We hebben toch beslist om naar Gambia te gaan voor 1 week. Via Arke .
Is dat een goede reisorganisatie?
Er zijn 3 goedkope hotels
voor mijn budget:
palm beach kotu( is er hier iemand geweest en is kotu ook een stad of is het meer een dorp
.Is het ver van de strip?)
-baobab holiday resort in bijlopen ( iemand tips, lees dat er veel alleenstaande mannen komen en die dan prostituees meebrengen?
Is het ver van de stad?
-senegambia beach?
Wat valt er zoal buiten te eten in de restaurant?
Ik heb ook gelezen dat er zeeslangen zijn, wat moet ik me hierbij voorstellen?
Ik zou toch eens even heel goed op zoek gaan naar informatie over het land.
Inentingen zijn zeker nodig, ook een cholerastempel en malariatabletten. Het hangt van je verzekering af of je die vergoed krijgt.
Ik ga altijd naar Kotu … Zelf ben ik niet zo’n fan van Palm Beach, maar dat is persoonlijk. Er zijn een aantal hotels, maar ook supermarktjes en een craftmarket.
Het is niet een echt dorp.
Ook zijn er restaurants in de nabijheid, maar je bent ook zo op de strip, waar het Senegambia Hotel is.
Dit hotel vind ik erg groot en je gaat gelijk de drukte in. Daarbij is het strand daar enorm afgeslagen. Het strand in Kotu is mooier en rustiger.
Baobab (in Bijilo) ken ik ook en ik heb nooit gehoord dat dit bekend is om z’n alleenstaande mannen, die prostituees binnenlaten. Dat wil niet zeggen dat dat niet in Gambia gebeurt, maar dat zie je overal wel.
Nogmaals, ik zou me echt wat beter gaan oriënteren, ook over de hustlers en gewoontes in het land.
Daarbij … als Senegambia in je budget valt, dan zijn er zeker meer hotels. Want Baobab en Palm Beach hebben minder sterren en zijn ook zeker goedkoper.
Zelf ga ik altijd met Travelpoort en het valt me de laatste jaren op dat ze vaak goedkoper zijn dan Arke. Ik vind het fijn dat ze een kantoor in Gambia hebben en je altijd op hen terug kunt vallen, als je dat wilt.
Eten … alles wat je je maar bedenken kunt, maar ga niet elk restaurant binnen. Maar ook dit geldt in elk land.
Zeeslangen? Ik weet er niets van en heb ze in die negen jaren ook nog nooit gezien. Geen idee of die er dus zijn.
Mocht je naar Gambia gaan, alvast veel plezier!
Wandelen zou ik in het donker niet doen.
De kortste weg is via het strand, maar met een taxi kun je goedkoop in tien minuutjes naar de strip toe.
Het hangt ervan af waar je naar toe gaat straks, maar in Kotu ken ik wel een goede en betrouwbare taxichauffeur (s).
Die kan ook mee met jullie om uitstapjes te maken en is beslist betrouwbaar.
Ook ken ik daar wel meer mensen goed, zodat je bijv. vertrouwd geld kunt wisselen voor een goede koers.
Ik hoop in maart weer te gaan en zit altijd in Sunset Beach. Ik weet dat Arke dit hotel ook aanbiedt.
Dit hotel bevalt mij echt prima en ook daar ken ik de mensen ondertussen goed.
Nogmaals succes en weet dat het een prachtig land is, maar wel een land, waarbij het goed is om je van te voren op voor te bereiden en als je echt alleen voor het strand gaat, dan zou ik een ander land kiezen. Gambia heeft nl zoveel meer … ook al ziet niet iedereen dat.
Ik zit de laatste 2 weken van januari in het Senegambia Beach hotel. Heerlijk aan de kop van de strip. Ik blijf het ideaal vinden 's avonds
Baobab in Bijilo is ook goed. Velen maken dan gebruik van het strand van Kasumai Beachbar & Restaurant, er schuin tegenover. Nederlandse eigenaren, gratis ligbedden en wifi. Dikke aanrader. Is een apart topic over!
