Noodtoestand opgeheven

De noodtoestand is opgeheven.:vrede:
De nieuwe president van Gambia, Adama Barrow, zal als het goed is vandaag weer terug komen vanuit Senegal.
Het reisadvies van van de regering is weer terug naar Geel!
Dat betekent dat alle reisorganisaties weer vliegen vanaf 1 februari.>>>

:cheer:

Ik ben vrouw (36) en lijkt me heerlijk om ff weekje te relaxen eind febr. Is dit veilig genoeg nu in Gambia? Tips voor een leuke accomodatie? Zit nu bijv te kijken naar Bamboo garden hotel.
Ik hoor get graag :slight_smile:

Het is zéker veilig! M’n ouders zijn er nu en ik ga zelf begin maart weer…

Senegambia Beach hotel vind ik een aanrader, maar als plaats zou ik iig Kololi aanhouden. Zeker als je alleen gaat.
Simpelweg gezelliger en alles bij de hand. Tui heeft erg leuke aanbiedingen op dit moment!

Ik zit altijd in Sunset Beach, net gerenoveerd voor een deel en lekker aan het strand.
Het is heel persoonlijk waar je wilt zitten, maar voor mij hoeft de strip niet altijd. In Kotu heb je ook alles bij de hand en heb je ook nog een stukje natuur. Daarbij zit je wel zo op de strip, als je dat echt wilt.
Maar nogmaals, het is persoonlijk. Ik liep er alleen nu tegenaan dat ik bijv. bij Kras Sunset niet voor één persoon kan boeken. Ik heb hier nog over gebeld, maar volgens hen was dat altijd al zo geweest. Eh, geloof het niet, ben er ondertussen meer dan tien keer geweest en bij Tui kan ik het bijv. wel boeken en krijg ik nog een appartement ook voor dat bedrag. Ik vond het maar vreemd, zeker omdat je als je alleen gaat al meer moet betalen. Duidelijk dus met welke reisorganisatie ik nooit meer zal gaan, waar dan ook heen!

Dank je wel beide!! Ja t blijft prijzig alleen reizen :frowning: so unfair , t lijkt me heerlijk in m’n up een weekje met boek op t strand! ik ga vanmiddag nog weer eens verder speuren!! En de accomodaties bekijken die jullie benoemen :slight_smile:

Ik ga vanmiddag ook eens ‘puzzelen’. Hier is het zo ‘leuk’ dat ik nog niet weet of ik echt ga en dan niet voor hoelang en ook nog niet of ik alleen ga of met z’n tweetjes. Lekker handig dus, maar ik zag ook al dat het prijsverschil tussen twee of drie weken soms erg veel is.
Bij Traveltroef ga je trouwens gewoon met Tui, maar heb je geen reserveringskosten. Is maar een tip.

In ieder geval gaan we in augustus drie weken met z’n drietjes, maar eigenlijk wil ik in maart toch nog wel graag aan het werk op de scholen.
Mocht je meer info willen hebben, mag je altijd een pb sturen.
Ik ken Senegambia ook goed, maar voelde me er alleen best verloren. Het is zo groot. Bij Sunset is het kleinschaliger en dat nieuwe zwembad ligt toch wel erg aanlokkelijk. Maar een hotelkeuze is altijd persoonlijk.
Ga lekker zoeken en mocht je wat leuks tegenkomen voor één persoon, houd ik me aanbevolen voor ‘advies’. Het is een prachtland, maar niet alleen om op het strand te liggen, juist om contact te hebben met de mensen!

Over Kras lees ik al jaren klachten als het op Gambia aankomt. Hotels die bijvoorbeeld aangeboden worden in zomermaanden terwijl die hotels gesloten zijn in die periode… Veel van dat soort fratsen.

Mijn voorkeur gaat uit naar Tui en TravelPoort en anders Corendon. Alleen vlieg ik liever met Tui omdat die in de middag vliegen en dat komt mij persoonlijk beter uit.

Ik heb met Kras ook al meer gezien en wissel af, maar ben nog nooit met Kras geweest. Heb wel gezien hoe ze een paar jaren geleden omgingen met hun gasten en dat vond ik nou niet het je-van-het.
Ik vlieg meestal met Travelpoort, soms met Tui en de laatste keer met Traveltroef, die de zelfde prijs kennen als Tui, maar geen boekingskosten.
Bij Corendon kun je tegenwoordig echt niet meer meenemen dan 20 kilo, dus dat valt voor mij af als je oa een gezin met elf kids helpt. Ik vind juist zelf hun vluchttijden fijner, maar dat komt omdat ik de nachtvlucht niet fijn vind. En de laatste terugvlucht met Tui was helemaal een ramp, want we hadden enorm veel vertraging. Net te weinig bij aankomst om te claimen, maar enfin … het zal zeker Tui worden, dat wel. Ik ga straks eens verder kijken.
Jij ging nu toch in maart weer?
Hartelijke groet!

TravelPoort is en blijft mijn favoriet om bij te boeken. Erg persoonlijk altijd, al zijn ze niet meer zo goedkoop als vroeger. Maar kan me voorstellen dat ze niet anders kunnen willen ze het hoofd boven water kunnen houden.
Ik had eigenlijk nu in Gambia moeten zitten. De 23e zouden we vertrekken, maar helaas werd er niet meer gevlogen. Mijn ouders zijn gewoon gebleven en uiteindelijk was er weinig aan de hand. Tui stortte na 2 dagen de reissom alweer terug. Erg netjes! Gaan nu 6 maart voor 11 dagen Gambia. Via TravelPoort :wink: