Oktober/november naar Side

Linda, m’n vriend zit in Side zelf. Tot nu toe altijd alleen terug gegaan (sinds juni vorig jaar). We hebben 'n keer samen vakantie gehad, en anders regelt ie wel op een of andere manier dat ik overdag niet alleen hoef te zijn (vriendinnen van vrienden die er ook op dat moment zijn). En als je alleen reist/bent, leer je altijd wel nieuwe mensen kennen. En ja vakantiedagen kom ik altijd te kort.
En zie je, Deems zegt het ook: gewoon doen!

Linda: Volgens mij vind zijn familie het spannender om mij te ontmoeten dan andersom :stuck_out_tongue: hahah. Ze zijn er helemaal enthousiast over…
Ik versta best veel Turks eigenlijk, heb al een paar keer een turkse vriend gehad (in België en Turkije) En ik heb ook 4 maanden turkse les gehad omdat ik normaal dit jaar een jaar in Istanbul ging wonen met een uitwisselingsproject, maar dat ging helaas niet door. Dus de communicatie valt wel mee…Alleen kan ik niet zo goed antwoorden in het Turks hihi. Ik heb ook voor askim een heel boek gemaakt toen ik op vakantie was, met Turks – Engels – Nederlands dus dat kan ook helpen.
Goed dat je er uit bent dat je zowizo gaat, dat is al iéts! Weet je voor de rest al iets meer?

**Nikita: **leuk dat je baas zo met je meeleeft als het om Turkije gaat hihi! Hoop dat ik later ok zo’n baas ga hebben!

wat fijn dat hij voor je regelt om niet alleen te zijn en dat je mensen om je heen hebt.op zich ben ik niet zo bang om alleen te gaan reizen alleen samen met iemand maakt het natuurlijk gewoon makkelijker.ik ben er haast zeker van dat ik terug ga alleen wanneer precies weet ik nog niet.ik wacht even y zijn belletje volg week af en dan weet ik meer.ken jij nog mensen die naar side willen en het liefst ook samen reizen?

nee ik weet voor de rest nog niet veel meer.ik wacht even het telefoontje van volg week af en dan ga ik echt een planning maken.verheug me erop om terug te gaan.wat fijn dat je zoveel turks verstaat, kan ik niet bij jou op curcus haha. gelukkig kan y mijn ‘‘vrienje’’ erg goed de talen spreken, engels duits en verstaat al heel wat ned.dus communiceren is voor ons geen probleem.miss heb ik het al eens gevraagd maar waar zit jou vriendje nog maar?

hoi welkom hier! Dat hotel ken ik wel, ikzelf woon ook in side! Samen met mij en missymay nog heel veel meer dus je bent niet alleen… mocht je een keer af willen spreken ed of meer willen weten kun je het altijd aan ons vragen hier op t forum :slight_smile:

@Linda. Ik ken geen mensen die binnenkort naar Side gaan. Maar ik ben niet echt actief op deze site. Ik las alleen je verhaal en ik herkende de twijfels van toen ik voor het eerst terugging. Vandaar mijn reactie. De andere meiden zullen het wel weten. Er wordt ook 'n lijstje bijgehouden wie, wanneer gaat. Ik ga 24/9, maar dat zal te vroeg voor jou zijn.
Ik hoop dat het allemaal lukt bij je, en dat je die kant op kan om te zien of er nog steeds wat is.

wat leuk dat je dat hotel kent.hoe bevalt het om in side te wonen?werk je ook of is het erg moeilijk om er werk te vinden?en ik had nog een vraagje, wanneer je voor het eerst terug ging boekte jij dan een hotel of deed askim dat voor je en boekte je dan ook voor hem, of zie ik zoiets verkeerd…

wat fijn dat je toch even een reactie plaatst wanneer je niet zo actief bent hier.hoelang ben jij al samen met je askim?en ben je vaak terug gegaan?

Ik snap heel goed dat je je verheugt om terug te gaan :smiley: Was dit eigenlijk je eerste keer naar Turkije?
Hhahaha, zo heeel goed is mijn Turks nu ook weer niet :stuck_out_tongue: ik versta veel meer dan dat ik zelf spreek en dat heb ik bijna in alle landen :stuck_out_tongue: Vorig jaar was ik in Madrid en begon er een Spanjaard te vragen of ik van Brazilië kwam enz…allemaal in het Spaans en ik kon gewoon ja en nee knikken terwijl ik geen woord Spaans spreek hahaha. Weet ook niet hoe het komt…Leuk dat jouw askim zoveel talen kan! Mijn askim dus helemaal niet…Turks, Koerdisch en een heel klein beetje engels, da’s alles. En hij kan mijn achternaam en ik hou van je zeggen hahah. En op het woord groen is hij aan het oefenen (vooral op de g dan :p) Ik snap je laatste zin niet “waar zit jouw vriendje nog maar?” sorry!

dit was de tweede keer voor mij naar turkije, ik wou eerst helemaal niet meer daar heen omdat ik liever ergens op vakatie wou waar ik nog nooit geweest was maar ja…en nu blij dat we toch gegaan zijn.haha grappig van die spanjaard.maar wel fijn dat je het turks verstaat.ben ook erg blij dat mn askim zoveel talen kan, is de communicatie in elk geval te doen…en ja de g blijft moeilijk.mijn moeder heeft een naam met een g erin en telkens waneer hij naar haar vraagt denk ik huh wat zegt ie nou…hihi
mijn laatste zin…hmm ik heb het niet terug gelezen maar ik denk dat ik bedoel waar jouw askim nog maar woont?miss had je het al gezegd maar ik moet nog steeds wennen hier en al die verhalen van die meiden ik kan nog niet goed onthouden wat bij wie hoort.sorry klinkt ook een beetje stom maar ben druk bezig met alles.
liefs

Oh gelukkig ben je dan toch nog geweest! Was bij mij heel anders eigenlijk :smiley: Drie jaar geleden waren we op vakantie in Griekenland en kon je in de verte Turkije zien liggen…toen ben ik vol blijven houden dat we daar naartoe gingen het jaar daarop en zijn we dus geweest…sindsdien helemaal verliefd op turkije en ben nu in 2jaar al 7x geweest en tot de 11de keer is het al gepland in mijn agenda om terug te gaan hahaha :smiley: Ook zonder askim vind ik het daar helemaal geweldig!
Communicatie kan echt lastig zijn…soms zijn er wel wat misverstanden daardoor tussen mij en askim! Maar langs de andere kant kan je ook gemakkelijk zeggen: huh ik snap het niethoor! Wanneer hij iets zegt wat ik totaal niet wil ofzo hahha. Endan zegt hij: ok forget! Hahah (A). Nee dat had ik nog niet gezegd denk ik! Mijn askim is geboren in Urfa en zijn familie woont daar ook enz. Tussen de twee seizoenen is hij daar ook telkens 2 weken tot 1 maand. In de zomer woont hij meestal in Bodrum (nu al 3 jaar) en in de winter…de laatste 2 jaar in Istanbul en dit jaar twijfelt hij dus tussen Istanbul, Side/antalya…Hij woont dus zo wat overal en nergens :smiley:
Het is heel goed te begrijpen hoor dat je je weg hier nog niet zo goed vind! Hoe langer je op het forum bent, hoe gemakkelijker het zal gaan!

Het bevalt heel goed maar ieder voordeel heeft natuurlijk ook zijn nadeel. Wonen in Turkije heeft ook zo voor en nadelen. Vind dat moeilijk om uit te leggen omdat het sws voor iedereen anders is. (En daarnaast kan ik het verhaal zo heel lang maken haha)

Als je meer over het emigreren enzo wil weten kan je beter mijn weblog lezen denk ik. Als je wil kan ik je wel een berichtje sturen met de link.

Ik ben zelf eigenaresse van een duikschool dus werk zat daaraan. Werk vinden is het probleem hier overigens niet. Het vervelende is dat je een werkvergunning moet hebben en dat geen enkel bedrijf zowat de moeite wil nemen om je deze te geven. Het kost nl. erg veel geld!

Daarnaast zijn maar weinig bedrijven betrouwbaar in het uitbetalen van jouw salaris (die overigens in verhouding ook zeer weinig is met wat je gewend bent in NL. Je werkt lange dagen, veel dagen voor heel heel heel weinig geld) Veel bedrijven beloven je van alles maar aan het einde van de maand betalen ze je niet wat ze beloofd hebben. En jij hebt geen poot om op te staan omdat je geen contract hebt en (meestal) illegaal werkt. (Als de jandarma (plaatselijke politie) je oppakt heb je grote kans dat je 5 jaar het land niet meer in mag en daar zitten de meesten natuurlijk ook niet op te wachten! Als je WEL een werkvergunning hebt dan loop je natuurlijk ook veel minder risico’s omdat je dan wel een contract hebt (meestal)

Ik heb toen ik terugging geen hotel geboekt, ik ben toen bij mijn aşkım blijven slapen! Echter hoor ik het wel vaker dat meiden gewoon zelf een hotelletje boeken (ook als hun aşkım zelf een onderkomen heeft, voor het geval dat) en het komt natuurlijk ook wel voor dat de meiden een hotel boeken voor 2 of dat hun aşkım dat doet. Dat verschilt per persoon.

xxx

hoi meiden,

alles wat jullie schrijven is zo herkenbaar ik heb in mei een jongen ontoemt in side kumkoy alles was heel leuk en hij was onzettend lief dat ik naar huis ging waren we alle twee erg verdrietig ben in augustus voor 3weken naar hem toe gegaan alles was nog steeds top. heb mijn ticket al geboekt om in november hem weer te zien kan niet wachten

gr illy

Illy: Welkom hier! Wat goed dat je al een keer 3weken terug bent gegaan en dat alles nog steeds super ging! Als je wil mag je je hele verhaal schrijven bij “jouw verhaal”…we zijn er heel benieuwd naar!

hoi hoi

ik had helemaal nog niet weer gereageerd…
wat fijn om te horen hoe jij het daar hebt.klinkt allemaal wel positief maar er zullen ook bij jou vast opstakels zijn geweest.en heerlijk dat je daar werk hebt.je mag me idd wel een berichtje sturen met de link.kan ik het even lezen.niet dat ik van plan ben om naar turkije te gaan(wonen).want tussen askim en mij is alles nog wat onduidelijk.maar wel erg leuk hoe alle anderen het ervaren.ben zeker wel van plan om naar hem terug te gaan en denk dat ik alles hier maar ga boeken.ook wanneer ik terug ga is nog niet duidelijk.maar daar komt denk ik deze week verandering in.
en eigenaresse van een duikschool wat super!!hoe kreeg je dat voor elkaar?wil het liefst als ik toch ooit naar turkije ga te wonen met kinderen werken maar volgens mij is daar niet echt werk in te vinden…

liefs

Tuurlijk, obstakels zijn er altijd wel. Je gaat naar een land waar de cultuur en de taal totaal anders zijn dus het kan ook niet anders dat er soms hobbels in de weg zitten.

Mijn man is duikinstructeur en heb hem leren kennen toen ik voor het eerst ging duiken. Zelf heb ik altijd de wens gehad om een eigen bedrijf te hebben en ben altijd al een buitenpersoon geweest. Mijn man had deze wens ook heel erg dus toen we de kans kregen om een duikschool over te nemen was dat een droom van ons beide die uit kwam :slight_smile:

Het ligt eraan wat je precies met ‘werken met kinderen’ bedoelt en in welke sector dat ligt, maar daar is juist wel veel werk in te vinden hoor. Kinderanimatie team bijvoorbeeld in hotels. Of misschien op een creche oid…

wat fijn dat jullie droom is uitgekomen.
ik werk hier in ned op een kinderdagverblijf.dus mocht het ooit zo ver komen dan zou dat wel iets zijn wat ik graag zou willen doen.maar dat zou heel anders zijn dan hier denk ik.

Het leuke van kinderanimatie is dat je met heel veel nationaliteiten te maken krijgt en dat je ziet dat kinderen helemaal geen taal nodig hebben om vriendjes te maken en lekker samen te spelen :slight_smile:

Het hotel waar we het duikcentrum hebben heeft natuurlijk ook kinderanimatie en loop daar geregeld langs, altijd leuk om die kindjes te zien :slight_smile: Hoe het op dagverblijven gaat hier weet ik niet.

aller eerst die link van jou!wat super om foto’s en verhalen te lezen echt heel erg leuk.
kinderanimatie is zeker alleen seizoens gebonden?of is dat met de meeste banen zo in turkije.ga snel weer verder lezen op je link.leuk leuk.
en kinderen dat is echt waar ik mee wil werken, kinderen zijn zo ontzettend leuk, op een school werken zou ook super zijn.miss weet je daar iets meer van?
xx

Dank je :slight_smile:

Ja dat zal meestal wel seizoensgebonden zijn. Maar als je wil weten hoe het is om in TR te werken wel een mooie kans. Dan kan je eerst voor 3 maanden of een half jaar deze kant op komen en kijken of het bevalt (ook als je geen vriendje hier zou hebben)

Ikzelf heb geen kinderen dus ik weet ook niet hoe dat zit met scholen. Met animatie maakt het niet zoveel uit maar als je op een school wil werken denk ik dat het wel belangrijk is dat je aardig wat Turks kan. (Wellicht kan je dan Engelse les geven ofzo :))