Wie gaat er nog meer in Maart?

Hallo, wij gaan voor het eerst naar Gambia, we gaan in Maart en verblijven in boabab hotel in bijilo.
Heeft iemand daar ervaring mee? Ook heb ik al enkele websites van lokale gidsen bekeken en wat de 1 vraagt per persoon vraagt de ander per excursie.
Dus als er nog meer mensen in Maart gaan kunnen we natuurlijk ook een excursie delen.
Ik vind het het enorm spannend, en ben dol enthiousiast. Maar heb me natuurlijk ook al bedacht dat er ook vele nadelen kunnen zijn, zoals de bumsters etc…maar goed dat gaat de pret zeker niet drukken. Ik ben zelf jaren lang woonachtig en werkzaam geweest in Turkije dus we zijn wel wat gewend.
Maar goed als iemand nog suggesties heeft of toevallig ook in maart gaat? dan hoor ik dat graag. Groeten alice

Hoi Alice, ik ben er eigenlijk de hele maand maart.
Vorig jaar zaten vrienden van mij ook in Baobab. Zij kunnen je vast wel iets daarover vertellen, Moon komt ook wel hier op het forum.
Ik heb hen toen voorgesteld aan Ousman, een betrouwbare jongen, die werkt als gids en ook al jarenlang een vriend van mij is.
Dit is hun goed bevallen, maar ook daarover kunnen ze natuurlijk zelf beter iets vertellen.
Ik zou Ousman een keer mee kunnen nemen naar Baobab en dan kunnen jullie ook zelf met hem kennismaken als je wilt of we kunnen iets samen gaan ondernemen.
Omdat ik alleen ga, vind ik het ook best leuk om iets met anderen te gaan doen, ook al ben ik ervoor de negende keer en doe ik daarnaast vele andere dingen.
Nog steeds wil ik voor een geocache verder het binnenland in, maar wil dit liever met wat meer mensen doen, omdat je dan de kosten kunt delen.
Ik hoor het eventueel wel. Wanneer gaan jullie erheen en voor hoelang?
Sterkte met de voorbereidingen, maar ook alvast veel voorpret. Gambia is een prachtig land met superlieve mensen!

1 like

Ik ga helaas niet in maart… Hopelijk volgend jaar nog wel een keertje.

Baobab hoor ik goede verhalen over. Lekker op het strand liggen kun je doen door de weg over te steken en bij Kasumai Beachbar & Restaurant te gaan liggen.
Zie dit topic erover! http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=153607

Ik ben er van eind februari tot half april, dus de hele maand maart ben ik in het land. Ik ben er een keer eerder een weekje geweest. Ik weet niet hoeveel tijd ik heb, want ik ben er voor stage. Ik bevind me in ieder geval in de omgeving Kotu/Kololi/Bakoteh en ik verblijf bij locale mensen.
Ik heb geen ervaring met dat hotel en we zitten waarschijnlijk niet super dicht bij elkaar, maar wie weet!

Hallo Lighthouse,erwin en priya,bedankt, Jemig de 1 is op stage daar en de ander alweer voor de negende keer en dan ook nog een hele maand!! haha, jaloers…Maar Erwin bedankt voor het doorsturen van die topic want daar had ik wat aan, en dat van dat kasumai had ik nog nergens gelezen dus was ook een goede tip.
Light house, die ousman de ferry man neem ik aan? die was ik ook al tegen gekomen op internet en ik heb andere lokale gidsen bekeken maar die vragen allemaal prijzen per persoon en tot nu toe zag ik dat die ousman de enige was die de prijs per excursie rekent of per koppel? maar wij gaan 26 maart tot 6 april, dus je mag zeker die ousman aan ons voorstellen want dat is altijd handig. Maar heerlijk een maand lang in the gambia haha nou ik ben benieuwd, ik werk in de horeca en nu ik tegen klanten zeg van oo we gaan naar gambia op vakantie kijken ze me allemaal aan alsof ik gek geworden ben hahaha lol, sommige zijn heen geweest en die vonden het helemaal niks en alleen maar negatief en anderen vonden het weer helemaal geweldig en tja zo gaat het altijd natuurlijk, maar ik denk dat het fantastisch is en kan niet wachten totdat we gaan…

Er zijn er zelfs genoeg die er permanent wonen! Mijn ouders zijn er telkens zo’n 6/7 maanden aanéén en komen in mei weer terug :wink:

Helemáál niet verkeerd gezien de weersvoorspellingen daar :vak02:

hetweer.jpg

Nou inderdaad! en gelijk hebben ze! word het daar in de avond nou ook frisser? Ik bedoel is het verstandig om een vest of iets mee te nemen? tja misschien stomme vraag aangezien het er 30 plus is maar ik heb jaren in Turkije gewoond en dan kon het overdag wel 40 graden zijn maar in de avond was het soms wel “fris”
Ik neem altijd wel een vest mee maar als het nou echt warm blijft laat ik de lange broeken thuis haha :slight_smile: en nog een vraagje, is het ook verstandig om bijv gewoon met de taxi naar tanji te gaan of moet dit ook met een gids?

Ik vond het 's avonds relatief “fris”. Ik had een fijne brede niet te dikke sjaal die ik 's avonds omsloeg, omdat het echt nét te fris was. Dat vond ik zelf heel erg fijn. Echt een vest had ik denk ik te warm gevonden.

oke thanks dan neem ik wel wat "warms"mee haha

Het kan er nu, 4 februari 's morgens vroeg, 16 graden zijn. Om 09:00 uur zit je alweer op de 20… Kan best fris aanvoelen dus :wink:
Tanji kan je prima met een taxi naar toe tegen 16:00 uur, maar ook best te combineren met een leuke dagtrip…

Via Wereldwijzer app

1 like

jemig apart he dat er zoveel temperatuur verschil tussen een paar uur zit haha, zijn er trouwens behalve muggen nog andere insecten waar we last van kunnen hebben en of rekening mee moeten houden?

Zoveel muggen zijn er niet in die periode, maar je hoeft maar één verkeerde te hebben.
Verder heb ik wel eens mensen gehoord met problemen door zandvliegjes in het zand van het strand.
Ze hadden daardoor irritaties, maar ik heb het zelf nooit gehad.
En soms in zee, met de verkeerde wind, kwallen, maar je moet toch altijd uitkijken wil je de zee echt in.
Verder zou ik het niet weten … ik ben niets geks tegengekomen. Ja een varaan vind ik er eng uitzien, maar die zie je ook niet overdreven veel.

Voor het eerst naar Gambia 24 maart tot 1 april. Een weekje, dat is niet lang, maar we wilden er echt even tussenuit. En met de prijzen bij Arke kun je het nu niet voorbij laten gaan, dus vandaag geboekt.
We zitten ook in Baobap alle reacties op zoover etc, en natuurlijk hier, beloven veel goeds. Combinatie strand en excursies is meer ons ding dan alleen maar zon en zee, dus wie weet kunnen we ook nog wat van het land zien. Zelf met de bus, taxi, of met gids we zien het nog wel. Heb nog een aantal weken om me overal in te verdiepen. Een paar jaar geleden heb ik ook al het een en ander uitgezocht, maar toen wilden we een rondreis maken met huur 4x4. Het binnenland in, via het zuiden de rivier langs en dan oversteken en via het noorden terug. Dat zit er nu niet in, veel te kort, maar wie weet lopen we daar ook het ‘gambiavirus’ op en komen we nog terug :slight_smile:
Ik zal het forum de komende tijd maar eens weer wat intensiever gaan volgen.

Ik ga midden maart weer terug voor één week, ik ga naar het golden beach hotel welke niet veraf is van baobab hotel,qua gids kan ik megeven dat abdou ceesay welke hierop de site ook door 3Rwin wordt , wel een zeer goede gids en prijs berekend voor een auto/busje ongeacht het aantal deelnemers ik dacht max 6 personen. Erwin kan je zijn gegevens wel dooregeven, hij komt desnoods eerst een inleidend gesprek voeren zonder verplichting. Geniet er maar van.

1 like

Hallo Elendan, dan zitten we er dus tegelijk in hetzelfde hotel, wij komen 2 dagen later aan…en wij zijn ook heel benieuwd haha,

hallo flashlight, ik heb wel contact opgenomen met een ousman ceesay, haha heten ze allemaal ceesay ofzo… haha Ik had al veel over hem gelezen en ook contact gehad met lighthouse en toen zelf maar eens een mailtje gestuurd, dus we zullen het wel zien… maar zo hebben we allemaal toch maar een mooi vooruitzicht… oo ik vind het zo leuk en kan niet wachten…

Hoe zit het eigenlijk met de spinnen en schorpioenen daar?? tja ik ben natuurlijk weer een panische geval haha…
en euhh roken? want begreep dat je niet overal zomaar mag roken. Nou dat is natuurlijk geen punt maar staat het wel goed aangegeven? want begreep dat je anders een boete kreeg van 500 dalassi maar ook een maand gevangenis straf??? of zijn dit fabels…

Mijn man rookt als een schoorsteen. Maar we gaan naar een warm land dus buiten roken zal geen probleem zijn. Dat hoop ik, want anders gaat hij nooit meer :tear:
Dalyankiz, wij zijn er twee dagen eerder, dus als je ons niet kan vinden dan hebben we gerookt waar het niet mag. In dat geval zou ik voorzichtig zijn :slight_smile:

Roken kan en mag eigenlijk overal. Binnen soms niet. Vliegveld uiteraard niet. Heb nog nooit gehoord van boetes en dergelijke…
En een pakje kost je 70 of 80 eurocent! Dat is aangenaam roken dus :wink:
Maar helemaal niet roken is natuurlijk nóg goedkoper :wink: Én gezonder! :smiley:

Via Wereldwijzer app