Ons reisblog

Wij zijn momenteel in Japan zie link http://www.stichtingrom.nl/index.php/japan-logboek
Lees hier onze belevenissen.
:vak02:

2 likes

Leuk dat we zo jullie avonturen kunnen volgen. Geniet ervan!

Hallo Sander,

Via de link op die website werkt het voor mij eenvoudiger dingen te plaatsen en te beheren.
De plaatjes zijn in RAW dus kwaliteit zal minder zijn.

Veel leesplezier voor iedereen! :zon02:

Leuk! Goed voor m’n voorpret.

Bedankt voor de link, er staan nog maar 2 foto’s op, hopelijk worden het er meer :foto:
Succes!!

Jammer dat je eerdere blogs zijn gewist :frowning:
Hoe smaakt de Pepsi Sakura?

Wij vinden het ook jammer dat de vorige logs weg zijn, kan ze ook niet terughalen.
Maar ik zal na vandaag weer een verhaaltje schrijven.

De Sakua-Pepsi smaakt fruitig en een tkkeltje naar Cola.
:slight_smile:

Ze hebben zelfs de stoelen van sommige Pachinko-hallen in de kleur van de Sakura omgetoverd:biggrin:

Indrukwekkend om Mt. Sakurajima zo te zien roken, wel gaaf om een keer mee te maken.
Bedankt voor je leuke blogs.

Inderdaad, da’s wel even wat anders dan toen ik er afgelopen jaar was en hij al ruim een maand lang een schoonheidsslaapje aan het doen was…

En ook leuk dat jullie een ritje met de Minami Aso Torrokko hebben kunnen maken, hoe was die rit?

Hallo allen,

Het mooiste moment van deze uitbarsting hebben we nog gemist, dat was voor dat de aswolk zich ging verspreiden door de wind. Maar inderdaad het blijft indrukwekkend om te zien. Het ging ook heel snel want opeens zagen we dit gebeuren. En dan die asregen, lijkt een beetje op een hagelbui maar dan met kleine stenen.

Die Minami Aso Line is leuk om te doen maar niet zo spectaculair. Leuke omgeving dat wel. Je moet er de tijd voor nemen omdat hij niet vaak rijdt.
Op de Nichinan-line zagen we natuurlijk weer het speciale treintje met veel cederhout, gelukkig heb ik darrvan een foto gekregen van een Japanse treinfan.

En ik heb de nodige stempels bemachtigd. De bedoeling is om er nog een paar bij te krijgen.

Ik lees jullie verslag nog metveel plezier. Ik denk dat we ongeveer wel op een lijn zitten wat betreft de Chinese toeristen :wink:
Voor ons zou ik vandaag de Italianen erbij toe willen voegen. Of althans een bepaalde tourgroep die we vandaag in het sake museum troffen. Ze waren luidruchtig, stonden overal in de weg, en aan het eind hadden ze ook nog onze paraplu meegenomen…

Respect voor je stempelverzameling Columbientje! Zijn die allemaal van deze reis?

Ja,die zijn inderdaad van deze reis. Aan het begin van onze reis heb ik een boekje gekocht en zo begonnen met verzamelen. Meestal kost zo’n stempel ¥300

Ziet er tof uit die stempels. Maar waar zijn ze eigenlijk van/voor?

Ik denk bij tempels? Zijn wel hele kunstwerkjes zo. En dat boekje is daar waarschijnlijk ook specifiek voor bedoeld?

Tijdens m’n laatste trip had ik ook een stempelboekje gekocht, het laat zich wel raden waar ik de meeste stempels vandaan heb: inderdaad, vooral op stations.

http://i.imgur.com/wmAjN3L.jpg?3

Had het inderdaad al gevonden, beetje ingelezen over de zgn. Shuincho.

Heet het boekje voor stations eigenlijk ook Shuincho?

Kan je dat niet lezen dan, op die foto hierboven? :biggrin:
(maar volgens mij staat er “watashi no tabi sutanpunoto”, wat zoveel betekent als “mijn reisstempelboek”)

Tempels zijn toch wel net even wat anders dan stations, en zeker als het dan om zulke mooie kalligrafie-stempels gaat…

Mijn dochter woont niet meer thuis, dus die vraagbaak moet ik missen.
Maar ik begrijp nu dat we gewoon twee stempelboekjes moeten aanleggen :biggrin:

Dan Ben je lekker aan het verzamelen! Ik heb mijn boekje van de vorige reis meegenomen, maar er zijn er nog maar twee bijgekomen :slight_smile: