Algemene vragen

Hoi, ik wil over een week of 3, 4 even 1,5 week zon pakken in Gambia met mijn vriendin. Nu vroeg ik me af of het veel uitmaakt of je in Kololi zit of in Kotu. Ik zag nl goede aanbiedingen voor Bakotu hotel in Kotu en voor Senegambia in Kololi. En wat zijn de leukste uitstapjes om te doen en welke touroperator valt hiervoor aan te bevelen? Misschien wat algemene en veelgestelde vragen maar ik kan het zo gauw niet echt ergens vinden. Een doorverwijzing naar een ander gesprek met nog meer informatie is natuurlijk ook welkom :biggrin:

Dank alvast voor de reactie. :dag:

Je zal altijd verschillende antwoorden krijgen, want iedereen heeft andere ervaring.
Ikzelf ben op beide plaatsen geweest. wb. het strand kan ik je dat van KOTU aanbevelen. Hetstrand bij het Senegambia hotel is slecht en zal eerst opgespoten moetenworden. wb. de hotels weet ik het niet omdat ik in geen van beide heb gezeten.wb. de excursies, laat je niet gek maken door de reisorganisaties. Ze willengewoon dat je die met hen doet omdat ze dan nòg meer aan je verdienen. Bijvrijwel alle hotels staan officiële gidsen die minstens nèt zo goed zijn ofzelfs beter èn goedkoper. Verschillende Gambiagangers kunnen je een goed en niet officiële gidsaanbevelen, want die zijn er absoluut ook. Laat je niet wijs maken dat je datniet moet doen, omdat het onveilig is, want dat is absoluut niet waar.

Bij Kombo zijn verschillende goede restaurantjes, op de zg.“strip” barst het van de restaurantjes (en Hollanders) en is het veel drukker. Smakenverschillen.

Suc6 met je besluiten.
Als er nog vragen zijn stael ze gerust.
Jack

Dank voor je reactie, Jack. Als ik je goed begrijp is het in Kotu minder toeristisch en een beter strand. Dan is er eigenlijk geen reden voor ons om niet in Kotu te zitten. En ik las op tripadvisor dat Lams Tours goede tripjes doet, dus dat komt mooi uit. Dan nu nog even een hotel zoeken.

Heb je toevallig nog een tip vwb een goede informatiebron? Voor de do’s and don’ts enzo en tips voor de leukste restaurantjes, de leukste uitstapjes, praktische zaken, dat soort dingen.

Het strand is inderdaad bij Kotu mooier.
Ik ken het Bakoteh hotel alleen vanaf de buitenkant. Het zit gelijk tegenover de crafmarket en bij een paar supermarktjes.
Nadeel vind ik, maar dat is persoonlijk, dat je eigenlijk via de craftmarket naar het strand moet. Zelf zit ik eigenlijk altijd in Sunset. Dat is gelijk aan het strand en het restaurant en zwembad zijn net nieuw. Ook daar is het strand een stuk weggeslagen, maar een klein stukje richting Kombo en het is prachtig.
Ook kun je prima bij Leybato zitten, een schitterend plekje.
Ik heb nog nooit van Lams Tours gehoord, maar wil niet zeggen dat het er niet is. Ik heb wel een paar excursies in het verleden met Arch Tours gemaakt en dat beviel goed, maar ik ken bij Kotu ook gidsen / taxichauffeurs waar je wel een dag mee op pad kunt en die betrouwbaar zijn.
Qua restarantjes heb je op de craftmarket een Ali Baba zitten, waar je prima kunt eten. Vanaf Bakoteh naar rechts en daar zitten nog wat meer goede restaurantjes. Vooraan de weg zit Al Baba, prima eten en je kunt natuurlijk zo met de taxi naar Senegambia om te eten.
Hoop dat je hier wat aan hebt!

Daar heb ik zeker wat aan. Enorm bedankt voor je tips. Als je nog 1 of 2 namen van een lokale gids/taxichaffeurs ben ik helemaal blij. :chin: