Ontslag nemen om te reizen...?

:chin:Ik denk dat deze vraag voor iedereen anders is en ook wel met je leeftijd te maken heeft of dat vrijgezel bent of getrouwd en/of kinderen hebt etcetra
iedereen veel sterkte met zijn besluit:THAILAND::cambodia:

Zeer juist en “to the point” !
Groetjes
Sopirla>>>

Je hebt 100% gelijk Fransjes!! zolang dat de mensen maar niet profiteren van “vaderke staat”!mogen ze van mij heel hun leven een wereldreis maken!!!lol2

Het is altijd makkelijker om het niet te doen. Om niet op wereldreis te gaan, want natuurlijk komt het nooit echt uit. Ongeacht je leeftijd en of je wel/niet in een relatie zit. Daarom heeft vrijwel iedereen het erover en zijn er maar weinig die werkelijk gaan.

Groetjes,
Inge

Ja, Tochgedaan, er zijn veel die erover dromen (ik, ook onder anderen) maar het komt altijd iets tussen: geld, werk (verslaafd aan het werk-mijn geval), echtgenoten die niet willen meedoen (ook mijn geval)…soms ben je alleen met 100 mensen rondom je…
Groetjes
Sopirla>>>

Wat een mooi onderwerp!

Ik verzamel verhalen van mensen die ontslag hebben genomen om vervolgens iets moois te gaan doen in hun leven. Ik publiceer deze verhalen op mijn website.

Als een van jullie het leuk vindt om zijn verhaal te vertellen, dan hoor ik dat graag!

Voorbeeld:

info[@]neemontslag.nl

groeten
Bertil

ik herken dit zo erg!!
ik heb een mooie woning (nieuwbouw 1,5 jaar geleden in komen wonen)
goede baan
leuke vrienden

en een enorme drang naar nieuwe dingen doen, ontmoeten, mezelf leren kennen en ervaren wat andere niet ervaren.
ik ben bang dat ik over 10 jaar mezelf zie wegkwijnen (terwijl ik nu achter in de 20 ben)
en ik ben bang dat ik mijn zekerheid kwijt raak (goede baan, mooi huis leuke vrienden)

sorry ik heb geen tips ik heb eigenlijk dezelfde angst!

essiiee
Wat wilt je? Denk alleen aan de moment dat je koud bent en de kleuren zijn weg, wat neem je mee? Alleen je herinneringen…de rest blijft hier en je werkte als een zot voor wie? Die persoon heeft meer geld dan je, maar het gaat eindigen juist zoals je, ik en miljoenen andere, elke dag…
Denk eens nog eens na…
Groetjes
Sopirla>>>

good point!

Ik ga er even puntsgewijs op in.

• woning: je kunt onderverhuren, daar zijn goede bureaus voor, of kijk eens rond in je vriendenkring. In het ergste geval lopen je vaste lasten door en kun je minder lang weg.
  • baan: overleg op je werk, er is vast iets te regelen, misschien een half jaar of een paar maanden onbetaald verlof?
  • leuke vrienden: misschien willen ze wel mee, en als het echte vrienden zijn dan maakt een poosje er tussenuit niet uit.

Als je die nieuwe dingen graag genoeg wilt, dan ga je het vanzelf wel doen. Je moet het alleen wel zelf doen, iemand anders gaat het niet voor je regelen (of als je opeens ontslagen wordt, dan misschien wel, maar dat lijkt me niet, zeker na je verhaal)

Je raakt je zekerheden niet kwijt, je krijgt er nieuwe bij en je wordt een heel stuk flexibeler, in ieder geval, dat is mijn ervaring.

Succes met knopen doorhakken!

Hoi Essiiee,

Wat je zegt klinkt zo bekend. Toen ik 25 was begon het idee van een lange reis bij me op te komen én pas na 8 jaar was ik zover om baan, huis, vrienden op te geven. En het is niet echt opgeven. Nou ja, de baan wel, maar het huis en de vrienden zie ik over een tijdje gewoon weer terug. En nu ik op reis ben, kan ik niet anders zeggen, dan dat ik het al veeeel eerder had moeten doen.

Al met al, als je écht wilt gaan, dan komt het moment vanzelf.

Groetjes,
Inge
www.tochgedaan.nl

Volkomen gelijk !
Groetjes
Sopirla>>>

Yiiiihaaaa de tickets naar Australië zijn geboekt!!! :cheer:

@ tochgedaan, bedankt en leuk om te lezen dat je ook de knoop hebt doorgehakt om gewoon te gaan. Have fun in Columbia!

@essiiee, tsja ik weet PRECIES hoe je je voelt. Ik heb een jaar lang geworsteld met de keuze om mijn baan op te zeggen. Kijk, iedereen heeft een bepaalde mening, de één zegt je moet gaan, de anders praat je weer bang zodat je gaat twijfelen. Ik zeg, volg je hart, diep van binnen weet je wel wat je wilt. Ik zag er heel erg tegen op om het aan te kaarten om mijn werk, terwijl ze juist heel begripvol waren. Dit gaf me zoveel rust. Kreeg uiteindelijk alleen maar meer ingevingen om te gaan! Ik ga en dan zie ik het wel. Heb het dan in ieder geval geprobeerd. Heb er super veel zin in, maar ondanks dat ik m’n keuze gemaakt heb, is het nog steeds spannend! ! Succes met je keuze, en nieuwe vrienden ontmoet je waarschijnlijk ook tijdens je reis!

Hi Pliepi

HAVE FUN & FUN, night & day:cheer: en dit ook:vak02: absoluut met lol2

ENJOY YOUR LIFE !!!

YOU ARE FREE," like a bird in the sky"…

Ik ben gelukkig voor je !
Een camion van kusjes van Sopirla>>>

Zo, ik zie dat ik niet de enige ben die knopen heeft doorgehakt, fijn!
Ook ik heb twee weken geleden me baan opgezegd om per februari om weer de hort op te gaan. Bij mij was het voornamelijk de vraag van ‘wat zou je op dit moment in je leven nu het liefst doen’. Ik beantwoorde deze zonder enige aarzeling met ‘reizen’. Dit is dan ook de reden dat ik heb besloten dat te gaan doen wat ik leuk vind!
Ik ben misschien iets te voorbarig van start gegaan om reeds mijn baan op te zeggen zonder dat ik een huurder heb maar ok, nog drie maanden de tijd voor en een beetje risico moet je nemen in je leven, nietwaar?

In ieder geval wil ik iedereen die op het punt staat of reeds bezig is met reizen HEEL VEEL PLEZIER WENSEN!

gegroet

Ben je dan niet bang als je terugkomt van je reis,dat je in het bekende zwarte gat valt?Heb je dan meteen terug werk,of is daar al van tervoren rekening mee gehouden?(wat nadien bij thuiskomst)