Gambia Vogelsafari november 2016

Verbleven voornamelijk in Kotu in het Sunset Beach Hotel. Vier nachten aldaar, 2 nachten in Tendaba Camp, weer 3 nachten in Kotu. Buffetmaaltijden en bar prima. We ontbeten rond 07.00 uur en zagen dat het zwembad, de terrassen en de tuintjes dagelijks werden onderhouden. Hotelwinkeltje (goed voorzien, ook van dranken voor NL prijzen) sluit om 18.00. Hotel wisselt ook Euro’s for Dalasi’s, tegen vrijwel dezelfde koers als de banken. Wel zo gemakkelijk. Elke avond live muziek op terras naast zwembad. Accommodatie enigszins wisselend. Zaten eerst in 207 (rijtje suites met (overbodig) keukentje, douchewater liep slaapkamer in en airco blies op (overigens prima) bed. Tweede verblijf in E09, vrijwel aan het zwembad. Airco en badkamer veel aangenamer. Koelkasten werkten prima bij 35C. Neem losse ophanghaken mee voor kleding / handdoeken want als nederlander zoek je vaak naar afleg / afhangmogelijkheden.

Ik ben al 12 keer in Sunset geweest, mijn tweede thuis.
Hoe is het nieuwe zwembad? Want ze hebben een nieuw zwembad geplaatst in juli / augustus en ook het restaurant is verplaatst naar de andere kant.
Als je 207 had, dan ken je Shed (of hoe je het ook maar schrijft) ook wel. Die maakt die kamers schoon. Ik zit meestal in 200 / 201 en het laatste jaar in 208, op de hoek. Ik vind het voorgedeelte van de kamer wel lekker, omdat er vaak kids komen en dan hoef je niet op je bed te zitten. Problemen met airco’s zijn er altijd, maar die maken ze nooit schoon.
Ik hoop in maart weer naar Sunset te gaan, een prima uitvalsbasis voor mij en de kids mogen hier vrij komen. Ook fijn!