Harry,
Er is idd ATM in de buurt van Long Beach Inn:
Wij hebben op 200 meter van het resort een ATM staan.
Harry,
Er is idd ATM in de buurt van Long Beach Inn:
Wij hebben op 200 meter van het resort een ATM staan.
@ Dave en Harry: Long Beach Inn mag het Thailandforum van www.wereldwijzer.nl wel gaan sponsoren… Wij gaan er zeker ook heen als we rond midden juli in die buurt aankomen ![]()
@ Lela: De omgeving van Pattaya en een condotel zijn niet de plaatsen waar we naar op zoek zijn dus ons zal je helaas niet kunnen verwelkomen.
Haha, ze krijgen het nog druk met al die Nederlanders bij Long Beach !! Ik laat eind juni wel ff weten hoe het daar was !
Moet je wel snel zijn mety je feedback want 21 juni zit ik op het vliegtuig …
mischien om ik je nog wel tegen in het gastenboek daar…
Pardon he mannen, de belgen niet vergeten he ![]()
En ik zal er trouwens eerst zijn, wij vertrekken 14 mei en zijn op 27 mei in het Longbeach, als ik de tijd vind kan ik hier een woordje achterlaten voor jullie.
Mijn excuses Harry…dacht dat je ook Nederlander was…sorry sorry sorry…
Ik ben de 15e juni weer in NL dus heb dan nog net een paar dagen om een verslagje uit te brengen vwb Long Beach Inn…
Ik zal zeker even een berichtje in het gastenboek achterlaten McFly !
Hallo McFly,
Jullie gaan steeds naar strandplaatsen, je kunt ook Phetburi overwegen, daar zijn wat tempels die je niet moet missen. Op de heuvel is Khao Wang , mooie tempels en mooie uitzichten.
Vijf km uit de stad is Khao Luang Cave, twee km uit de stad Khao Banda-It Cave, beide te bereiken via brommertaxi (40 B per stuk). Bij alledrie zijn er aapjes te zien, op zich leuk,
maar neem een rugzak of buidel mee, om je spullen in te doen. Bij een plastic zak hebben ze de indruk dat er eten inzit, en kunnen ze je lastig vallen. Kinderen vinden in het algemeen de aapjes geweldig, maar (let op) ze kunnen gemeen zijn, dus houd je kinderen zo dicht mogelijk bij je.
In alle genoemde plaatsen, uitgezonderd Pranburi, was ik al een of meerdere malen, ik vind ze allemaal OK, maar van Hua Hin of Cha Am zou ik er een laten vallen, dat zou Hua Hin zijn.
Ik moet hierbij opmerken dat als je toe bent aan een beetje internationaal eten Hua Hin een verademing kan zijn (De andere bestemmingen hebben dit niet of nauwelijks)
Hans.
@ Harry: natuurlijk wil ik de Belgen niet vergeten, ik woon zelf in Zeeland dus Antwerpen is de plaats waar we heen gaan om naar de bioscoop te gaan of om eens LEUK te gaan stappen, Gent is de slenter en terras stad waar je moet zijn dus :chin:
@ Dave: we zullen het checken.
@ Hans: bedankt voor de tips, we nemen ze mee!
Morgen zijn we weg , eindelijk, laatste week zal Ban Krut worden http://www.thailandbeach.com/accommodation.htm en dan nog 3 dagen BK.
Een goede reis allemaal, moesten we elkaar treffen kunnen we er een pint op drinken.
groeten
Harry & Adrienne
Goed vooruitzicht, morgen al weg ! Voor ons nog 10 nachtjes slapen en 8x werken…zucht…
Goede reis Harry & Adrienne, heel veel plezier en geniet ervan, maar dat zal vast wel lukken !
Ko Samet is wel een aanrader vind ik!
Klein eilandje niet al te ver van Bangkok. Het is er vrij rustig en je hebt er hele mooie stranden.
Waar je zeker naar toe moet gaan is het Khao Som Roi Yot National Park, het ligt halverwege Hua Hin en Prachuap Kiri Khan. Een zeer afwisselend park waar je oa een boottcht kunt maken.
