Hoi iedereen!
Ik wil samen met mijn vriend begin juni graag een weekje naar Gambia. We zijn er nog nooit geweest, dus je kunt ons gerust complete ‘nitwits’ noemen.
Er is nog niets definitiefs gepland, dus alle opties staan nog open. Qua hotel heeft Senegambia Beach in Kololi onze aandacht getrokken, maar er steken nog een boel vragen de kop op.
Is een weekje wel de moeite waard om een land als Gambia te verkennen? Ons budget is helaas gelimiteerd, waardoor langer gaan helaas geen optie is. Wat zijn de must-sees in Gambia? Is het leven in Gambia duur? Hoeveel geld moeten we per dag incalculeren om niet elk centje veelvuldig om te hoeven draaien en een beetje ‘luxe’ te leven? Wat is daarin een reëel? En is het handig om een gids te nemen?
Mijn vriend en ik zijn beide natuurliefhebbers. Warm zonnetje, azuurblauwe oceaan, parelwitte stranden en cocktailtjes drinken vinden we heerlijk! Maar wat we voornamelijk geweldig vinden, zijn de mooiste stukjes natuur ontdekken. Plekjes waar je liefst uren met z’n tweetjes kan wandelen, zodat je het gevoel hebt dat je eventjes ‘alleen op de wereld’ bent en waar je kan genieten van de ongerepte en onaangetaste natuur. Dat magische gevoel ervaren, als je begrijpt wat ik bedoel. Oh, ik begin weer te romantiseren, haha!
Ook willen we ons echt gaan mengen tussen de ‘locals’, zodat we de echte cultuur die bruist in Gambia echt kunnen ‘proeven’ en ervaren. We blijven natuurlijk toeristen, maar we willen echt onder de mensen proberen te ‘leven’. Het is lastig uit te leggen, maar wellicht begrijpen jullie wel wat ik bedoel?
Ik heb een heleboel informatie geschreven in deze posts en ook best wat vragen gesteld, maar werkelijk alle informatie, tips en eventueel fotoverslagen zijn meer dan welkom! We kunnen alle input hard gebruiken!
Liefs,
Worteltjestaart.