoeveel mensen je uitnodigen(waaronder ik )haha.De gewonr oudere bevolking is over het algemeen erg aardig.Maar het zijn de jonge jongens die achter je aan blijven lopen.Zeg ook niet dat je voor het eerst komt.Gambia is een land van eens en nooit meer of je blijft er komen zoals wij.Maar permanent wonen is niet voor mij.Als vrouw zou ik ook nooit alleen gaan.Maar doe jullie je eigen ervaring maar op en ervaart het zelf.Iedereen is niet hetzelfde.Mijn man zou er dus weer wel willen wonen
vr, groetjes Tilly

we zijn nogal avontuurlijk ingesteld, vooral ongetekende.
Zijn eigenlijk al in heel veel landen geweest. o.a. Sri Lanke, Thailand, Indonesie, Brazilie. Waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar.
Afrika kennen we dus zoals ik zei helemaal niet.
Natuurlijk heb ik me al wel wat ingelezen.
En natuurlijk kwam ik daarbij de zielige verhalen tegen evenals oudere vrouwen die erheen gaan voor (jonge mannen) sex.
We denken en hopen dat we er ons voor af kunnen sluiten.
Beide hebben we de tijd en ruimte en willen we bovendien lekker weer.
Dus dit moet ook wel weer lukken.
Een verrijking en verruiming van je blik.
Het lijkt ons heerlijk en we kijken er erg naar uit.
Jammer dat we jullie dochter niet ontmoeten.
Natuurlijk willen we jullie heel graag ontmoeten.
Wij zijn trouwens een wat ouder stel van man 65 en vrouw 62 jaar (by the way).
Leuk weer wat van je te horen.
groetjes Ineke.

Dat lijkt me leuk hoor.Wij zijn een jong koppel van 64 :cheer:Dus passen wel goed bij elkaar.In Dec. zijn we 45 jaar getrouwd en dus ook in Gambia.Het maakt mij niet uit hoor dat jullie wat ouder zijn HaHa.Ik zal mijn tel. achterlaten in Boabab,ga het er hier niet opzetten.Oke.
vr. groetjes Tilly

tjeetje wat zijn jullie al oud zeg (hm)
wel grappig zo, vind je niet?
Kunnen jullie ons misschien (als je wilt) een beetje wegwijs maken en ons waarschuwen voor wat we beslist niet moeten doen. Heb je nu ook al een beetje gedaan.
In die tijd dat wij er zijn kun je natuurlijk bij ons douchen, als je dat wilt natuurlijk.
We kunnen misschien wel even tel.nr. uitwisselen via de mail.
Mijn emailadres is [EMAIL=“inekemanning@gmail.com”]inekemanning@gmail.com
groetjes Ineke.

Wat gezellig allemaal! Wij gaan van 3 november tot 15 december maar ook van 2 febr. tot 2 maart naar onze eigen bungalow. Wij verblijven in Kotu, aan het strand. Wie weet komen wij elkaar allemaal tegen!

1 like

:chin:Dat zou zomaar kunnen, wij verblijven , in tanji, Maar komen regelmatig bij Bini’s bar , in kololi, weet natuurlijk niet hoe jullie eruit zien,maar misschien komen we daar nog wel achter gr prof ,nob

Volgens mij wonen Marja en Peter daar ook!. Of zitten die in Brufut? Wij zien hun zeker een paar maal per week bij Kunta Kinteh

Vanaf 11-2 zitten wij ook 2 weken in Brufut. Tot ziens bij Bini’s?

Lijkt me super.
moeten we tegen die tijd maar even wat afspreken.
ga je voor het eerst?
vr.gr. Ineke.:zon02::zon02::zon02:

hi ineke,vlgs mij heb je al kontackt gemaakt, met mijn vrouw tilly dus dat komt wel goed dan, en voor de andere hier ja we zien wel hoe het levenspad loopt,in tanji ben je welcome, bij mister Nobody vr gr prof NOB