Ervaringen/ informatie over Gambia

Hallo mensen!

Ik wil misschien deze zomer op vakantie gaan naar Gambia. Wie heeft ervaringen met dit land? Wie kan mij wat informatie geven? IK zit zelf in mn hoofd met hotel sunset beach. Is iemand hier al een keer geweest? En hoe vond je het hotel?

Liefs MissNadia :smiley:

Hallo
Ook wij zijn van plan om van de zomer (31 juli) naar gambia te gaan.
Ook wij zijn er nog nooit geweest en wij willen naar hotel senegambia, Dit omdat er veel reakties op vakantierijswijzer over dit hotel stonden en allemaal positief.
Wij gaan zelf naar de vakantie beurs om daar wat meer inlichtingen te vinden, misschien een leuk idee ook voor jullie.
Waneer in de zomer wilde jullie gaan.

groetjes Mary

Hoi…
persoonlijk zou ik niet kiezen voor het toeristische deel en zou ik in de wintermaanden gaan, in onze zomer is het daar regentijd, heel warm en vochtig…
Kijk hier waarom je juist niet naar een hotel gaat, kies beter voor een lodge (klik op het gifje) :finger:

Hoi miss Nandia, geen idee wanneer je dit berichtje schreef, ben nieuw hier. Ik was zomer 2006 in Gambia, en geen druppel regen gehad overdag. (juli). Goed eten is overigens ver te zoeken. Wel goede supermarkt geweldige gewone markt. Ps. ben overal ter wereld geweest maar hier heb je als vrouw echt last van mannen!

wij zijn in febr. 05 geweest, met de hele familie (7 pers.). En een super hotel in Banjul, vandaaruit elke dag door 2 locals door heel Gambia getrokken. Veel gezien en overal geweest, zeker een land om nooit te vergeten. Ja, vrouwen worden lastiggevallen, maar alleen als je daar aanleiding toe geeft en dat is omdat ook veel vrouwen alleen ernaartoe reizen om ‘lastig gevallen’ te worden! hahaha… Het eten is geweldig wanneer je van verse vis (kreeft, gamba’s, red snapper ed) houd, eet dit dan in de lokale restaurants en niet in het hotel.

Wij denken er ook over om naar Gambia te gaan.
Maar nog wat vragen:
malaria: begrijp dat heel gambia malaria gebied is? Klopt dit? LIjkt me nml niets om heel de vakantie anto malaria te slikken.
Eten: Hoe is het eten en dan vooral als je vegetarisch wilt eten. Is dat een groot probleem?

gr mayo

Volgens mij is bijna alles in West-Afrika voornamelijk vis. Dus als je dat wel eet, geen probleem. Vlees is over het algemeen een luxe-goed.

Waarom vind je anti-malaria zo vervelend om te slikken? Voor een korte periode is malarone het handigst, die neem je elke dag in. Anders kan je ook lariam nemen (1x per week) maar daar krijg je meer bijverschijnselen van. Ik zou ze zeker nemen, helemaal als je in een vochtige tijd gaat. Ook in de droge tijd hoor, ik heb zelf malaria gehad en kan je vertellen dat het geen pretje is. Door de pillen ben je daarentegen wel beschermd tegen de ergste soort (die ook dodelijk is!).

Kan iemand mij vertellen of je mobiele telefoon daar werkt met je Nederlands sim kaart?

Met je mobiele telefoon Kun je soms wel bellen. Wij konden het wel maar niet sms gebruiken.
De smsjes kwamen wel binnen, Maar er waren vele mensen die niet met hun mobiel konden bellen. Maar je kunt in Gambia voor heel weinig geld een nieuwe simkaart kopen, die je dan even omwisseld tegen jouw simkaart. Wanneer ga je naar Gambia en waar? Groetjes Ellen

Ik ga a.s. dinsdag naar Kololi, dus het komt eindelijk in de buurt. :zon02:

Vanuit daar zijn we van plan 1 dag naar Banjul te gaan en 1 dag naar Senegal.

Indien iemand nog aanraders heeft voor bepaalde plaatsen/excursies hoor ik ze graag.:smile:

wij zijn in April 2008 in the Gambia geweest, een prachtig land, wil er zeker nog een keer heen
wij waren in palm Beach hotel wat nogal eens slecht beschreven wordt, maar wij vonden het er fantastisch
ik heb nog steeds kontakt met gambiaanse vrienden die we daar hebben opgedaan en in Juli komt er zelfs een bij ons logeren

wij hadden een perfecte gids die ons moeiteloos naar diverse plaatsen bracht maar zelf kun je er ook leuk rondtrekken
heb je een goede gids nodig, Mail me voor zijn email adres

wimpey1946@hotmail.com

In de buurt van Kololi kun je (plaatselijk) leuke uitstapjes boeken. In Gambia hebben ze bijvoorbeeld (veel) krokoldillen. Overal zijn wel ‘crocodile pools’ te bezoeken. Verder kun je natuurlijk ook altijd op safari. Die worden meestal gedaan dmv een truck.

Als je naar Gambia gaat reis je het beste met een goede betrouwbare gids.
Je hebt dan geen last meer van mannen.
Overigens zijn het juist de westerse oudere vrouwen die daar de boel verpesten.
Een soort " sugar-mama’s", zoals je in Thailand de oudere mannen ziet die een jong meisje " versieren", zo gebruiken de oudere dames jonge Gambiaantjes.
Niet zo vreemd dus dat ze gewoon proberen, ze zijn vreselijk arm en weten dat westerse dames graag gebruik maken van hun diensten…

Hier vind je een uiterst betrouwbare gids:
http://www.westeinder.net/Gambia/

Je vind hem op zo’n 50 m van hotel Kombo Beach in Kotu.

Dat er gidsen gepromoot worden is goed.
Echter op allerlei sites kom ik deze meneer tegen, en dan krijg ik jeuk.
Hij is gewoon een officieel erkende gids, zoals er bij de grote hotels verschillende staan.
Deze zijn allemaal goed en werken samen.
Echter ook taxichauffeurs zijn vaak goed gidsen.
Als je goede afspraken maakt dan kan ook goed met hen mee.
Verder staan er vlak bij Kombo Beach op ongeveer 200 meter, maar dan ipv naar links, naar rechts vogelgidsen en de goedkopere groen-gele taxies. (wèl afdingen want ze vragen allemaal teveel).
Jack

Heeft iemand ook gehoord van Axtion & relaxation trips, zij regelen excursies.
Wij gaan 5 maart naar Gambia, ons doel is fotograferen en de bevolking leren kennen.
Groeten seun 48

Voor tips over Gambia (en Senegal) lees mijn boekje “De geur van Afrika”.

Sunset beach is echt super,je moet er zeker voor gaan…Het is alleen heel stil als het hier zomer is want dan is het regenseizoen…ik heb er haast geen last van gehad maar het weleens zijn dat je 1 dag regen heb of een middag. Ik weet wat je daar gaat doen? Maar voor een zonvakantie kan je er beter niet naar toe gaan maar als je er op uit wilt zal ik het je zeker aanraden. ik raad je wel aan om beter te kiezen voor 2 weken plaats van 3 weken want 2 weken is wel genoeg om alles te zien. Ik ging met een gids,maar je kan gewoon alles zelf doen en ontdekken want dat gaat heel simpel daar alles is goed bereikbaar! succes in iedergeval!

Hoi,

Sunset beach is zeker een aanrader. Ik ben er vorig jaar juli geweest. Inderdaad soms een regenbui, maar over het algemeen was het lekker weer. Het is het leukst om met een lokale Gambiaan trips te maken. Het is persoonlijker en je betaald minder (als je het onderhandelen een beetje onder de knie hebt) De trips die je vanuit de touroperators worden aangeboden zijn erg duur. Vaak ga je met een grote bus en kom je op plekken waar elke dag toeristengroepen komen. Ik ga binnenkort ook weer heen. Mocht je nog een gids zoeken, laat het dan maar weten. Ik ken een paar goede jongens. Zij werken gewoon op het strand, maar verdienen weinig. De trips helpen hun een beetje en ze weten je heel veel te vertellen.

Groetjes,
Marlies