Hallo gambia liefhebbers.
Wij gaan in maart voor de 2e x naar gambia. Nooit gedacht dat we 2 x zouden gaan, want gambia had voor ons nou niet het wauw effect. Maar wij, mijn vriend en ik hebben zo’n leuke gezellige mooie vakantie gehad. En de mensen zijn zo vriendelijk dat we nog een X tje gaan. Vorig jaar verbleven we in het baobab hotel in bjijlo. Nu willen we aan het strand maar welk hotel weet ik nog niet. We twijfelen. Of sunset beach, kombo beach of djelliba…Ja eventueel senegambia maar dan moet er wel een leuke aanbieding zijn…maar welk hotel zouden jullie doen. En nu zag ik dat behalve kras,corendon,sunweb en travelpoort ook jiba reizen vakanties naar gambia aanbied wat soms toch ook wel scheelt in de prijs alleen hoor ik niemand over jiba…is dit ook prima? En erwin jij had mij al een lijstje Door gemaild met prijzen van excursies maar heb je ook enig idee wat ik ong kwijt ben met de taxi naar brikama, Paradise beach en tanji? En wie gaat er nog meer in maart? Groetjes alice
Ik heb nog niet geboekt voor Gambia, om diverse redenen niet (redenen in Gambia, maar ook in de familie).
Wel ben ik ook van de week beziggeweest met prijzen te vergelijken, want zoals het er nu uitziet, hoop ik toch begin maart weer te gaan.
Voor mij wordt het dan weer Sunset, want ik wil juist liever niet bij de strip zitten, maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Sunset en Kombo liggen naast elkaar. Kombo is iets duurder en luxer dan Sunset, maar mij bevalt dat hotel prima, ook omdat je zo lekker aan het strand zit.
Daarnaast kennen ze me echt goed en mijn gambiaanse vrienden mogen daar komen, maar ik ga ook altijd wel buurten bij Kombo.
Corendon heeft mijzelf verteld per telefoon dat ze de komende maanden allemaal nog niet eens halve toestellen vol hebben en dat dit betekent dat er weer omgeboekt moest worden of mensen toch met een andere maatschappij mee moeten. Ik vond het heel eerlijk van die man dat hij mij afraadde om nu met hen naar Gambia te gaan, omdat de kans heel groot was dat ik omgeboekt moest worden.
Daarbij hebben zij Sunset ook niet in hun aanbod.
Tot nu toe is Kras er eigenlijk het goedkoopste uitgekomen, tenminste als je langer wilt, maar het loont beslist om het goed uit te zoeken. Want ik zag zelfs dat je soms beter twee dagen langer kunt blijven, dan korter. Dan ben je echt soms zo vijftig euro goedkoper uit, heel maf.
Ik ging altijd met Travelpoort en wil dat eigenlijk nog steeds, maar nu blijkt dat zij niet meer aangesloten zijn bij de SGR en ANVR en door de situatie in Gambia vind ik het toch wel prettiger dat dat wel zo is.
Nu heb ikzelf iets gevonden bij Holland International, maar ik wacht nog even af hoelang ik nu kan gaan en dan ga ik knopen doorhakken. Dan kan ik ook beter beslissen of ik langer kan en dan zou het best kunnen zijn dat ik die aanbieding van Kras kies. Dat is 30 dagen voor ongeveer 1200 euro … goedkoper heb ik het nog niet kunnen vinden en het is dus ook goedkoper dan bijv. drie weken gaan.
Alvast veel plezier met het uitzoeken!
Hallo lighthouse…jammer dat de vliegtuigen leeg blijven…ik zag inderdaad ook dat de prijzen nogal verschillen…Wij wilden 12 dagen maar ergens anders zag ik inderdaad voor 15 dagen dat dat nog weer goedkoper was als 12 dagen…inderdaad aardig dat corendon zo eerlijk is geweest…want tja op omboekingen zitten we niet te wachten…arke heb ik ook gekeken maar die hebben weer geen mooie vliegtijd op de heenreis…Ja het is geen probleem maar is mooi mee genomen als je in de ochtend vliegt zodat je de na middag nog even hebt.Verder wacht ik ook nog even af hoe het daar verder verloopt en kijk ik gewoon verder naar aanbiedingen…maar zal de om boekingen bij corendon in mn achterhoofd houden…kombo beach lijkt me heel leuk maar wel wat prijzig inderdaad maar wie weet😉 bedankt voor de info
Hallo,
Wij vertrekken 28 februari weer naar Gambia voor 15 dagen :zon02: Wij verblijven voor de 2de keer in Lemon Creek. Fijn hotel met prachtige tuin en direct aan het strand. Geboekt bij Arke, € 656 p.p. Je komt inderdaad laat in de avond aan maar vertrekt ook weer laat dus je kunt de laatste dag toch nog wat ondernemen. Dit keer nemen we maar liefst 9 voetballen mee + 2 pompen, gebruikte leesbrillen, die vraag ik altijd bij Pearl en met die brillen waren ze heel blij in het binnenland, speelgoed bij de kringloop gekocht om de kids creatief bezig te laten zijn, gebruikte moboeltjes en nog een heleboel meer spullen. We verheugen ons op het weerzien daar met vrienden en hopen hier en daar weer wat hulp te kunnen bieden.
Groetjes Mieke
Hallo mieke…Ja dat is natuurlijk waar die laatste dag heb je in ieder geval nog…bij sunweb zag ik dat je met transavia vliegt en gunstige vliegtijd en hebt maar…garantie heb je natuurlijk nooit dus tja…lemon Creek zag ik ook voorbij komen. Weet je toevallig ook of dit verder van de strip ligt dan het baobab hotel? Qua hotel kan ik serieus nog geen keuze maken…We willen in ieder geval aan het strand maar een beetje keus in het ontbijt is ook fijn…ik las dat dit bij kombo en senegambia hotel wel redelijk was…nou is het geen ramp als het weer net zo is als bij het baobab hotel en ik neem ook altijd wel pindakaas mee😉. Maar zou mooi mee genomen zijn als er iets meer keus is als tomaat komkommer ei en jam…maar goed dat is bijzaak…We hebben nog Ff de tijd om uit te zoeken welk hotel we nu gaan zitten…
Lemon Creek ligt inderdaad wat verder van de strip dan het Baobab hotel maar heeft wel pindakaas bij het ontbijt… ![]()
Groetjes Mieke
Ik heb vorige week nog pindakaas gekocht in Right Choice , dat kan je dus hier ook kopen ,net zoals voetballen.
Al die voetballen die wij daar gezien hebben zijn niet veel waard. Die zijn bij het minste of geringste naar de haaien!
-
-
- Updated - - -
-
Al die voetballen die wij daar gezien hebben zijn niet veel waard. Die zijn bij het minste of geringste naar de haaien!
Groeten Mieke
Hallo Lighthouse, wat Travelpoort betreft heb ik begrepen dat zij niet meer zelfstandig werken,
maar een soort reisburo voor Arke zijn. Wij boekten ook via Travelpoort bij Arke.
Je boekt dus via hen bij Arke. Kan natuurlijk ook rechtstreeks.
Wij vinden het nog wel steeds fijn dat Travelpoort in Gambia een kantoortje heeft waar je voor allerlei
info naar toe kunt. Is dicht bij Palma Rima.
Verder kan ik melden dat de afstand tussen Baobab en Lemon Creek ongeveer 300 m. is.
Groet Wim.
Hoi Wim, ik heb net nogmaals de SGR gebeld en zowel Travelpoort als Arkefly, waar zij mee vliegen, horen niet bij de SGR en ANVR.
Arke (is wat anders dan Arkefly) wel, maar omdat je boekt bij Travelpoort, heb je echt geen poot om op te staan als Travelpoort failliet gaat of hun betalingen niet kunnen nakomen.
Dus dan is het beter om rechtstreeks te boeken bij Arke, want dan heb je wel de SGR en ANVR achter je staan.
Ik had het zo van de week ook wel begrepen, maar voor de zekerheid dus nogmaals gebeld.
Ik vond en vind Travelpoort ook beslist een goede organisatie en ook het kantoor in Gambia is fijn, maar voor mij is bovenstaande toch wel een reden om niet meer met hen naar Gambia te gaan en te kiezen voor een organisatie, die wel is aangesloten bij een SGR en ANVR.
Maar iedereen moet zelf die keuze maken natuurlijk, daar ben je vrij in. En dat ik het jammer vind, dat is ook wel zeker, maar ik durf het in de huidige situatie het niet aan. Wel jammer!
Hallo Lighthouse, Je hebt inderdaad gelijk. Het is net zoiets als kopen in een winkel.
Dat iets gaat stuk en de winkelier wil de verantwoordelijkheid afschuiven naar de fabrikant.
Maar jij hebt een overeenkomst met de winkelier en die is dus altijd verantwoordelijk.
In dit reisonderwerp is de winkelier dus Travelpoort. En zo heb jij dus groot gelijk.
Dank voor jouw reactie.
Groet Wim.
Lighthouse heeft gelijk…ik heb zelf voor oad, sudtours en nbbs reizen gewerkt in turkije en het verstandigste is altijd boeken bij een organisatie die aangesloten is bij de anvr / sgr. En tuurlijk je kan het er altijd op gokken maar ja dat is eigen keuze… wat mij momenteel " frustreert is dat ik bij sommige reisorganisaties niet 13 dagen kan boeken…deze zijn dan niet meer beschikbaar…wat me vreemd lijkt…Althans vreemd…ik bedoel er is minder toerisme dus zou er juist wel beschikbaar moeten zijn…Dus dan denk ik dat het moet liggen aan de beperkte vluchten…want 8 dagen kan wel en 15 of meer ook maar 13 dagen is niet van toepassing en 14 dagen niet meer beschikbaar…bij kras kon het wel…maar sunweb en jiba weer niet…Dus lastig…Wij willen 13 maart maar ik hoop dat er nog een aanbieding voorbij komt…tot nu toe zag ik bij kras sunset beach voorbij komen voor 13 dagen zo’n 1350 euro totaal voor 2 personen…Hoop dat er nog een andere leuke prijs voorbij komt…
Bij Kras vlieg je toch ook met Arkefly?
Ik wil inderdaad graag weer naar Sunset en heb bij Kras dus voor 30 dagen een aanbieding gezien voor iets van 1100 euro (één persoon dan).
Alleen geen idee nog of ik 30 dagen weg kan, maar het is goedkoper zelfs dan drie weken. Raar maar waar.
Na dinsdag hoop ik meer te weten en ik wil ook nog even goed polsen in Gambia hoe de situatie is. Dan gaat er toch echt volgende week geboekt worden.
Dalyankiz, als je nog een mooie aanbieding voor Sunset tegenkomt in maart voor iets van drie weken (maakt niet precies uit, ook dag niet), wil je me dan een tip geven? Het liefste zou ik ook met Transavia willen vliegen, omdat die tijden voor mij beter zijn, maar ik heb nog niet iets gevonden van Sunset in combinatie met Transavia.
Mocht je naar Sunset gaan, kijk dan even of airco wel of niet in de reissom zit. Want dit verschilt per touroperator en is prijzig mocht je het in het hotel toch later willen hebben. Is maar een tip, maar niet iedereen heeft het erbij in en ik weet ook niet of je het gebruikt. We blijven gewoon zoeken …
Ja kras vliegt ook met arke fly…maar goed zolang we bij kras zelf boeken niks aan de hand, behalve de tijden dan inderdaad. Ik zal het in de gaten houden voor je mocht ik wat tegenkomen. Ik kijk iedere dag😕 niet dat dat helpt haha maar ja je weet maar nooit. En qua situatie om te polsen hoe het verloopt in gambia tja…ik weet niet wat je precies bedoelt maar ja als je doelt op wat er anderhalve week gebeurt is met de poging tot een staats greep, er kan intussen natuurlijk van alles gebeuren…want momenteel is de hele wereld van t padje af😟 helaas. En de reden waarom ik nog niet boek is omdat ik hoop heb op een aanbieding omdat toen ik vorig jaar geboekt had duurder uit was. Terwijl het 2 weken voor vertrek 100 tot 150 p.p goedkoper was… Dus toen dacht ik …had ik maar gewacht…maar goed nu weet ik het ook niet meer. Had nog wel een mail van sunweb dat hun ook elke x overboekingen hadden maar vanaf deze week het weer normaal ging maar garantie kon ze niet geven voor eind februari of maart Etc. …dus denk dat we bij allemaal niet zeker zijn van hoe en wat…lastig maar ja…afijn mocht ik wat zien hou ik je uiteraard op de hoogte…o en bedankt voor de tip van de airco…
Nou heb een optie genomen bij Holland internationaal omdat ik schok van kras…Wij hadden sunset beach hotel gezien 14 dagen 2 per voor 1312 euro…en prompt 2 dagen later is deze verhoogd met 300 euro nou dat werd me wat te gek dus verder gekeken en bij hol.int.waren ze maar met 20 euro omhoog gegaan dus optie genomen…ik wou eigenlijk wachten op een last minute maar tja ik durf dat niet meer aan…arke had zelfs geen plaatsen meer beschikbaar op de data en aantal dagen dat wij willen bij sunset beach…dus ik ga denk ik maar gewoon boeken…en word het uiteindelijk toch nog goedkoper dan is het maar jammer…alleen wij komen dan s avonds aan bij sunset beach hotel …ik denk 00.00 snachts maar is de hotel bar dan nog open? Want hoef ook niet gelijk naar de strip maar bij aankomst een biertje aan dd hotel bar is wel lekker natuurlijk😉
Yeah nog 1 week…kan haast niet wachten…heb er zo zin in…we zitten in sunset beach hotel… vorig jaar, onze eerste keer zaten we in het baobab hotel…maar we wilden nu aan het strand zitten…maar nu lees ik dingen over typisch Hollands? En poco loco? Wat is dat laatste precies voor tent en waar zitten die …en zijn er nog dingen veranderd in het afgelopen jaar? Of nog tips waar het eten beter is geworden of gewoon een goed restaurant buiten de strip…?
Ooo zo zin aan ![]()
Je maakt ons jaloers! Lekker vooruitzicht hoor!
Als je vorig jaar in Baobab hebt gezeten zullen jullie ook vast veel bij Kasumai hebben gelegen? Ik heb er in januari bijna 2 weken onafgebroken gelegen en het is nog steeds heerlijk vertoeven daar!!! Zie mijn reactie in het Kasumai topic van begin februari ![]()
Poco Loco en Typisch Hollands wel eens zien liggen. Ervaring heb ik er verder niet mee. Hollands in Gambia is sowieso niet mijn ding ![]()
Beide tenten vind je trouwens ook op Facebook dus daar kan je ze opzoeken.
Veel plezier!
En Kasumai is niet Hollands? Wel raar dat je om de 2 berichten die je post dit verblijf wel vermeld !
Nee Tijl, een tent genaamd Kasumai waar je liggend op je bedje of zittend aan de bar niet kunt zien of het van een Nederlander, Belg of een Deen is noem ik niet typisch Hollands. Er wordt gelukkig ook geen Hollands muziek gedraaid en ik kan er geen broodje kroket eten. Dan pas is iets typisch Hollands…
En zolang Kasumai zo’n prettig verblijf is om tijdens je vakantie te vertoeven blijf ik het promoten ![]()
En nu : "in april naar Gambia "