Kotu of Kololi en Bakotu hotel

heeft iemand ervaring met Bakotu hotel in Gambia?

En welke deel is leuker Kotu of Kololi?

Het Bakoteh hotel (het hotel zelf ken ik niet) is in Kotu, wat ikzelf leuker vind dan Senegambia met de strip. Zelf vind ik wel als nadeel van dit hotel dat je altijd over de craftmarket moet om bij het strand te komen, maar dat is persoonlijk. Ik zou dan daar een ander hotel nemen, mijn eigen favoriet is Sunset Beach.
Houd je wel van meer drukte en vind je het fijn om meer restaurantjes en vertier om je heen te hebben, dan is Kololi aan te raden, maar met een taxi ben je vanaf Kotu ook in 5 minuutjes daar. Het is dus maar net waar je van houdt en wat je wilt.

Dank voor je reactie. Ik heb er zeker iets aan en sunset ziet er ook leuk uit. Top!
Aan de info die ik over beide plaatsen lees, lijkt kotu mooier strand te hebben dan Kololi. heb jij dat ook zo ervaren?
Ik zou het liefst gewoon ook eens bij de local tentjes willen eten en niet alleen bij de groot restaurants. Kan dat daar in de buurt?

Je mag me altijd wel een pb sturen wil je meer info, geen probleem.
Ik ben zelf 11 x (of 12 x) in Sunset geweest en 1 x, omdat ze in Sunset aan het renoveren, waren in Senegambia. Op de site van Kras kun je zien hoe het er nu uitziet, maar qua prijs is Travelpoort op het moment behoorlijk goedkoper. Het scheelde bij mij rond de 250 euro en omdat ik mijn eerste optie op Sunset eraf gehaald had en nu wel geboekt heb, ben ik nog weer 120 euro goedkoper uit, omdat de prijzen gezakt zijn.
Het zwembad en het restaurant zijn nu nieuw en dat heb in nog niet goed gezien.
De kamers zijn groot en liggen in de tuin, de appartementen liggen langs het wandelpad en hebben een ‘voorgedeelte’ en keukentje. Zowel de kamer als het appartement hebben een koelkast en airco.
Zelf vind ik het fijn dat Sunset niet overdreven groot is, zodat de mensen jou al gauw kennen en jij het personeel. Voor mij is het daar thuis komen, ook omdat ik er vaak rond de zelfde tijd ben en dan kom ik ook mensen tegen uit Engeland en België, die er altijd rond de zelfde tijd zijn.
Vanaf Sunset kun je zo het strand op, alleen ik begreep dat het strand daar helaas nog steeds flink is weggeslagen. Je kunt altijd een stukje richting Kombo of juist de andere kant op, waar het ook prima is. Zelf ga ik ook graag richting Leybato. Het strand is er inderdaad mooier dan bij Senegambia, maar ook daar kun je een stukje lopen en dan is het al anders.
Zou je in Bakoteh zitten, dan loop je zo de craftmarket op. Ook zitten er gelijk twee kleine supermarktjes en genoeg mensen om geld te wisselen. Ik ken daar ook betrouwbare chauffeurs / gidsen. Je kunt op zich bij de craftmarket prima eten bij Ali Baba en als je even richting Fajara loopt, zitten er meer prima (lokale) restaurantjes. Vooraan de weg heb je Al Baba en ook daar is het eten goed, maar in Sunset en Kombo is het ook prima en best nog wel betaalbaar. Ik weet niet hoe dat in de andere hotels daar is.
Naast Sunset heb je een gebied, waar je met vogelgidsen in kunt. Op de brug zie je vaak mensen met enorme camera’s staan om de mooiste vogels te fotograferen.
Senegambia is ook echt wel leuk hoor, maar net wat toeristischer. Vandaar mijn voorkeur voor Kotu. Wil ik wel de drukte, dan pak ik een taxi en ga naar de strip toe, maar ik vind het heerlijk om een stukje te lopen of daar op het kleine terrasje voor Bakoteh Hotel te zitten en mensen te kijken en contacten te leggen.
Alvast veel plezier met alles uitzoeken, ik hoop over vier weken in het vliegtuig te zitten!