onbegrijpelijk allemaal touroperators staan er zelf raar van op te kijken van dat advies

Ja hoor. Vijftien keer, genoeg om een mening te kunnen hebben?

ik ga nergens anders heen dan egypte en wel zo spoedig mogelijk als dat N advies eraf is en november 19 weer 4 weken en 4 maart 4 weken

Waarom dan pas als het negatief reisadvies weer over is? Zal wellicht even via een omweg moeten, maar waar een wil is is een weg…

Vrienden van me zijn eerder deze week (dinsdag?) met Transavia naar Egypte gevlogen. Niet alle vluchten zijn gecanceld!

Dat had ik ook begrepen. Thomas Cook vliegt nog gewoon dacht ik. (met Transaviavliegtuigen dacht ik)

Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer

het is geen N advies het word ontraden en de touroperators zijn schijters om niet te vliegen nu gaan ze lopen schreeuwen dat ze zware verliezen lijden door dat advies maar nee zo is dat niet ze mogen vliegen maar durven niet !!!

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3497208/2013/08/23/Grote-verliezen-door-reisadvies-Egypte.dhtml?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Een aantal vliegt toch gewoon. Die zitten alleen maar halfvol. Dus ideaal als je toch wil, plek zat. Staat zelfs in je linkje: Transavia vliegt.

Sent from my GT-P5110 using Wereldwijzer

Hallo allemaal,

Ik zit deze discussie met verbazing te lezen.
Ik ben nog nooit in Egypte geweest, maar dat is geen issue, want kan over elk land gaan.

Ik snap dat Ron een emotionele band heeft met sommige inwoners van het land en een liefde heeft voor Egypte.

Maar ik vind wel dat Ron ook moet begrijpen dat mensen die in bijv. april een vakantie op het oog hadden voor Egypte zich nu achter de oren krappen en iets anders gaan opteren.

Zeker omdat nu via het ministerie ook Egypte word ontraden, weet dat dat iets anders is als een negatief reisadvies.

Ik heb natuurlijk een annuleringsverzekering, maar wat blijkt uit de kleine lettertjes; een ontrading of een negatief reisadvies is geen reden om geld terug te krijgen; betekend dus wanneer je boekt je afhankelijk bent van coulance van het bureau waar je geboekt hebt.

Dus zij geven je geld terug of of bieden je wat anders aan; kan iets zijn wat ik helemaal niet wil!.

Ik ga dit risico niet aan ( met een hoop gedoe tijdens of na de vakantie ) en boek een andere bestemming.

Dit betekend automatisch dat de vraag naar vakanties naar Egypte afneemt.
Gevolg is dan ook dat het aanbod van hotelkamers groeit en de vraag tanende is; dus prijzen zakken, marges kleiner en dus niet meer rendabel.

logisch dus toch dat ze Egypte niet meer aanbieden of via een omweg; Rusland.

Betekend niet ,om even in jouw woorden te blijven, schijters zijn, maar gewoon realistisch denken en proberen winst te maken. doel van elk bedrijf.

Hoe sneu dit ook is voor de lokale bevolking, maar waarom wel vliegen met verlies en dan andere reizen duurder maken om dit te compenseren?
Ik vind dit een verstandig besluit en heeft echt niets met "schijters "te maken.

gr.
Ton.

ja juist ton en ik ben ook admin op meer groepen dat klopt niks mee mis toch, en we weten allemaal wat een N advies en ontraden is tenminste ik wel ieder geval, maar jij hebt het over bijvoorbeeld april ga jij zo ver voor uit denken dan man het is augustus november ge ik een maand en in maart ook dat is al geboekt voor een goeie prijs !! arke en hollandinternational hebben een stop-sale beleid momenteel op egypte dat betekend dat je een hotel niet kan boeken voor een bepaalde periode neckerman zegt dat die wel blijft vliegen en jij zegt de prijzen zakken nou kan je vertellen de prijzen gaan alleen maar omhoog momenteel bij neckerman en corendon , en als ze nou eens niet lopen te zeiken die touroperators en gewoon gaan vliegen dan is dat klaar leiden ze geen verliezen ook er zijn wel meer , transavia zegt dat die vliegt vanaf 1 september maar die gaan niet hoor geloof mij maar klanten krijgen 1 of 2 dagen voor vertrek een belletje of email dat ze kunnen om boeken of geld terug . dit doet neckerman alleen maar om je als klant te hebben maar daar komen ze vanzelf wel achter …

[quote=“ron47, post:38, topic:130731”]

theiz en m P zijn jullie er trouwens wel een geweest in egypte vraag ik mij af want volgens mij niet of misschien wel in een hotel ooit geweest maar er nooit af geweest en kunnen jullie het niet goed beoordelen hoe het leven en hoe de mensen daar leven en zijn[/QU

Wij hebben onze vakantie van januari toch ook omgeboekt , gelukkig omboekverzekering bij genomen.Mischien vroeg maar heb helemaal geen zin meer om naar Egypte te gaan ,is nu al de tweede keer.En nee ben niet bezig met de mensen ginder.Wij hebben hier ons leven en niet daar!En ja heb cairo ,Luxor en zelfs St Chatarina bezocht maar gaan er de eerstvolgende jaren niet meer naartoe.Dan maar geen Alexandrie.

lekker weg blijven zou ik zeggen nooit meer naar egpte gaan want op zulke mensen zitten ze daar niet te wachten

Gaan we ook doen toch en samen met mij vele andere,wees daar maar zeker van.Hoor niets anders, als zij elkaar willen afmaken is toch hun zaak. Ga mijn leven echt niet in gevaar brengen.Ga sowieso de moslimlanden mijden bij onze volgende reizen.Heb ook nog een vakantie in oktober naar Tunesie en ook daar is het niet rustig.Twijfelen of deze wel doorgaat.Tunis is ook niet bepaald rustig te noemen.

• Updated - - -

op ons niet nee , maar wel op onze centen toch.

De discussie gaat over het reisadvies, niet over of Egypte wel of niet op iemand zit te wachten. Daarnaast ga ik ook geen “laat ze elkaar afmaken” opmerkingen meer accepteren. Mocht dat nog vaker voor komen ga ik ingrijpen.

Tevens hebben we het hier over Egypte, niet over moslimlanden. Lijkt me niet nodig alle moslims over 1 kam te scheren. (Hier ga ik geen discussie over aan, commentaar hierop wordt gewist.)

Ja sorry hoor, even mijn minder mooie kantje dat bovenkomt. Ik zit hier omdat ik Egypte een mooi en intrigerend land vind. Ben er in april pas geweest met onze kinders om onze 30 ste huwelijksverjaardag te vieren. Liever betalen voor een familiereis dan voor een feestje.En natuurlijk vind ik het ook erg voor de mensen daar.Alleen zouden wij in januarie naar Alexandrie reizen en daar ben ik echt te laf voor om die reis te laten doorgaan.

Ik vind het vervelend je hier bijna te moeten verontschuldigen een andere mening te hebben. Ron kan als hij wil, elke vakantie in zijn Rode Zee toeristengebieden doorbrengen, het is en blijft zijn persoonlijkevervaring in slechts een klein deel van het land Egypte. Het is niet eens gelijkwaardig aan een algemene opinie! Verder heeft het het wegblijven van de pakketaanbieders louter een financieel motief, daar staat een advies van het ministerie helemaal los van. Check op molest en uitsluitingen in verzekeringen.

Wat mij betreft hoeft niemand zich te verontschuldigen voor een mening. Iedereen is vrij om te vinden en zeggen wat ie wil. (mits binnen de perken)

Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer

ja daar moet je niet naar toe gaan ook he alex is het mekka van mb

Het reisadvies is weer aangepast. Alle reizen worden ontraden. Met uitzondering van de reizen naar de rode zee resorts en de resorts aan de golf van Akaba, hier worden alle “niet-essentiële reizen” ontraden. (Dus nog geen verbetering.)

Onrust Egypte, 26-08-2013 11:30 uur
[TABLE=“width: 975”]

Hoofddorp, 26 augustus 2013 13:15 uur: Meest recente update over de onrust in Egypte

Het Ministerie van buitenlandse zaken heeft het reisadvies voor reizen naar Egypte niet aangepast waardoor reisorganisatie Neckermann (onderdeel van de Thomas Cook Groep) heeft besloten alle boekingen die gemaakt zijn tot en met 15 september te annuleren of om te boeken naar een andere bestemming.

Thomas Cook heeft vorig weekend een extra serviceteam naar de vakantiegebieden gestuurd om het reeds aanwezige team te versterken en de situatie te bekijken. Zij hebben een positief verslag uitgebracht voor wat betref de veiligheid aan de Rode zee. Dit betekent dat, mensen die daar nu verblijven met een gerust hart van hun welverdiende vakantie kunnen blijven genieten. De reisorganisatie zal ervoor zorgdragen dat deze mensen zoveel mogelijk op hun oorspronkelijk geboekte vertrekdatum worden opgehaald. Ons team ter plaatse heeft hierover regelmatig contact met onze gasten.

Carola Hoekstra, Directeur Neckermann vliegvakanties zegt: “Ik wil nogmaals benadrukken dat wij het betreuren dat Egypte wederom te maken krijgt met dit soort onlusten, en dat deze ver van de kustgebieden plaatsvinden. Wij hopen dan ook ten zeerste, dat het reisadvies snel weer aangepast kan worden en mensen weer kunnen gaan genieten van dit prachtige vakantieland.”

[/TABLE]

deze week is nog spannend vanaf vanavond tot vrijdag avond zouden de bom weer kunnen barsten dat is afwachten , blijft het rustig dan verwacht ik toch en dat is mijn mening dat ze eerder gaan vliegen naar het rode zee gebied en sharm el sheikh !