Ook de niet-essentiële reizen naar hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba worden vooralsnog ontraden. Ik ben vorig jaar in Egypte geweest, in Hurghada. Op zich vond ik het een leuke bestemming, maar twee weken binnen het resort verblijven zag ik al snel niet meer zitten. Mijn vriend en ik besloten een excursie te doen naar Caïro. Ik kan me best voorstellen dat er meerdere mensen zijn die nu, in deze ‘onzekere’ periode, voor de eerste keer naar Egypte wilden gaan, maar het nu toch annuleren. Ik kende en ken ook verder niets in Egypte, en zou daarom de gok ook niet durven wagen. Ik begrijp de discussie verder ook niet zo, ieder mag hier toch voor zijn eigen mening uitkomen? Natuurlijk is de situatie slecht voor de bevolking en de inkomsten, maar men heeft ook het recht om voorzichtig te zijn en Egypte dus niet als bestemming te kiezen.
Ik ben van 25 augustus tm 1 september in sharm geweest en heb nergens last van gehad.
Heerlijk vakantie gevierd en uitstapjes gemaakt.
Helaas moesten we met z’n alle 1 september terug omdat skytours ook niet meer vliegt.
Verschillende bronnen bevestigen mij dat het in Egypte onveilig is . IK wil niet politiek gekleurd klinken maar er waren overal manifestaties die de politie en leger extreem hardhandig heeft aangepakt heeft .Er zijn vandaag echter nog steeds manifestaties . Voor het leger en politie is het dweilen met de kraan open . Ze focussen al hun aandacht op politieke tegenstanders .
Daardoor kunnen criminele organisaties defacto straffeloos hun misdaden begaan en dat gebeurt ook .
Het is bijna een vicieuze cirkel .Door weinig touristen heeft niemand werk . Ze geraken aan de drank en worden agressief omdat ze een mengeling van schuldgevoelens en hooploosheid ervaren . Een moslims mag immers geen alcohol drinken .
Uit vriendenkringen hoor ik van verschillende gevallen van chantage en oplichting .Er heerst ook een gespannen sfeer .
Een gewaarschuwd reiziger
Ik heb gehoord dat Neckermann de reizen op Egypte hervat heeft. De rest zal spoedig volgen.
we hebben voor de 24 ste oktober geboekt bij neckerman voor mara alam hoopt dat het door gaat
Er wordt gedaan of HEEL Egypte onveilig is, wat beslist NIET het geval is.
In Sharm El Sheikh, Nuweiba en Dahab is er helemaal niks aan de hand,
er worden door de daar wonende Europeanen zelfs al petities rondgestuurd om hen te helpen het tourisme weer op gang te krijgen.
Ik heb dagelijks contact met Dahab, en die mensen snappen helemaal niets van alle verhalen.
https://www.facebook.com/groups/124279694302713/?fref=ts
I met the bedouin people in El Muzzeina,Nuweiba and Dahab and they are friends forever. Tourism is their sole source of income, so PLEASE, go on holiday, it is totally safe there! ;
teken de petitie om de mensen daar te steunen; Lifting of travel ban to Red Sea in Egypt.
Als er in Spanje net zo mooi gesnorkeld kon worden ging ik daar wel heen.
Maar de Middellandsezee is geen Rodezee :vak02:
Ach, het is toch allemaal eigen-zak-praten. Ik geloof direct dat de christen toerist niét hetzelfde wordt behandeld als de Egyptische geloofsgenoten, want dan kwam er geen mens meer . Maar maakt het dat meer acceptabel? het is pure hypocritie.
wij gaan volgende week weer met gierende banden voor 4 weken naar hurghada heerlijk land
In Hurghada zal het best prettig verblijven zijn, als je vrouw tenminste niet voortdurend lastig gevallen wordt door die vervelende kerels op straat. Verder niks mis mee. Mooi weer, lekker eten, schone hotels. Maar eigenlijk niet zo heel veel anders dan elke andere willekeurige zonbestemming. Als je 4 weken naar Aruba gaat, zul je het ook fijn hebben, 4 weken naar Gambia idem dito.
Ik ga in december voor de eerste keer naar Hurghada, wel vijf keer eerder elders in Egypte geweest. Mijn ervaring met mannen daar is simpel: als je je respectvol gedraagd (dus niet in je bikini over straat loopt - strand is anders) dan krijg je ook respect dus. Gewoon duidelijk ‘nee’ zeggen en doorlopen. Niet alsnog achterom kijken en naar de spullen in hun winkeltje gluren, want dan denken ze dat ze iets kunnen verkopen. Logisch, die mensen doen gewoon hun werk en met steeds minder toeristen is dat al moeilijk genoeg! Een zonnebril dragen helpt trouwens, dan zien ze je ogen niet
wij komen al jaren in hurghada en idd mijn vrouw heeft nergens geen last van
-
-
- Updated - - -
-
juist zo is dat jenny wij komen al jaren in hurghada en mijn vrouw heeft nooit ergens last van zelf zei gaat alleen over straat gaat ook gezellig met een vrindin naar sekala de marina maar ja het ligt helemaal bij jezelf hoe je je eigen opstelt
Ben sinds vorige week terug uit Luxor. Met een omweg via luchthaven hurghada moeten gaan gevolgd door een lange busrit en dan daar moeten vast stellen dat alles daar rustig en veilig is. Waarom zomaar vluchten annuleren zonder op de hoogte te zijn van de situatie daar? Tip aan die hoge pieten aan hun bureau: ga eens ter plaatse voor je de vakantieganger met stress opzadelt.
Via Wereldwijzer app
Iedereen doet net of Egypte alleen bestaat uit het vaste land onder Cairo , maar hoevelen gaan niet naar Sharm el Sheikh? Door de interne problemen tussen Bedoeienenstammen hebben Dahab en Nuweiba een aardige opdonder gehad, en het tourisme begint eindelijk weer wat op te krabbelen. Terwijl je, als je niet zit te wachten op massa’s touristen, juist DIE plaatsen aan te raden zijn, en waar je nog rustig kunt duiken of snorkelen in de Golf van Aqaba.In de Sinai heb je heel ander soort mensen, vergelijk een Bedouien niet met een Egyptenaar uit Cairo of Hurghada. Geinteresseerd; zie
https://www.facebook.com/groups/124279694302713/
Leuk, OOK Sinai…vandaag !! .https://www.facebook.com/media/set/?set=a.709861049038889.1073741842.545400242151638&type=1
Redirecting...
In Dahab is trouwens een honkvaste Eurpese community, die samenwerkt met locals, oa voor een farm op biologische basis.Daar is Marja Everwijn bij betrokken;
Nederlanders, Belgen en egyptenaren met een liefde voor Egypte
A nice Dutch facebook group of Dutch people and Dutch speaking Egyptians with a love for Egypt This page is only in Dutch
Egypte cafe
voor tips , trips , en reclame !
For news only from egypt !
https://www.facebook.com/groups/egypte.nieuws.nl/
Welcome to Egyptian cuisine and recipe.
Egyptian Music,movies and television series
Nederlanders en egyptenaren met een liefde voor Egypte
Vandaag is men gestart met het bewaken van energiecentrales, en Al Jazeera bericht net over twaalf doden, vandaag. Het reisadvies is nog niet aangescherpt, want de onlusten zijn in de steden. In New Cairo blijven de mensen thuis, omdat het niet veilig is. Korrekte: 29 doden