De vaccinaties zijn gehaald. Bijna is het zo ver: in juli zullen we voor het eerst Gambia bezoeken. We hebben van iemand hier al hele bruikbare en handige tips ontvangen.
We zullen met drie personen verblijven in het SeneGambia Beach hotel.
Mochten er mensen zijn die ervaringen hebben in het off season en/of tips hebben lezen we dat natuurlijk graag. [net als de anderen die het zullen lezen ]
Leuk dat wel . Maar met welke vliegmaatschappij gaan jullie dan. Wij hebben begrepen dat er niks die kant op gaat in deze maanden??
Arkefly vliegt het hele jaar door op Gambia hoor!
Alleen nog maar 1 maal per week ipv 3 keer zoals straks vanaf eind oktober weer zullen doen. Ook gebruiken ze een kleiner toestel.
Groetjes,
Erwin
Met arkefly klopt. Geen idee of het toestel kleiner is, dat weten de vaste Gambia bezoekers misschien veel beter. Maar arkefly vliegt nog wel met een toestel waarbij je ook in een comfortklasse kunt vliegen. Belangrijkste is om er te komen natuurlijk
We kijken er naar uit en horen natuurlijk ook op toch een beetje lekker weer al is het off season.
Heel veel plezier daar in het prachtige Gambia. Zelf zijn we in januari geweest. En volgend jaar januari gaan we weer.
Groet Marcel en een fijne vakantie>>>
Wij gaan 22 juli ook naar het Senegambia Hotel. In welke periode gaan jullie?
We hebben er erg veel zin in
Hallo,
Wij zijn begin mei naar the Gambia geweest. Het is een erg indrukwekkende vakantie geworden.
Als jullie nog geen gids hebben, wij hebben onze excursies geboekt bij Saidou (door de toeristen Simon genoemd.) Hij laat je het echte Gambia zien. Hij heeft een website: http://www.westeinder.net/Gambia/index.html
Daar staan zijn meest voorkomende excursies op. Hij spreekt erg goed Engels, heeft een flink gevoel voor humor en een enorme kennis van Gambia en de natuur. Hij is een officieële gids.
Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.
mvg en vast een fijne vakantie! Coby
Een goeie gids vind je ook hier www.everyoneweb.com/abarakatours
Voor mensen die het echte Gambia willen zien en buiten de hotels en toeristen gebeird willen gaan kijken.
Ook voor bezoek aan een schooltje, eten bij een Gambiaanse familie zodat men het echte Gambiaanse leven kan ervaren.
Verder is het ook mogelijk om projecten van onze Stichting sharanie te bezoeken.
De gids is onze penningmeester sinds 4 jaar, en ook een baan als marktmeester heeft en u graag op de drukke markt van Serrekunda wilt rondleiden.
Succes allebij.>>> en een fijne vakantie :zon02:
Begin november, gaan mijn vriend en ik voor de eerste keer twee weken naar Gambia. Wij zijn erg benieuwd naar het land, zijn cultuur, de mensen en het eten. Wij hebben grote interesse om het binnenland te bezoeken en daarom wil ik hier de volgende vraag stellen, is er iemand die ons kan vertellen waar wij de mensen/kinderen daar blij mee kunnen maken; pennen, kleding noem maar op. We kunnen natuurlijk niet heel veel zware dingen mee nemen, maar het zou ons goed doen een bijdrage te kunnen leveren aan een beetje verrijking van het leven daar.
Groetjes, Gabi
Beste Gabi,
Zoals je hierboven kunt lezen zijn wij begin mei in Gambia geweest, en ook het binnenland in. Wij hebben twee scholen en een kliniek bezocht en hadden ook van alles meegenomen. Op scholen zijn ze blij met pennen, potloden maar vooral ook schoolbordkrijtjes. Er zijn wel schoolborden maar de krijtjes die ze hebben zijn niet echt geweldig of op. Wij hadden ook nog vloerpuzzels meegenomen en schriften.
In de kliniek waren ze vooral blij met wegwerphandschoenen. Verder kinderkleertjes in allerlei maten.
Ik weet niet of je al een gids hebt maar Saidou (Simon voor de toeristen) is top, hij laat je het echt Gambia zien! http://www.westeinder.net/Gambia/index.html
Vast een hele fijne vakantie en als je nog meer wilt wetenâŠ
groetjes Coby
Beste mensen,
We zijn net weer terug na een vakantie in The Gambia.
Met zân allen kijken we terug op een uitstekend verblijf in dat land.
Het Sengambia Beach Hotel was een prima uitvalsbasis.
Mooie tuinen waarin o.a. de apen en de gieren regelmatig van dichtbij zijn te bewonderen, twee zwembaden en natuurlijk het strand. Ligbedden zijn gratis en het hotel verstrekt ook afzonderlijk badhandoeken voor de ligbedden.