Theom,
Dat zijn we zeker ook van plan. We gaan aan het begin naar Khoa Yai national park in de “buurt” van Ayutthaya en als we in de buurt van Hua Hin / Prachuap zijn hebben we ook het plan om daar een paar dagen in de buurt van Khao Som Roi neer te strijken om een tocht te kunnen maken.
zouden er ook wat kleine eethuisjes in de buurt zijn anders ben je zo aangewezen op alleen het retstaurant van Long Beach Inn
Volgens een berichtje dat ik van Harry kreeg, waren er op het strand wel wat eetmogelijkheden…
Restaurant in resort scheen vrij prijzig te zijn…ik vertrek vanmiddag naar Long Beach dus hoop dit bericht dan ff te kunnen updaten…
Tsjaaa, Long Beach Inn…hier mijn verslagje… Gisteren zijn we hier aangekomen vanuit Bangkok. De NL eigenaar en zijn Thaise vrouw schijnen op dit moment in NL te zitten en het personeel was absoluut niet op de hoogte dat er gasten zouden komen. Erg slecht dus. Gelukkig zit er geen kip in het resort (we zijn nog steeds de enige gasten net zoals toen Harry er was, zie eerdere postings hier) en het personeel spreekt ook geen woord Engels (gelukkig is mijn partner Thaise dus wij komen er wel uit). Tevens is het personeel niet echt geweldig geinteresseerd in haar gasten.
Op de website geven ze ook aan dat er Nederlandse tv aanwezig is, maar dit is niet het geval (dit ook nagevraagd bij het personeel). Ook dit maakt voor ons niet uit, omdat wij hier niet komen om tv te kijken, maar wellicht dat er gasten zijn die om deze reden juist dit resort boeken en dan komen ze dus van een koude kermis thuis.
Gisteren na het eten aan het strand liepen wij langs het Anchana Resort & Spa (http://www.anchana.com/) dat er erg prijzig uit zag. Vanwege mijn werk wilde ik hier een brochure halen en we werden hier zeer gastvrij ontvangen en kregen direct een van de kamers te zien. Normaliter is dit resort vrij prijzig, maar aangezien het laagseizoen is en ze buiten het weekend voldoende kamers beschikbaar hebben, hebben we besloten om 2 nachten hier te verblijven (kamer 1500 Baht, kregen een goede aanbieding). Prachtig resort met mooi, groot zwembad, vriendelijk personeel, gratis internet, dvd-spelers op alle kamers met gratis dvd’s bij de receptie te verkrijgen en ligging pal aan het strand. Personeel was ook oprecht geinteresseerd in ons en dat geeft een prettig gevoel en dat is ook iets wat gasten erg fijn vinden.
Wellicht dat ons verblijf bij Long Beach Inn een momentopname is, (zoals ze zeggen: als de kat van huis is dansen de muizen op tafel), maar als organisator van reizen naar Thailand, zal ik dit resort niet zo snel aan mijn klanten gaan aanbieden.
Nogmaals, het is een mooi boutique resort, maar alleen al het feit dat niemand iets van onze reservering af wist (2 mnd geleden per e-mail bevestiging gekregen van de eigenaar Bram) vind ik een zeer slechte zaak.
Groeten uit Pranburi,
Dave
Ik kan niet anders dan Dave bijtreden, waar op zoover.nl de 9 vandaan komen weten wij ook niet.
Het resort is klein maar mooi maar personeel is om niet over naar huis te schrijven , als je de enige gast bent en ze nog niet aan de minimale eisen kunnen voldoen dan is het niet juist , inderdaad wij dachten dat ook van de kat en de muizen, ik heb daar zeker 10 melkpoeders met vervaldatum van 2006 uit het mandje gehaald waar onze kofie uitkwam.
groeten
Harry en Adrienne
Hoi Harry,
Ben toch blij dat ik niet de enige met deze kritiek ben. Zoals al gezegd, bungalows zijn prachtig, maar personeel helaas niet erg geweldig.
Morgen schijnt de eigenaar, Bram, weer terug te komen uit NL. Hoop dat ik hem nog even kan zien en spreken…
Verder vind ik Pranburi best leuk…strand dus niet geweldig, maar heerlijk rustig en dat vinden wij ook wel eens lekker…
is het strand te vergelijken met Chaam of Hua Hin, wij waren verschillende keren in het beach garden resort tussen Chaam en Hua Hin in, en daar vonden wij het strand schoon en mooi wit.
Zijn er strandstoelen op het strand voor het resort in Pranburri
Er zijn weinig stoelen beschikbaar, je kan er wel een huren.
Met de bromfiets naar het nationaal park is ook leuk , je kan dan een bootje nemen naar een verlaten strand (300 bath heen en terug)en daar omhoog naar een tempelgrot, meest mooie die ik ooit gezien heb.
Je kan het ook zonder bootje, er loopt een mooi padje tussen de bergen ongeveer 20 minuten gaan.
Harry