En wat service betreft zit je bij TravelPoort inderdaad het beste. Biedt Arke hem goedkoper aan, even bellen met TravelPoort. Grote kans dat je daar dan alsnog goedkoper uit bent
En wat Lighthouse zegt… Palm Beach zou ik ook niet voor gaan. Zit je in Senegambia Beach of Baobab veel beter. Persoonlijk vind ik Senegambia Beach niet te groot. Lijkt wel zo, maar alle kamers zijn gesitueerd in tuinpaviljoens. Dat geeft het geen echt hotelgevoel. En het zwembad direct aan zee is echt top! Tegenwoordig ook daar gratis wifi bij het zwembad. Het strand is bij Senegambia inderdaad niet geweldig meer. Maar in de zee zul je vermoedelijk niet erg veel te vinden zijn. Atlantische oceaan en die is vaak behoorlijk ruw. Je moet er geen helder blauw water verwachten waar je lekker kunt gaan snorkelen of dobberen op je luchtbedje
Kamers zijn goed hoor!! Meesten nog maar net gerenoveerd. En je kunt er prima de zee in hoor! Alleen moet je er rekening mee houden dat het de Atlantische oceaan betreft. Die is nu eenmaal ruw. Niet altijd hoor… Let op de vlag die er hangt. Die geeft aan of het veilig is. Dus ook bij Senegambia kan je prima de zee in. Net zo goed al op ieder andere plek.
Minder daar is alleen dat het stuk strand ter hoogte van het hotel zelf, maar de ligbedden liggen, weggeslagen wordt door de zee/oceaan. Hierdoor is de ruimte daar beperkter. Vanaf de ligbedden zijn er trappen die naar het lager gelegen strand gaan. Vanuit daar hobbel je zo de zee in
Als je mooi strand wil zien moet je eerder naar Brufut ,in de buurt van het Sheraton hotel.Als je erheen wil stap dan af aan “Gamtel” Brufut .Elke taxi weet waar dat is .
Meer avontuurlijker is met de bushtaxi, dat kost van Senegambia een 30 Gmd heen en weer (75 eurocent).
Ook aan Kasumai is het strand heerlijk en iets dichterbij.
Ehm… ik zou de bushtaxi nu even mijden. In zowel Gambia, als het er omheen gelegen Senegal heerst geen ebola. Maar voorzorgsmaatregelen zijn op dit moment in heel west Afrika verstandig om in acht te nemen. En boven op elkaar gepropt zitten in een bushtaxi zou ik daarom op dit moment even vermijden!
Maar aangezien je in Kololi verblijft, kan je straks heel fijn vanuit Senegambia links af het strand over hobbelen richting Bijilo. Direct naast het dure Coco Ocean hotel vind je Kasumai.
Wij gaan dit jaar voor de 2e keer naar Kombo Beach in Kotu, prima hotel aan een heel mooi strand. Dit jaar geboekt bij Sunweb, vorig jaar bij Corendon.
Ik ben er 3 jaar geweest en heb het er altijd naar mijn zin gehad. In Palm Beach gezeten in Djeliba en in Bungalow beach laatste keer.
Het fijnste vond ik Bungalow beach mooiste strand. Liggen bij Kuntha kinte lekker eten en bedjes,
Het is een lekkere zon bestemming in de winter maar ben ook eerlijk de mensen zijn niet mijn ding.
Kom al 15 jaar in Azie en daar zijn ze helaas liever bescheidener en dankbaar!!
Maar heb het wel fijn gevonden!!
Baobab beach is een prima 2 sterren hotel hoor. Het personeel is geweldig, vooral Alfred, Abse en Fatsu van het restaurant, De kamers zijn een beetje armoedig maar de bedden zijn echt goed en het ontbijt ook, Diner in het restaurant is goedkoop en lekker, Je wordt er echt in de watten gelegd.
Trouwens, vandaag het nieuws dat er geschoten is in het palijs van de president en de hoofdstad is nu gesloten.