Het ontbijt is ruim en voldoende in het hotel.
Er zijn ruim voldoende restaurantjes waar je uitstekend kunt eten(voor weinigâŠ)
Een grote diversiteit om te bezoeken en te ondernemen.
Maar wil je alleen maar aan het strand liggen: dan kan dat ook. Voor elk wat wils. Opmerkelijk vonden we ook hoe warm het oceaanwater daar is.
Daar waar je normaliter gewend bent om âeven aan het water te wennenââŠkun je daar zonder gewenning het water in lopen.
We hadden op advies Abdu als gids. Dat is ons uitstekend bevallen.
Ik kan nu uit eigen ervaring zeggen dat het aan te bevelen is om zelf een gids te regelen, desnoods al voordat je vertrekt naar Gambia.
Dat scheelt echt veel geld én het geld komt nog eens direct terecht bij iemand die het daar zeker goed kan gebruiken.
En of het nu in je hotel is, een restaurant of gewoon ergens onderweg: een (kleine) fooi doet daar echt soms wonderen. Ook de blije gezichten van kinderen als je ze een pen, snoepje of iets anders geeft, zijn mooie herinneringen.
De tips en aanbevelingen die hier op het forum zijn gegeven waren zinvol om mee te nemen en/of rekening mee te houden.Wij hadden geen hinder van de hustlers en bumpsters.
Gambia vonden wij een fantastische belevenis en zullen er ongetwijfeld weer voet aan wal zetten!
Dank aan een ieder voor de tips, aanbevelingen etc :dag:
Graag gedaan !
Ook voor mij en velen met mij is Gambia thuis komen, elke keer weer.
De warmte en hartelijkheid van de mensen doen me zo goed.
Als ik er een paar maanden niet ben geweest begin ik heimwee naar de mensen te krijgen.
Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.
ik moet nog 6 maanden wachten en dan kan ik weer gaan >>>.
Groetjes,
Ben pas 2 dagen terug uit Gambia en heb in de buurt van Kololi de dovenschool bezocht. Een school die werkelijk aan alles een gebrek heeft, ze zijn blij met pennen, potloden, kleine dingetjes om aan kinderen te geven wanneer ze het goed doen zoals armbandjes enz. schriften, schrijfblokjes enz alles is welkom.
Als gids kan ik je Sarjo aanbevelen. Hij is vriendelijk, 100 % betrouwbaar, netjes, altijd stipt op tijd, rijdt veilig en zijn auto is altijd goed schoon. Je kunt even op zijn website kijken: www.sarjo.be. Mocht je meer over hem willen weten mail me dan gerust even. ansvandersanden@onsneteindhoven.nl
Zoals beloofd zou ik hier even laten weten hoe onze vakantie in Gambia is geweest.
Het was werkelijk een supervakantie en we gaan er graag nog zeker terug naar toe.
Wat een vriendelijke, lieve en behulpzame mensen.
We zijn helaas maar 1 week geweest in het Senegambia Beach Hotel.
Leuk hotel, lekkere zwembaden. Prachtige tuin en onze kamer was prima in orde. Leuke bediening (Lamin, topjongen! en Big J niet te vergeten!) Na overleg werd mijn vriend zijn verjaardag gevierd met een erg mooie en vooral lekkere verjaardagstaart. Er werd gezongen en een kleine toespraak gehouden. Echt super leuk!
We zijn een dag met gids Musa Sanneh weggeweest, samen met iemand van het hotel (Allassin heette hij). Was een hele leuke dag en Musa wist ons erg veel te vertellen over diverse vogels, bomen en planten enz. enz. Erwin, bedankt voor de tip!
Andere dagen zijn we op pad geweest met Ablie Manka van Boyleigh.com.
Dit was ook echt een supergids, uiterst vriendelijk en correct en verteld veel over land en cultuur. Wij zijn eerst op orientatie-tour geweest, waarbij we naar de krokodillenpool, monkeypark, safari, paradise beach en Tanji zijn geweest. Op onze safari zijn we naar een klein dorpje gegaan en hebben daar snoepjes en schoolspulletjes uitgedeeld. Dit was echt een onvergetelijke ervaring. Ze zijn echt overal blij mee.
De 2e dag zijn we gaan vissen en vervolgens met onze vers gevangen visjes naar Lamin Lodge gevaren en daar onze visjes laten klaarmaken om vervolgens lekker op te eten. Het was echt heerlijk. De dag erna wederom wezen vissen, alleen dan op zee. Ablie was niet aanwezig, maar had alles voor ons tot in de puntjes geregeld. Taxichauffeur Bob was op tijd, Captain Hook, onze kapitein, alles was stipt op tijd en geregeld. Echt super.
We kunnen er echt niet over uit gepraat raken!