Op de stations heb ik nog geen stempels gevraagd. Kan er ook nog makkelijk bij. Deze die ik heb zijn van de tempels die ik bezocht heb. En het kasteel van Kumamoto.
Ik houd het maar bij treintjes.
Vandaag weer een oude D51 gespot in Yufuin; zag er alleen niet meer zo florissant uit.
Het leek wel of heel China hier rondliep.
@Nemensis: jazeker, Italianen kunnen er ook wat van.
morgen gaan we richting Kokura, daar zal het wat minder toeristisch toe gaan.
Bij de Tagewara Onsen in Beppu pas de eerste groep Nederlanders gespot van Koning Aap.
Zijn die rij kanonnen bij Shimonoseki soms de kanonnen waarmee de Chosu clan de buitenlandse schepen aanviel?
Waar zit jij momenteel?
die kanonnen stammen inderdaad uit de strijd tussen de Hoschu en Nederlandse. Engelse en Amerikaanse marine
er is ook nog een muurschildering hier bij de Kanmon Bridge die over de Battle of Dannoura tussen Genki en Heike
Wauw. Ik heb interesse in de het tijdperk voordat de macht weer werd overgedragen van de shogun naar de keizer, de bakumatsu.
Daarom ga ik morgen naar Kochi, de plaats waar oa Sakamoto Ryoma vandaan kwamen.
Vandaag zit ik nog ik Kurashiki, heb ik ook weer een stempel voor mn boekje weten te scoren
Kurashiki waren wij ook al eens vanuit Yokohama, leuk plaatsje.
veel handel in rijst geweest vroeger.
Kochi hebben wij met onze Shikoku-tour aangedaan.
daar kun je ook wel een stempel scoren.
leuk stukje strand daar, maar door de stroming verboden te zwemme.
staat ook nog een klein soort van tempeltje.
Kochi is inderdaad leuk. En daar uiteraard dan ook lekker katsuo tataki eten op de Hirome Ichiba :eten:
Done!
Jan en Yvonne, hebben jullie nog last gehad van die beving zonet? Bij jullie moet het een kracht 4 zijn geweest.
Hier was het een kracht 2, iedereen fietste hier gewoon door.
Hier kregen we eerst een melding van het alarm-systeem van het hotel; even later begon het heftig te schudden zo’n 10-20 seconden. Nog een kleine naschok na een kwartier. Mijn meldsysteem had het over kracht 7 in het centrum. Er viel hier niets om.
Wij zitten nu in Fukuoka bij het Hakata-station.
weer een flinke naschok nu net. Ik ging weer flink heen en weer op mijn bureaustoel.
We voelden hem. We zitten al een tijdje TV te kijken met de berichtgeving.
Het is nu bijna 8.00 uur. Wij zagen ook de berichtgeving met de video van Kumamoto. Vannacht zijn we ook nog weer gewekt door enkele na-schokken; zelfs even geleden voelde Yvonne nog weer wat beweging. Ik was op straat en heb niets gemerkt.
Gelukkig weinig schade zo te zien; helaas toch nog 2 mensen overleden.
Kun je zien wat een geweldige impact op de aardbodem dit heeft; dat de gebouwen hier in Fukuoka nog staan te schudden.
Best wel heftig om dit mee te malen. Ik ben blij dat alles goed met jullie is!
Heftig inderdaad, zeker zo relatief dichtbij.
Vannacht weer, deze was nog wat sterker. En de nodige naschokken.
Ik hoop voor de mensen in Kumamoto en omgeving dat de aarde snel kalmeert.
@justalady
bedankt voor je fijne reactie.
@Sander
afgelopen nacht kwam er nog 1 van magnitude 7 achteraan die weer alles liet schudden hier in Fukuoka.
We werden gewekt door het centrale alarm van het hotel waarna alles weer bewoog.
Tot 3 keer toe gebeurde dit met direct daarna 10-15 seconden de beving.
Terwijl ik dit schrijf voel ik nog weer beweging.
Experts zeggen dat de komende dagen er nog meer zullen volgen.
Het effect is zo groot omdat het op 10 km diepte gebeurd.
Heftig zeg!
Jullie vinden het vast niet zo erg om het geschud nu achter je te kunnen laten…
Je wordt elke keer wakker door het alarm en daarna is de beving waarvan je nooit weet hoe lang deze duurt.
En of jezelf gevaar loopt.
Wij zakken zo af naar Fukuoka Airport om de terugreis te aanvaarden.
Nog een goede reis verder en tot de volgende keer.
Groeten, Jan en Yvonne
Klinkt eng, en is het vast ook. Veilige terugreis !