Hoi Mr. Nobody.
Heb inderdaad al uitgebreid contact gehad met je vrouw.
Wat zijn er nog veel mensen rond die tijd in Gambia, leuk.
We zien inderdaad wel, tot later.
vr.gr. Ineke.
Ja want dan begint het overwinter seisoen, loopt ong van okt tot april is ook een heel goede tijd veel zon en lekker koel in de avonden,gr prof nob:chin::zon02::dag:
Nee, zijn er al aardig wat keertjes geweest. M’n ouwe lui wonen de herfst- en wintermaanden in Brufut van waaruit zij de kleinschalige projecten van onze stichting proberen in goede banen te leiden (www.metelkaarvoorgambia.nl)
We kennen de weg er dus wel aardig ![]()
WAt leuk om de filmpjes te zien, ziet er erg goed uit. Ik zal eens opletten of ik je ouders herken. Zou best kunnen. Onze dochter komt in febr. ook naar gambia, als wij erzijn, misschien gaan we dit schooltje wel bezoeken!
Helemaal leuk, de site, een stuk herkenning. Nog ruim 2 weken! dan zijn we er weer. >>>
Hoi,
Lekker hoor 2 maanden in de zon terwijl het in Nederland vreselijk koud is.
Wil je een keertje de binnenlanden van Gambia zien, bel ons dan. We zijn eigenaar van een klein Lodgepark ca een uur rijden vanaf Senegambia midden in de ongerepte natuur en vlakbij een delta van de rivier de Gambia. Vervoer is geen probleem, we hebben goeie afspraken met een aantal taxichauffeurs tegen normale tarieven.
Kijk eens op www.kasumaylodge.com
Succes en veel plezier
Groet
Hans
Hallo allemaal.
Wij (mijn man (43) en ik (tegen die tijd 48)) gaan 23 februari voor een kleine maand terug naar Gambia en dan weer naar Baobab. Zijn afgelopen februari ook daar geweest, was overigens 1ste x naar Gambia, en wij vinden het er heerlijk.
Lekker kleine accomodatie, heel vriendelijk en lief personeel, prima eten en dus een heerlijk ontspannen sfeer. Hebben in februari wel veel te veel gedaan, we zijn maar 15 dagen geweest waarvan 1 volledige dag op het resort. Dit kwam omdat de zwager van mijn man’s Gambiaanse collega ons daar opving en ons vervolgens heel veel wilde laten zien en natuurlijk naar de compounds van de familie’s. Super geweldig geweest, maar achteraf gezien teveel in te korte tijd. Dus nu maar iets langer en dan ook lekker af en toe een paar daagjes “gewoon” bij het zwembadje hangen en relaxen.
Lekker ook even samen zijn, in Nederland drukte genoeg.
Maar ok, Baobab was voor ons helemaal top, en ik kan me niet indenken dat dat voor een ander niet zo zou zijn. Ja soms kom je mensen tegen die beweren altijd in een RIU te hebben gezeten, en dat dit dan eigenlijk niet zoveel is. Maar dan vraag ik me af wat je dan in dit kleine, eenvoudige 3 sterren resort doet wat ook nog eens in Afrika ligt. Maarja,ons is gebleken dat veel Nederlandse toeristen graag jammeren,mekkeren en klagen waar het kan. Maar als je voor 3 sterren, klein en Afrika kiest (dus relatief goedkoop) vinden wij dat je niet zo hoeft te klagen. En mocht er zich een probleem(pje) voordoen, bespreek dit daar dan. Want als je niets zegt,kunnen zij niets veranderen.
groetjes Mirjam
bedankt voor je berichtje.
leuk om ook weer wat positiefs te krijgen.
wij hebben er heel veel zin in, het is onze 1e kennismaking met Gambia.
hebben jullie ook ervaring met het uit eten gaan/
Ik bedoel of dit prijzig is of juist niet?
Je komt hierover ook zoveel verschillende verhalen tegen en je zit met het contante geld.
we nemen zowiezo de visa kaart mee.
we hebben begrepen dat je daar ook geld mee kan opnemen bij de banken.
maar we hebben geen idee hoeveel geld we in Gambia nodig hebben.
hadden jullie iets van een keukentje in Baobab of kun je toch beter buiten de deur eten?
Maar dan misschien wel lekker voor een kop koffie maken of zo?
Allemaal vragen dus.
Hopenlijk heb je zin om ze te beantwoorden.
We zien elkaar in ieder geval in febr. in Baobab.
Vriendelijke groeten en nog een fijne dag Ben en Ineke.:dag::dag::dag:
Hoi Ben en Ineke.
Eerlijk gezegt hebben we wat buiten de deur eten aangaat geen ervaring.
We hebben 2 x bij familie van mijn man’s collega op de compound gegeten en dat is denk ik duurder dan uit eten gaan haha.
Wij nemen een bosje bloemen mee als we op bezoek gaan,maar in Gambia is het wel zo beleefd een zak rijst o.i.d mee te nemen als je uitgenodigd wordt. Nou, wij hebben dubbel gelegen van het lachen, want niet zoals hier wordt daar de rijst verpakt in pakjes/zakjes van een paar ons tot een paar kilo. Het zijn balen van ik dacht 25 kilo, maar kan ook zwaarder zijn, dat weet ik niet meer precies. En wij hebben nog wat extra’s gekocht, zoals olie, wat daar best kostbaar voor de mensen is. Wij hebben sowieso voor halfpension gekozen, en nu dus weer omdat het eten echt heel goed is bij baobab zelf, maar gaan er komende x zeker op uit om ergens anders een hapje te eten. Het geld, ja wij hebben vorig jaar aardig wat cash mee genomen, omdat we nu niet een echte richtlijn kregen. waar de één € 50,00 p.p.p.d zei, zei de ander € 50 voor z’n 4en. Wij hadden € 2000 bij ons. Hebben 2 maar aardig rijst en olie gekocht, bijna dagelijks taxigeld en fooi uitgegeven, extra geld aan de zwager die ons alles liet zien en ons meenam naar familie, dag naar Senegal geweest, 's middags regelmatig bij baobab zelf gegeten, daar altijd drinken gekocht, behalve dan voor de nacht, dus ook in supermarkt geweest voor wat lekkers en drinken (in je ijskast)dus, en zijn beide ook nog rokers, maar dat is zoooo goedkoop daar.
En na 2 weken kwamen we voor het eerst van een vakantie met geld terug.En niet zo een beetje ook. We hadden € 700 over. Dus ik ga voor onszelf nu van hetzelfde bedrag uit maardan voor de 29 dagen, want inmiddels ben je wat wijzer ( haha je laat je niet meer tillen voor een leuk batik-jurkje of broek) maar nemen ook de visa kaart mee voor zekerheid.
Contant geld hielden we trouwens op de kamer, omdat er een centrale kluis is, die wordt bewaakt. Wat het precies inhield weten we niet, maar we gaan dat deze x wel even uitvissen. Kooktoestel, nee dat was er niet op de kamer. En omdat wij op vakantie bijna altijd tussen 5 en 6 uur wakker worden, hebben we dus vanaf onze laatste vakantie ( net 6 dagen terug uit Kenia) een klein waterkokertje bij ons en kopen we ter plaatse of als je gewicht over hebt, een pot nescafe. Nee niet zo lekker als thuis, maar op vakantie prima te drinken hoor. Zo das aardig weer wat. Nou hopelijk komen jullie er iets verder mee en mochten jullie nog iets willen vragen dan horen we het wel.En dan idd, tot februari. Lekker zon en ontspanning .
groetjes Mirjam en Albert