Ontwikkeling stijl 7.0

zover dus mijn antwoord

Dank je voor je antwoorden! We gaan eens wat tests uitvoeren.

Als iemand nog meer deze problemen heeft, laat het me weten!

Het is in onderhoud helaas te lastig om er meerdere layouts op na te houden.

Wat vind je niet prettig aan het linkermenu?

Kon dat vroeger dan ook niet Jeroen ? Onderin kan je dan toch gewoon WW6.2 selecteren als je die prettiger vindt ?
Vind die info aan de linkerkant vervuilend, nergens voor nodig om dit opeens links te gaan zetten. Nu al die links als ‘Mijn profiel’, ‘Mijn berichten’, ‘Mijn foto-albums’ etc etc bovenin staan, heb ik er geen last van.

De letters in de zwarte balk bovenaan zijn niet te lezen :). En de letters lijken kleinen, of dat ligt aan mij.

ik vind het knap hoe het jullie elke keer weer de daadwerkelijke forumruimte weten te beperken.

ik snap dat innovatie onvermijdelijk is, maar ik dacht dat dit een forum was, en als ik een thread bekijk, zie ik steeds minder ruimte voor de content… erg jammer voor ons blindevinken

Ik vind het menu aan de linkerkant ook niks. Het komt de overzichtelijkheid van het forum niet ten goede, en er staan absoluut geen dingen tussen die je zo vaak gebruikt dat ze zo’n prominente plek verdienen.

Wat ooit al eerder gezegd is, maar niet direct met de nieuwe stijl te
maken heeft: de link naar het topic/de enquete van de week die rechtsonder in beeld komt is irritant. Ook omdat hij bij scrollen niet meebeweegd, en dus de tekst eronder onleesbaar maakt. Zeker naar bij mobiel internet, want je scherm is maar klein!

Wordt er überhaupt nagedacht over mensen die het forum op hun mobiel gebruiken? 't Is een forum voor reizigers, die zitten niet altijd thuis achter de PC!

*“Ik vind het menu aan de linkerkant ook niks. Het komt de overzichtelijkheid van het forum niet ten goede, en er staan absoluut geen dingen tussen die je zo vaak gebruikt dat ze zo’n prominente plek verdienen.”

*Ik zie eigenlijk niet 1 ding in die balk links waar ik ooit op heb geklikt, maar wellicht gebruiken anderen het forum op een andere manier dan ik.Over dat balkje onderin had ik mijn mening al gegeven…

Ik deel de mening van de anderen hier, want het zijn menupunten die ik zelden gebruik en ook via mijn gebruikersnaam rechts bovenaan kan vinden.

Verder is het net alsof ik op een wesite ben die een html-frame gebruikt om een forum van een andere plek op internet te laten zien en dat oogt m.i. niet lekker en lijkt een beetje op een noodoplossing.

Ook het niet symetrische van de site door de banners, nu die van de reistas contest, vind ik het geheel niet ten goede komen, maar dat is meer mijn persoonlijke kijk… Dit is vooral vervelend als ik onderweg ben en surf met m’n kleine macbook. Probeer het forum in het midden te houden, want het lijkt net of je niet recht voor je beeldscherm zit is mijn advies.

Bedankt voor de tips!

De reden dat het menu aan de linkerkant staat is dat vooral nieuwe leden hun weg moeilijk kunnen vinden op de site. We sturen alle nieuwe leden in het begin een welkomstberichtje en dat krijgen we vaak als feedback terug. Ik kan me goed voorstellen dat als je al een paar jaar op Wereldwijzer zit je je weg wel weet te vinden. Maar nu haken er dus ook veel nieuwe leden af.

Ik zal kijken of we het linkermenu kleiner kunnen krijgen. Bijvoorbeeld met een uitschuif mogelijkheid, zodat de weinig gebruikte opties in eerste instantie niet te zien zijn.

Maar of deze info nu aan de linkerkant staat of bovenaan met linkjes zoals nu het geval is, daar zit toch weinig verschil tussen ?
Als jullie elk nieuw lid een welkomstberichtje sturen, kan er dan toch ook gelijk een beknopte uitleg van het forum worden meegestuurd ?

Volgens mij is de lay-out net een jaartje geleden gewijzigd. Ben ik eindelijk gewend, wordt het weer allemaal gewijzigd !?!?

tja… als de site helemaal niet meer leesbaar/werkbaar is, dan blijven de nieuwe leden vanzelf weg en vertrekken ook de oude gerenomeerde leden

Mee eens.

Ik moet eerlijk bekennen dat er de afgelopen 1-2 jaar geen dingen op het forum zijn bijgekomen die ik nu daadwerkelijk een vooruitgang vind. De postbank gaat van blauw naar oranje, wereldwijzer van oranje naar blauw. Prima. Maar al die extra opties… Ik heb er totaal niks mee!

Wat is eigenlijk de reden dat er nu weer aanpassingen komen? (Als er geen publiekelijk antwoord op deze vraag komt vind ik het prima - zolang de redactie het maar weet! :wink: )

Duidelijke reacties…

Geen linkermenu dus en geen nieuwe stijl, maar hooguit aanpassingen aan de huidige.

Er moet in ieder geval weer een zoekveld komen (zoals een paar jaar geleden), zodat bezoekers veel makkelijker reisinfo kunnen opzoeken. En het liefst zonder dat alles naar beneden verschuift, waardoor je moet scrollen voor de eerste topics.

Iedereen is ooit nieuw geweest op deze site.
Als mensen afhaken omdat ze hun weg moeilijk kunnen vinden dan is het voor hen blijkbaar ook niet echt interessant… of men heeft weinig geduld en wil hapklare brokken (wat ook blijkt uit heel veel van de gestelde vragen…)
De vraag is of dat jullie doelgroep is

Een nieuwe skin zonder linkermenu en iets strakker:
http://www.wereldwijzer.nl/forum.php?styleid=44

Graag je (opbouwende) reactie/kritiek!

Vooral de donkerblauwe blokjes bovenin, om door te klikken, vind ik een fraaie verbetering!

Dat ziet er mooi en opgeruimd uit Jeroen.

Kritiek hier moet je zeker positief zien, al zijn sommige uitspraken m.i. ook een beetje …

Mij gaat het vooral om de informatie op Wereldwijzer en de goede bereikbaarheid hiervan. Aan een lay-out ga je wennen en wil je dat soms niet zien wijzigen. Soms is het positief en soms niet, maar ga er wel altijd vanuit dat de onderliggende gedachte een verbetering/innovatie is.

Dat men als bezoeker/gebruiker inspraak heeft met een dergelijke verandering is toch niet alledaags dacht ik. Welk forum gaat zo met zijn bezoekers/gebruikers om, vraag je dat eens af :wink:

Top !! Zo vind ik het netjes !!!

Wellicht niet alledaags, maar vind het wel begrijpelijk. Ze kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om zonder inspraak een geheel nieuwe stijl te creeren en dit live te zetten. Dan zal je altijd zien dat veel forumbeheerders en gebruikers het helemaal niks vinden en hierdoor misschien weggaan van WW…en daar zit natuurlijk ook niemand op te wachten…

Maar ik vind het zeker top dat wij onze mening mogen geven en dat daar ook daadwerkelijk wat mee gedaan wordt !!